Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@23:36:12 GMT

دستور فوری اجابت برخی خواسته‌های ۲ زندانی سیاسی

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۴۶۵۷

دستور فوری اجابت برخی خواسته‌های ۲ زندانی سیاسی

به گزارش خبرگزاری مهر در بازدید هفت ساعته مسئولان از زندان زنان، علی باقری‌کنی دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز رضایت از اقدامات انجام شده برای بهبود کیفی این ندامتگاه و افزایش رضایت مددجویان، اظهار داشت: نخبگان جامعه، به ویژه حوزویان و دانشگاهیان، مسئولیتی بزرگ در قبال باز اجتماعی نمودن زندانیان دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تعامل با زندانی و شرایط نگهداری وی نباید بر اساس جرم او تنظیم شود؛ ملاک و معیار باید "بازگشت فرد به هنجارهای زندگی معمول جامعه" یا به عبارت دیگر باز اجتماعی شدن او باشد.

دبیر ستاد حقوق بشر با تاکید بر اینکه هدف از آفرینش انسان طی کردن مسیر تکامل است، تصریح کرد: هدف از مجازات حبس، محدود و محصور کردن فردی است که به دلایلی از مسیر تکامل منحرف شده و یا عاملی برای انحراف سایرین است تا آن شخص با دریافت کمک و راهنمایی لازم به مسیر درست بازگردد و هر زمان که این هدف به درستی محقق شود، زندانی باید به آغوش جامعه بازگردانده شود.

وی با تاکید بر اینکه زنان، بیش از آنکه عامل باشند، قربانی آسیب‌های اجتماعی هستند؛ خاطر نشان کرد: طبیعت ذاتی و سرشت خلقت زنان اقتضا می‌کند که نباید زندان، نخستین گزینه‌ی مجازات برای کسانی باشد که می‌توانند مؤثرترین عامل تربیت و نگاهبان سلامت روحی، روانی و جسمانی خانواده و جامعه باشند.

در این دیدار هفت ساعته، رئیس سازمان زندان‌ها و دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان با بسیاری از مددجویان از جمله نسرین ستوده و کایلی مور گیلبرت (اتباع بیگانه)، به گفتگوی رو در رو پرداخته و سخنان این افراد را شنیدند و در خصوص اجابت برخی خواسته‌های آنها دستورات فوری صادر شد.

کد خبر 5055376 مهدیه محمدی

منبع: مهر

کلیدواژه: نسرین ستوده علی باقری کنی ستاد حقوق بشر هفته ناجا شورای شهر تهران ویروس کرونا شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش پلیس راهور سازمان تامین اجتماعی شبکه شاد آلودگی هوا قوه قضاییه گردشگری وضعیت راهها آیت الله سید ابراهیم رئیسی محسن حاجی میرزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۴۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان

علی محبوب پور با حضور در زندان زرند، با تمامی زندانیان حوزه‌ی قضایی کوهبنان دیدار نمود و زندانیان، ضمن بیان مشکلاتشان، بصورت چهره به چهره با رییس حوزه قضایی کوهبنان، دیدار نمودند واز دستورات قانونی برای برخورداری از ارفاقات و مشاوره حقوقی مورد تقاضا برخوردار شدند.

علی محبوب پور، در این بازدید و رسیدگی قضایی که ۳ ساعت به طول انجامید، بازدید‌های هدفمند از زندان، و رسیدگی قضایی به امور زندانیان را از جمله برنامه‌های مهم ابلاغی رئیس کل دادگستری استان کرمان، در امور زندان و زندانیان برشمرد و مطرح نمود: حداقل در طی هر ماه یک مرتبه از زندان، بازدید داریم و ضمن بررسی عملکرد شعب حوزه قضایی، پیرامون پرونده‌های زندانی با زندانیان دیدار و پاسخگوی درخواست‌ها و سوالات آنان هستیم و به تقاضا‌های آنان رسیدگی خواهیم کرد.

رئیس دادگستری کوهبنان افزود: زندانی و بازداشت نمودن، به عنوان آخرین گزینه در طی رسیدگی به جرایم نمی‌باشد و بر ما قضات لازم است برای جرایم غیر مهم و خصوصا غیر عمد، زندان را در صورت ضرورت بعنوان آخرین گزینه مد نظر قرار دهیم.

رییس دادگستری کوهبنان گفت: پس از این که حکم زندان را صادر شد این پایان کار قضایی نیست بلکه موضوع مهم نظارت بر وضعیت زندانی در زندان می‌باشد، و بهتر است که پرونده‌های زندانی دار، روی میز ما قضات باشد و امور زندانی را مرتبا رصد شود چنانچه ندامت و پشیمانی از جرم انجام شده و انگیزه بازگشت به جامعه، را در فرد زندانی، مشاهده نمودیم، با استفاده از ظرفیت‌های قانونی نسبت به بازگشت این افراد به جامعه اقدام نماییم.

محبوب پور افزود: زندانیان جرایم خاص و خشن، سارقین سابقه دار و حرفه‌ای، نافیان امنیت و آسایش مردم و جرایمی از این قبیل، از امتیازات و ارفاقات قانونی برخوردار نمی‌شوند و این اقدام فقط وفقط برای حفظ آرامش و آسایش مردم می‌باشد.

 وی خاطر نشان کرد: برای زندانیان فاقد سابقه، جرایم غیر مهم و غیر عمد، هیچگونه اصراری بر نگهداشتن فرد در زندان نداریم.

رییس دادگستری کوهبنان، پدر پایان گفت: از تمامی خیران، گروه‌های جهادی ونهاد‌های خیریه و خدمات رسان، درخواست می‌نمایم، تا نسبت به کمک‌های موثر به خانواده‌های مستحق زندانیان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • فرار بیش از ۱۰۰ زندانی در نیجریه
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • آزادی ۱۸ زندانی جرایم مالی در نذر هشتم سبزوار
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی
  • خواسته به حق مردم ایفای مسئولیت‌های اجتماعی صنایع است
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • آزادی ۶۵۰ زندانی در فارس با کمک خیران
  • قصاص یک زن و ۲ مرد در زندان