Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان رئیس‌کل دادگستری استان زنجان گفت: یکی از راه‌های حفظ سلامت معتادان بهبودیافته، ایجاد اشتغال برای آنان است.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی ظهر امروز (۳ آبان‌ماه) در بازدید از موسسه پیشگامان رهایی، اظهار کرد: برای مبارزه با پدیده شوم اعتیاد، درمان معتادان در دستور کار جمهوری اسلامی ایران است و عملکرد قانون‌گذار و مقاومات قضایی بر این است که اعتیاد جرم نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اعتیاد به‌ عنوان یک بیماری باید درمان شود. کسی که خود خواست و حکومت به او کمک کرد که درمان شود، سالم خواهد شد و باید سلامت به این فرد تداوم یابد و یکی از راه‌های نزدیکی برای تحقق این امر، اشتغال است.

این مسئول ادامه داد: اگر برای معتادان بهبودیافته اشتغال ایجاد شود، راه برگشت به مسیر غلط گذشته بسته می‌شود. تجربه نشان داده که ۸۰ درصد معتادان که شغل دارند، اشتباهات خود را تکرار نمی‌کنند.

صادقی‌نیارکی تصریح کرد: در معاونت پیشگیری از جرم قوه‌ قضائیه یکی از برنامه‌های محوری، اقداماتی از قبیل ایجاد اشتغال است و با این کار پایه و بستر بسیاری دیگر از جرائم که اعتیاد به مواد مخدر است، کاهش می‌یابد.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان، یادآور شد: اقتصاد مقاومتی تنها نسخه شفابخش گذر از مشکلات فعلی اقتصاد است و دستگاه قضا نیز بر خود وظیفه می‌داند تلاش خود را برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی، افزایش دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زنجان دادگستري معتادین بهبودیافته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۵۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است

معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اقدام کمیته امداد در توانمندسازی مددجویان، گفت: کمیته امداد نهاد پیشران در حوزه اشتغال در کشور است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، محمدجواد ایروانی، شب گذشته در مراسم افتتاح زائرسرای شماره 2 کرامت ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد، گفت: کمیته امدادامام خمینی ره بدون شک یکی از بزرگترین نهادهای خیریه‌ مردمی در جهان است و وسعت و گستردگی خدمات، آن را از همه نهادهای دیگر متمایز می‌کند.

وی افزود: کمیته امداد نشان‌دهنده نیات خیر و ظرفیت‌های دولتی است که در جهت توانمندسازی محرومان بسیج شده است.

ایروانی با اشاره به اقدامات کمیته امداد در توانمندسازی مددجویان، تاکید کرد: این روش‌ها و سازو کارها بسیار ارزشمند و باید الگوگیری شود.

معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه گسترش عدالت، ذات جمهوری اسلامی است، افزود: ایجاد صندوق امداد ولایت با یک طهارت مالی بالا، تاسیس صندوق ضمانت اشتغال، جذب گروه‌های جهادی برای خدمت به محرومان و ایجاد راهبران شغلی از دستاوردهای بزرگ کمیته امداد است.

وی تصریح کرد: کمیته امداد نزد مردم سرمایه اجتماعی بالایی دارد و یکی از نهادهای پیشران در اشتغال کشور، ایجاد کسب و کارهای کوچک و عرضه محصولات تولیدی و زنجیره‌سازی کسب و کارهای آنهاست.

ایروانی خاطر نشان کرد : امیدواریم با فراهم کردن زمینه اشتغال، چرخه فقر را در کشور بشکنیم و با کمک مردم، دولت و سایر نهادها، خدمات بیشتری به این جامعه صورت گیرد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد
  • کارگران؛ صف اولی‌های جبهه تولید
  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
  • سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد
  • (تصاویر) مرکز نگهداری و اشتغال معتادان
  • تعاونی خیرین با هدف توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود