Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر: به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور با بیان گزارشی از فعالیت‌های مقابله با کرونا در هشت ماه گذشته، گفت: برای مقابله با این ویروس فعلاً راهی جز رعایت ضوابط بهداشتی و پیشگیری وجود ندارد.

رئیس‌جمهور افزود: همانند دوران جنگ که اجازه خرید تجهیزات جنگی به ما نمی‌دادند، در ابتدای شیوع کرونا نیز تقریباً هیچ‌کس تجهیزات مورد نیاز مثل کیت تشخیص، دستگاه تنفس، امکانات و تجهیزات آی‌سی‌یو و حتی ماسک را به ما نداد، ولی با اتکاء به شرکت‌های دانش بنیان، این تجهیزات را به سرعت تولید کردیم و اکنون هیچ مشکلی نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی ادامه داد: در ماجرای کرونا برای ما روشن شد که تکیه بر توان و امکانات داخلی و نگاه نکردن به دست دیگران تا چه حد برای ما مهم است و ما فهمیدیم که در روز‌های مبادا باید روی پای خودمان بایستیم چرا که دیگران ما را حتی در مسائل مربوط به حقوق بشر، بهداشت و درمان و نجات جان انسان‌ها یاری نمی‌کنند، اگرچه شعارش را می‌دهند.

روحانی با اشاره به تفاوت ماهیت ویروس کرونای فعلی با ویروس زمان اسفند ماه که کشور را درگیر کرد، افزود: هم وزارت بهداشت و هم متخصصان می‌گویند ویروس ماه‌های اخیر ویروس جهش‌یافته اروپایی است که سرعت و قدرت انتقال آن، ۹ برابر شده است.

رئیس جمهور با گلایه از جدی نگرفتن توصیه‌های قانونی از طرف برخی از مردم، گفت: محدودیت‌های شدید در مناطق پر خطر، مراقبت‌های لازم برای جلوگیری از نقض قرنطینه مبتلایان و جریمه‌های قانونی برای متخلفان در نظر گرفته شده است.

روحانی گفت: برای کمک به تهیه و توزیع مایحتاج افراد در قرنطینه به کمک مساجد و بسیج مردمی نیازمند هستیم.

رئیس جمهور همچنین در خصوص تأمین مالی تحقیقات دارو و واکسن، کمک‌های دولت به خانواده‌های نیازمند در دوران کرونا و پرداخت بخش‌هایی از کارانه کادر درمان گزارش داد.

منبع: فردا

کلیدواژه: روحانی مناطق پرخطر محدودیت های شدید جریمه رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۵۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزش باد شدید در اکثر نقاط استان کرمان

ایسنا/کرمان کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: امروز در نیمه غربی، شمال و برخی از مناطق جنوب استان وزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی می‌شود.

فهیمه راستی امروز ۱۵ اردیبهشت ماه درباره وضعیت جوی استان کرمان اظهار کرد: امروز در نیمه غربی، شمال و برخی از مناطق جنوب استان وزش باد نسبتا شدید پیش بینی می‌شود لذا خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در برخی از مناطق محتمل است.

وی افزود: همچنین امروز وقوع رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق در مذکور مناطق دور از انتظار نیست. 

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان گفت: طی روزهای یکشنبه و دوشنبه جوی نسبتا پایدار گاهی همراه با وزش باد در استان کرمان خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: روز سه شنبه هفته جاری پدیده‌های غالب جوی در اکثر مناطق استان، افزایش ابر و وزش باد خواهد بود و از روز چهارشنبه تا اوایل هفته آینده جوی پایدار پیش بینی می‌شود.

راستی بیان کرد: صبح امروز لاله‌زار با دمای ۶ درجه سانتیگراد سردترین و روز گذشته فهرج با دمای ۳۴ درجه گرمترین نقطه استان بود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • دفتر حسن روحانی: موارد ردصلاحیت روحانی منتشر خواهد شد
  • یادواره شهدا یاد اقتدار و عزت و عظمت است
  • قاسمی: هر جا از قرآن فاصله گرفتیم به همان میزان دچار مشکل و انحراف شدیم +فیلم
  • عدم انجام تکالیف قانونی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ارزش‌گذاری مناطق تحت مدیریتش
  • چرا پاسخ سخن‌گوی شورای نگهبان درباره رد صلاحیت رییس جمهور پیشین قانع کننده نیست؟
  • لزوم رعایت دستورالعمل استقرار HSE در مناطق/برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد
  • عملیات ایمن‌سازی با قطره فلج اطفال در مناطق پرخطر اجرا شد
  • وزش باد شدید در اکثر نقاط استان کرمان
  • مردم خوزستان از تردد غیر ضروری و حضور در مناطق پرخطر پرهیز کنند