Web Analytics Made Easy - Statcounter

در اطلاعیه شنبه ستاد مدیریت کرونا شهرستان لارستان آمده است: برگزاری تمام مراسم های جمعی، اعم از عزا و عروسی در تالارها، باغ ها، رستوران ها و حتی منازل شخصی ممنوع است ؛در صورت مشاهده و گزارش با فرد و یا افراد متخلف برابر مقررات رفتار خواهد شد.

این ستاد نوشت: برگزاری مراسم بدون تشریفات و با هماهنگی ستاد کرونا قابل انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین طبخ و توزیع مواد غذایی و شیرینی به صورت انبوه و قبول سفارشات مجالس توسط رستوران ها، آشپزخانه ها و قنادی ها ممنوع است و درصورت مشاهده و گزارش، برابر مقررات رفتار خواهد شد.

در اطلاعیه ستاد کرونا شهرستان لارستان آمده است: فعالیت تمام اغذیه فروشی ها اعم از رستوران ها، کبابی ها،کافه ها،فست فودی ها تنها به صورت بیرون بر بلامانع است.

همچنین در این اطلاعیه بیان است: نصب چادر و اتراق در تمام بوستان ها، پارک ها و نقاط سطح شهر ممنوع است و در صورت مشاهده برخورد خواهد شد.

فعالیت آرایشگاه های مردانه و زنانه با رعایت پروتکل های بهداشتی و تنها با نوبت دهی به صورتی که تجمع و صف شکل نگیرد بلامانع است و تخطی از نظم و عدم رعایت دستورات بهداشتی مصداق تخلف محسوب می شود.

همچنن فعالیت تمام مدارس، دانشگاه ها و انواع آموزشگاه ها تا زمان سفید شدن وضعیت شهرستان تنها به صورت مجازی است و در صورت عدم رعایت با واحد خاطی برخورد قانونی خواهد شد.

همچنین ، بازارهای روز، پاساژها، مجتمع های تجاری و تمام مراکز خرید مکلف به رعایت پروتکل های ابلاغی هستند و درصورت تخلف برخورد قانونی و پلمب می شوند.

در اطلاعیه ستاد کرونا لارستان آمده است:  فعالیت همه باشگاه های ورزشی ممنوع است، مگر با رعایت پروتکل های ابلاغی به ویژه در مورد ورزش های جمعی.

برگزاری مراسم و هرگونه تجمع در دارالرحمه(قبرستان) به طور مطلق ممنوع بوده و در عصر پنجشنبه ها نیز تنها به صورت خاص ورود به این  محل ممنوع خواهد بود.

برگزاری مراسم مذهبی و فرهنگی به ویژه نمازهای جماعت و جمعه تا زمان سفید شدن وضعیت شهرستان مگر در فضای باز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی انجام شود.

استفاده از ماسک  در همه اماکن عمومی و فضاهای شهری الزامی است و عدم رعایت اصول زدن ماسک از خانه تا خانه مصداق تخلف و تهدید علیه سلامت عمومی تلقی و  برخورد قانونی خواهد شد.

همچنین در این اطلاعیه عنوان شده است: افراد، اصناف، دفاتر خدمات عمومی، اعم از بانک ها و سایر موسسات که پروتکل های ذکر شده را رعایت نکنند به عموم مردم در فضای مجازی معرفی و جریمه نقدی می شوند.

ورود افراد و مراجعه کنندگان به اداره‌ها، نهادها و شرکت‌های دولتی و خصوصی در این شهرستان بدون داشتن ماسک و رعایت نکردن سایر پروتکل‌های بهداشتی ممنوع است.

در این اطلاعیه افزوده شده است: در صورت مشاهده افراد و یا کارکنان اداری در دستگاه‌های مختلف اعم از بخش خصوصی و دولتی، بدون ماسک و عدم رعایت مسائل بهداشتی با آنان برخورد خواهد شد.

وضعیت شهرستان لارستان در جنوب فارس هم اینک زرد است و دانشکده علوم پزشکی این شهرستان نسبت به بروز و اوج گیری ویروس کرونا و افزایش موج بیماری کویید ۱۹ در روزهای پاییزی هشدار جدی داده است.  

متخصصان بیماری های عفونی هشدار داده اد: همزمانی ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا در افرادی که دچار  عفونت های سینوسی یا گوش، ذات الریه، برونشیت، بیماریهای قلبی و عروقی و غیره هستند کشنده است و کسانی که بیماریهای زمینه ای ندارند اگر مبتلا به هر دوی این ویروس شدند، دوران نقاهت سخت تر را می گذرانند و ممکن است پس از بهبودی دچار لخته شدن خون و آسیب های ریوی شوند.

آنان معتقدند که برای پیشگیری از ابتلا به این بیماریها لازم است اقدامات بهداشتی مانند رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک را انجام داد و از تجمع در فضاهای بسته و باز پرهیز کرد.

شستن دست‌ها به مدت حداقل ۲۰ ثانیه با آب و صابون یا استفاده از ضدعفونی‌کننده، استفاده از ماسک صورت هنگام حضور در مکان‌های عمومی مانند فروشگاه مواد غذایی که حفظ فاصله اجتماعی با دیگران دشوار است، پوشاندن دهان و بینی با آرنج یا دستمال هنگام سرفه و عطسه، خودداری از لمس چشم‌ها، دهان و بینی و  تمیز و ضدعفونی کردن روزانه سطوحی که در تماس زیاد هستند می تواند شانس ابتلا به آنفلوانزا و کرونا را کاهش دهد.

به گزارش ایرنا و بنا بر اعلام مسئولان، سهل انگاری و جدی نگرفتن موضوع استفاده از ماسک و حضور در دورهمی ها و سفرهای غیر ضروری و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی اصلی ترین عامل افزایش آمار جان باختگان کرونا در فارس است. هر جا  شیوه نامه های بهداشتی به صورت مطلوب رعایت شود میزان درگیری آن شهرستان با کرونا کمتر است.

برچسب‌ها ویروس کرونا لارستان بهداشت و سلامت محدودیت های کرونا فارس پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا لارستان بهداشت و سلامت محدودیت های کرونا فارس ویروس کرونا لارستان بهداشت و سلامت محدودیت های کرونا فارس اخبار کنکور استفاده از ماسک صورت مشاهده عدم رعایت خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۴۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، عبدالعظیم بهفر، سرپرست اداره کل فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور بازوهای اجرایی معاونت غذا و دارو هستند که در هر یک از این دانشگاه‌ها این معاونت مستقر بوده و نسبت به بررسی و بازرسی مراکز عمده توزیع فرآورده‌های سلامت محور اقدام می‌کنند.

وی افزود: در صورت مشاهده تولید بدون مجوز یا واردات فاقد آن پس از توقیف محصول یا کالا، صاحب آن نیز به مراجع قضائی معرفی و تا حصول نتیجه، پرونده پیگیری می‌شود.

بهفر ادامه داد: این اداره کل در هر مرکز تولید فرآورده‌های غذایی مسئول فنی را به عنوان نماینده خود دارد که کنترل کیفیت کالاها را به عهده دارد لذا چنانچه تخلفی صورت بگیرد ضمن پیگیری موضوع از مسئول فنی به عنوان نماینده ما، با صاحب کارخانه نیز برخورد صورت می‌گیرد و از عرضه محصول در سطح عرضه جلوگیری می‌شود.

وی همچنین در خصوص نظارت بر کارگاه‌های کوچک که تعدادشان در کشور هم رو به افزایش است، بیان داشت: کارگاه‌های سنتی دارای شناسه نظارت کارگاهی هستند که کالاهای خودشان را به آزمایشگاه‌های مورد تأیید سازمان غذا و دارو ارائه می‌دهند و چون فعالیت قانونی دارند در نظارت‌های ما رصد می‌شوند و با لحاظ شرایط قابل اعتماد مردم هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته اعلام شد/ این جاده ها تعطیلات آخر هفته یکطرفه می‌شوند
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • رعایت حقوق مصرف کننده با ثبت موجودی طلا در سامانه
  • رعایت حقوق مصرف کننده با ثبت موجودی طلا در سامانه تجارت
  • رعایت حقوق مصرف کننده با ثبت موجودی طلا در سامانه جامع تجارت
  • پایش معادن شهرستان تفت
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز