Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@03:30:29 GMT

ضرورت بازنگری در سند توسعه مهارت استان سمنان

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۴۳۱۴

ضرورت بازنگری در سند توسعه مهارت استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، فاطمه منصوری ظهر امروز در جلسه دیدار رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با استاندار سمنان، با تأکید بر لزوم ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کشور اظهار کرد: سند راهبردی توسعه مهارت استان سمنان تهیه و تدوین شده است و همکاری تمام دستگاه‌های مرتبط با آموزش فنی و حرفه‌ای نقشی مؤثر در توسعه این آموزش‌ها و ایجاد اشتغال در استان خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ا اشاره به شرایط کرونایی موجود و نیاز به بازنگری در سند توسعه مهارت استان گفت: شورای مهارت ذیل کارگروه آموزش و پژوهش استان‌ها تعریف شده و این شورا برای نخستین بار در کشور در استان سمنان اجرایی شد که می‌توان با تجمیع ظرفیت دستگاه‌های دست‌اندرکار، از این توانمندی در جهت توسعه فنی و حرفه‌ای و مهارت استفاده کرد.‌

منصوری اضافه کرد: برخی رشته‌های فنی و حرفه‌ای در استان، از آزمایشگاه‌های مجهز و تخصصی برخوردارند که در صورت توجه به ظرفیت‌ها و میزان تقاضا می‌توان حوزه آموزش‌های باکیفیت فنی و حرفه‌ای را گسترش داد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان با اشاره به ارائه هشت راهبرد اصولی استاندار در توسعه استان، بر ضرورت کاربردی شدن و اجرای این راهبردها به‌ویژه در توسعه مهارت‌ها و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان سمنان تأکید کرد.‌

منصوری با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی مناسب در جهت توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای گفت: موضوع فرهنگ یک دغدغه عمومی و مهم جامعه بوده و همه باید باور کنیم که فراگیری مهارت و تخصص‌های فنی و مهارتی امری لازم برای جوانان و نوجوانان کشور ماست و در این زمینه باید خانواده‌ها را توجیه و هوشیار ساخت.‌

او گفت: خوشبختانه با اقدامات مناسب آموزش و پرورش و متوازن‌سازی رشته‌های تحصیلی شاهد گرایش طیف گسترده‌ای از دانش‌آموزان به تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش هستیم؛ اما لازم است در این زمینه باز هم تلاش و فعالیت شود.

انتهای پیام/۷۴۰۰۳/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان سمنان توسعه آموزش سمنان فاطمه منصوری سند توسعه مهارت توسعه مهارت فنی و حرفه ای استان سمنان توسعه مهارت آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۴۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم

رضامراد صحرایی اظهار داشت: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم، ما به قله نزدیک شده ایم و کسی که می‌تواند این الگو شدن را رقم بزند نظام تعلیم و تربیت کشور است.

به گزارش ایرنا، گزیده‌ای از سخنان صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در مراسم نماز جمعه تهران به شرح زیر است:

- بعد از ۱۲ سال اولین آیین نامه اجرایی برای اجرای سند تحول بنیادین از هیات دولت بیرون آمد، آیین نامه توسعه و تقویت مهارت‌های دانش آموزان.

- هر دانش آموز متوسطه یک مهارت که از مهر امسال اجرایی خواهد شد.

- امروز امتحانات نهایی تعیین کننده امتیاز ورود به دانشگاه هستند و مرجعیت به معلم و مدرسه و کتاب برگشته است.

- اجرای مصوبه شورای علمی و فرهنگی باعث شده است که شاهد حضور بیش از پیش دانش آموزان مناطق محروم در دانشگاه‌های سراسر کشور باشیم.

- همه حکمرانی و اداره کشور برخاسته از آموزش و پرورش است.

- کشور ما پیشرفت نخواهد کرد الا از طریق آموزش و پرورش.

- ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم، ما به قله نزدیک شده ایم و کسی که می‌تواند این الگو شدن را رقم بزند نظام تعلیم و تربیت کشور است.

دیگر خبرها

  • مهارت آفرینی در بستر دستگاه تعلیم و تربیت باید فراهم شود
  • رونمایی از سند ثبت ملی مهارت لَردِه دوزی روستای بیابانک سمنان
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم
  • مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز پایان یافت
  • راه‌اندازی آموزش نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر
  • حسابرسی داده‌محور و توسعه حسابرسی رایانه‌ای در اولویت است
  • ضرورت توسعه صنعت گوهرسنگ در ایران
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس، ضرورت رقابت با حرفه ای‌ها
  • ضرورت بازنگری در دستورالعمل‌های تبلیغات محصولات آسیب رسان به سلامت