Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناسان ارس دکور با مشاوره رایگان، شما را در انتخاب بهترین گزینه با توجه به بودجه مدنظر شما راهنمایی خواهند کرد . در ادامه برای اطلاعات بیشتر، توجه شما را به ادامه این مطلب جلب می نماید.

توجه به معماری و استفاده از کلیه فضاهای موجود و چیدمان آن قدمتی به اندازه تاریخ زندگی بشر دارد . آدمی از ابتدا بدنبال زیباتر کردن محیط زندگی خود بوده است و در این راه از محیط طبیعی اطراف خویش به خصوص استفاده از مصالح طبیعی نظیر چوب الهام گرفته است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله فضاهای مورد بحث و بسیار موثر در ایجاد هارمونی در دکوراسیون منازل توجه به فضای آشپزخانه میباشد که در زندگی مدرن شهری بسیار مورد توجه اعضای خانواده بخصوص بانوان است و متعاقبا از جمله مهمترین المانهای معماری در فضای آشپزخانه ها کابینت ها هستند . 
لذا میتوان با انتخاب درست یک کابینت تاثیر شگرفی در تغییر چیدمان و معماری فضا ایجاد کرد. مجموعه ارس دکور با بهره گیری از خلاق ترین طراحان و ماهرترین کابینت سازان اقدام به تولید انواع مصنوعات چوبی از جمله کابینت ها نظیر کابینت MDF ، کابینت ممبران و کابینت های‌گلاس نموده است. 

اصلا کابینت به چه معناست؟
کابینت واژه ایی فرانسوی (cabinet) است و به معنای کمد و قفسه چوبی است که برای نگه داشتن اجسام استفاده در مکانهای مختلفی نظیر آشپزخانه و حمام استفاده میشده است . البته در ابتدا کابینت ها صرفا کمدهای ساده ایی بوده اند که مانند کشو و قفسه های ساده عمل میکرده اند. به مرور زمان در اوایل قرن 14 میلادی از کمدهایی که دارای کشو بودند در اروپا استفاده شد که از آنها برای تزئین خانه ها استفاده میشده است و کاربردی نظیر کنسول های امروزی داشته اند و برای چیدمان و نگه داری ظروف چینی و قطعات گران قیمت از آنها استفاده میشده است و با گذشت زمان و الحاق قطعات تزئینی فراوان بر روی این کمدها تبدیل به وسیله ایی اشرافی گردید . با وقوع انقلاب صنعتی و تحول در نحوه ساخت و تولید قطعات و اجناس کابینت های امروزی نیز پا به عرصه وجود گذاشته و دیگر صرفا یک کالای لوکس و گرانقیمت محسوب نمیشدند به ویژه آنکه امکان تولید کابینت های از جنس فلزات نیز میسر گشته بود که مراتب قیمت پایین تری از نمونه های چوبی خود داشت . اما امروزه و به واسطه پیشرفت تکنولوژی امکان تولید کابینت های چوبی با قیمت به مراتب کمتر از گذشته نیز فراهم آمده است . مشاغل مربوط به حوزه تولید مصنوعات چوبی از جمله کابینت سازی با توجه به اقبال روزافزون خانوارها از جمله مشاغل حائز اهمیت میباشد . مشاغلی که با سرمایه گذاری نه چندان سنگین و با ندکی خلاقیت و شناخت صحیح از نیازهای روز جامعه میتواند به شغلی پرسود تبدیل شده و بعنوان محرک چرخه تولید و اقتصاد قلمداد شود.
کابینت MDF  - مقرون به صرفه زیبا
کلمه MDF در واقع مخفف کلمه (Medium Density Fiberboard) میباشد که به معنی تخته فیبر با چگالی متوسط میباشد. کابینت MDF از ورقه های MDF از فیبر چوبی ساخته میشود که ترکیبی از خرده چوب های نرم و چوب سخت میباشند . این ترکیب با موادی نظیر زرین و موم ترکیب شده و در دستگاه های مخصوصی تحت فشار و حرارت بالا به یکدیگر فشرده میشوند و به این صورت ورقه های MDF بدست می‌آیند . در نهایت بر روی ورقه های تولید شد روکش هایی با طرح ها و قابلیت های مختلفی نظیر روکش های ضد خش و یا نسوز پرداخت شده و مورد استفاده قرار میگیرند .  

 اولین بار این ورقه ها در کارخانه ایی در ایالت نیویورک و در شهر دپوزیت در سال 1965 میلادی تولید شد . این محصول که با نام بارابورد اولین بار به بازارهای جهانی راه یافت موجب وقوع انقلابی شگرف در صنعت ساخت محصولات و مصنوعات چوبی گشت به گونه ایی که بسیاری محصولات نظیر کمدها و کابینت هایی از این جنس ساخته شد . از جمله دلایل اقبال عمومی به این نوع جدید از کابینت ها قیمت تمام شده بسیار پایین محصولات MDF  در مقایسه با سایر محصولات مشابه میباشد و همچنین امکان استفاده از روکش هایی با طرح و جنس های مختلف سبب گردیده بود تا طراحان با سلایق مختلف دست به ابداع محصولات جدید متناسب با ذایقه مشتریان خود بزنند همچنین دوام بالا و انعطاف پذیری خوب این ورقه ها کار را برای سازندگان محصولات چوبی تسهیل نموده بود . و اینچنین بود که با وجود مزایای فراوان این گونه جدید مصنوعات چوبی توانست به انتخاب اول بسیاری از مصرف کنندگان برسد . البته امروزه با توجه به پیشرفت روزافرزون تکنولوژی فرآیند تولید ورقه های MDF با تغییراتی روبرو شده است و محصولات نهایی بسیار متنوع تر از گذشته میباشد .

کابینت ممبران – طراحی کلاسیک مناسب لوکس پسندان
ممبران در واقع اسم یک نوع روکش پلاستیکی است که روی مغزه هایی از جنس MDF و یا نئوپان کشیده میشود. البته به دلیل مقاومت بالاتر و همچنین امکان اجرای راحت تر ابزار روی ورق های MDF استفاده از این نوع مغزه ها متداول تر از نئوپان میباشد . در واقع روکش پی وی سی با نقوش و طرح های زیبا بر رویه اصلی کشیده میشود و در طرف دیگر کابینت از روکش های معمولی تر استفاده میشود . این سبک کابینت به نام های کابینت ممبران، کابینت وکیوم، کابینت روکش پی وی سی شناخته می شود. کابینت ممبران در صدها رنگ و طرح متنوع و منحصر به فرد موجود است که هر کدام مناسب برای یک نوع طراحی و سبک معماری و چیدمان درآشپزخانه هستند. 

یکی از خصوصیات و ویژگی های بارز کابینت ممبران وجود منبت کاری ها و ابزارهای بسیار زیبا و پیش زمینه کلاسیک است که جلوه ایی خاص به فضای داخلی منازل میبخشد. که البته بنابر شیوه تولید این نوع کابینت قیمت بسیار پایین تری نسبت به کابینت های تماما چوبی با طرح کلاسیک دارد . از جمله ویژگی های ظاهری کابینت ممبران وجود ستون ها و ستونچه ها بعنوان عضو جدایی ناپذیر در طراحی این نوع کابینت است . این ستون های نقش برجسته علاوه بر تأثیری که در زیبایی دکور دارند کاربردی نیز هستند.و بهترین محل برای نصب اکسسوری های آشپزخانه نظیر قفسه های ادویه جات میباشند .
کابینت های گلاس – تلفیقی از کیفیت و درخشش و زیبایی
با توجه به موارد بیان شده میدانیم که کابینت MDF با تنوع بالایی از روکش به بازار عرضه می شود که در بین آن ها روکش های گلاس از جمله محبوب ترین روکش ها است. این کابینت به علت درخشش و ظاهر متفاوتی که دارد چشم هر ببینده را خیره می کند . در ساخت این کاور از روکش پلکسی گلاس که نوعی پلاستیک می باشد، استفاده شده است. نکته مهمی که در انتخاب این مدل کابینت باید مورد توجه قرار گیرد، میزان موجی است که بر اثر انعکاس نور به سطح آن ایجاد می شود. هرچه این میزان موج کم تر باشد نشان دهنده کیفیت بالاتر مغزی به کار رفته در ساخت آن می باشد . این مدل ظاهری ساده دارد و همین سادگی نمادی از دکوراسیون مدرن است .

 

کابینت های گلاس ساده اما در رنگ های متنوع تولید می شوند و به راحتی می توان آنها را با دکوراسیون دلخواه هماهنگ نمود و همچنین باید گفت ویژگی منحصر به فرد این نوع کابینت درخشندگی و سطح بازتابندگی نور میباشد . مهمترین موضوع در طراحی دکوراسیون داخلی, روشنایی فضا می باشد و باتوجه به اینکه کابینت های گلاس سطحی شیشه مانند و براق دارد و بعنوان یک منعکس کننده نور در فضای آشپزخانه میتواند به روشنایی هرچه بیشتر این فضا کمک شایانی نماید .این نوع کابینت در مقایسه با انواع دیگر کابینت نظیر ممبران قیمت پایینتری دارد مضافا اینکه به دلیل نداشتن نقوش برجسته و سطح صاف و صیقلی آن امکان غبار روبی و گرد گیری در کابینت های گلاس بسیار ساده تر است.


نتیجه گیری:
اهمیت به جلوه های معماری و چیدمان از جمله ویژگی های ذاتی انسان میباشد . سبک های مختلف معماری به مرور زمان و پیشامد های گوناگون دستخوش تغییرات فراوانی شده است و همچون طفلی نوپا رشد یافته و به آنچه که امروز میشناسیمش تبدیل شده است . دقت و توجه به اصول معماری و شناخت فضاها و ترکیب رنگ ها میتواند جهت رسیدن به طرح مورد انتظار در معماری فضا کمک شایانی نماید . از جمله مهمترین اصول معماری مدرن درک درست و استفاده صحیح از عوامل و مصالح طبیعی است چنانچه امروزه استفاده از مصالح چوبی بسیار پرکاربرد و دلپسند است . 
با توجه به نیاز بازار به تولید مصنوعات متنوع چوبی بخصوص در زمینه تولید انواع کابینت ها نیاز به تاسیس و راه اندازی واحدهای متعدد تولیدی میتواند گزینه مناسبی برای کارآفرینان محسوب شود . راه اندازی چنین مجموعه هایی میتواند پاسخ مناسبی برای ایجاد اشتغال و توسعه پایدار محسوب گردد . 
کوتاه در مورد ارس دکور:
مجموعه دکوراسیون داخلی ارس دکور در سال 85 با هدف ایجاد تحول و بروز آوری در طراحی داخلی به ویژه صنایع چوبی در جهت گام برداشتن در مسیر توسعه همه جانبه کشور عزیزمان ایران تشکیل گردید . این مجموعه مفتخر است در طول سالیان پس از تاسیس خود با راه اندازی رشته های مختلفی نظیر تولید انواع کابینت های MDF ، ممبران ، های گلاس و همینطور انواع مصنوعات چوبی ضمن آموزش و تربیت پرسنل مجرب و ماهر تحت امر خود گامی محکم در مسیر ایجاد محیطی امن و زیبا برای بیش از 1300 خانواده در سراسر کشور زیبا و پهناورمان ایران برداشته است . خداوند منان را سپاسگذاریم که توفیق ارائه خدمات به هم میهنان سرافراز را در زمینه چیدمان و تولید مصنوعات چوبی با بهترین کیفیت و در عین حال با قیمت های مناسب را برایمان مقدر ساخته است. شما میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از وب سایت ارس دکور به نشانی arasdecor.com دیدن فرمایید یا با شماره تلفن های 77897768 - 91215038050 تماس حاصل فرمایید.

منبع: فارس

کلیدواژه: کیفیت قیمت معماری تولید کابینت های گلاس نوع کابینت کابینت ممبران مصنوعات چوبی کابینت ها کابینت MDF ورقه ها روکش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۴۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش اعتبار هنرستانهای خراسان شمالی /هنرستان ها باعث رشد اقتصادی منطقه می شود

به‌گزارش خبرگزاری صدا وسیما خراسان شمالی ‌؛ عباس بیات در آیین افتتاح معرفی نمایشگاه مشاغل در خراسان شمالی گفت: هنرستان های خراسان شمالی
زمینه ساز رشد و توسعه این استان را فراهم کرده اند.
وی افزود: ۵ درصد رشد در حوزه فنی و حرفه ای خراسان شمالی نشان از کار جهادی مدیران آموزش و پرورش است.

هنرستان ها به زودی زمینه ساز رشد اقتصادی
وی با تاکید بر اینکه هنرستان ها به زودی زمینه ساز رشد اقتصادی استان خواهند شد، افزود: فرش به عنوان زیست بوم این منطقه قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد .

 تحصیل ۱۴ هزار هنرجو در ۹۲ هنرستان خراسان شمالی

استاندار خراسان شمالی هم خواستار تقویت هنرستان ها متناسب با زیست بوم استان شد تا علم و مهارت جوانان استان در مسیر توسعه استان قرار گیرد. محمدرضا حسین نژاد وجود ۹۲ هنرستان در خراسان شمالی با ۱۴ هزار دانشجو را مورد توجه قرار داد و افزود: تولید با دستان توانمند کسانی امکان پذیر خواهد بود که دانش لازم را داشته باشند و دولت هم‌ در بخش تجهیزات به افراد دارای مهارت کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه خراسان شمالی در بخش های تولید فرش و پرورش اسب پتاسیل های قابل توجهی دارد بر تربیت و پرورش نیروهای غنی و اثرگذار در تولید توسط هنرستان ها و هنرجویان تاکید کرد.

حسین نژاد با تاکید بر اینکه متناسب با نیاز استان باید هنرجو تربیت شود، اضافه کرد: هنرستان ها و دانشگاه ها باید متناسب با نیازها، نیروی انسانی را تربیت کنند.
استاندار با اشاره به سفر رئیس جمهور و تصویب ۸ هنرستان و ارتقای آن به ده هنرستان گفت: در مسیر عملیاتی شدن جهش تولید گام های موثری را خواهیم برداشت.

خراسان شمالی در توسعه توازن رشته ای جزو پنج استان برتر
مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز گفت: کسب مهارت های لازم با نگاه عمیق مدیران هنرستان ها و توسعه متوازن رشته ای از اقدامات مهم در دو سال اخیر است به طوری که در توسعه متوازن جزو پنج استان برتر کشور هستیم که از ۳۶ درصد به ۴۴ درصد رسیده ایم .
وی افزود: توجه به هنرستان ها متناسب با رشته های بومی هر منطقه مورد توجه است.
نمایشگاه متمرکز مشاغل در ۱۴ غرفه همزمان با هفته معرفی مشاغل دست سازه ها و تولیدات هنر آموزان استان از هنرستانهای بجنورد، شیروان، فاروج، غلامان، راز، اسفراین، گرمه، مانه، سملقان و جاجرم عرضه شده است.
یکم تا هفتم اردیبهشت ماه به نام هفته مشاغل نامگذاری شده است. 

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۰ بازارچه محله‌ای «از تولید به مصرف» تا پایان سال‌جاری
  • پیش‌بینی نگران کننده: امسال رشد اقتصادی نداریم؛ منتظر کاهش قیمت ارز و نرخ تورم هم نباشید
  • پیش‌بینی قیمت ارز و نرخ تورم در سال ۱۴۰۳ | وضعیت رشد اقتصادی به کدام سو؟
  • افزایش اعتبار هنرستانهای خراسان شمالی /هنرستان ها باعث رشد اقتصادی منطقه می شود
  • دنیای اقتصاد : در سال ۱۴۰۳ نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم/ رشد اقتصادی هم بالا نخواهد رفت
  • قیمت ماکارونی سر به فلک کشید!
  • تخت معاینه تاشو: کیفیت بالا، قیمت مناسب
  • راهنمای خرید چرخ خیاطی (8 نکته‌ای که باید بدانید)
  • معرفی کابینت های جدید
  • قیمت، مشخصات و خرید انواع لوستر چوبی و فلزی نیکان لوستر