Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@01:25:20 GMT

متن و ترجمه دو رساله از ابن سینا منتشر شد

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۵۲۲۶

متن و ترجمه دو رساله از ابن سینا منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، «رسالة فی علم الاخلاق رسالة فی العهد» اثر حکیم بوعلی سینا به ترجمه، تعلیق و تصحیح استاد شیخ یوسف احدی از شاگردان علامه حسن زاده آملی منتشر شد.

شادروان ضیا الدین دُری از شاگردان جهانگیرخان قشقایی پیش‌تر به ترجمه مقالات حکیم بوعلی سینا همت گذاشت و دو رساله نامبرده را جمع آوری کرد ولی آنها را ترجمه نکرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دو رساله در حاشیه الهدایة الاثیریة منتشر شده بود و اینک به صورت حروف چینی و با ترجمه و تعلیق منتشر شده است.

متن و ترجمه دو رساله از ابن سینا در ۷۷ صفحه به همت انتشارات پژوهشکده ادیب فقه جواهری به قیمت ۲۵ هزار تومان عرضه شده است.

کد خبر 5054862

منبع: مهر

کلیدواژه: معرفی کتاب ابن سینا اخلاق سازمان اوقاف و امور خیریه معرفی کتاب پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی امام رضا ع ویروس کرونا شبکه چهار سیما سازمان سمت تمدن اسلامی رضا داوری اردکانی پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات مرکز فرهنگی شهر کتاب درگذشت چهره ها غلامعباس توسلی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی دو رساله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۵۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع‌گیری جدید عمار حکیم درباره غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جریان حکمت ملی عراق، سید عمار حکیم، رئیس جریان حکمت ملی عراق گفت: رژیم غاصب صهیونیستی به جنایات وحشیانه خود در غزه ادامه می‌دهد و به دنبال پایان دادن کامل مظاهر زندگی در غزه است.

رئیس جریان حکمت ملی عراق بیان کرد: رژیم صهیونیستی در برابر دیدگان جامعه جهانی به کشتار ساکنان غزه ادامه می دهد.

وی با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به مراکز درمانی در غزه افزود: حمله به مرکز درمانی ناصر و کشته و ناپدید شدن صدها نفر از ساکنان غزه در آن یکی از حلقه‌های زنجیره جنایات رژیم وحشی است.

رئیس جریان حکمت ملی عراق در پایان ضمن محکوم کردن کشتار دسته‌جمعی مردم غزه از همه ملت‌ها و دولت‌های جهان و نهادهای بین‌المللی خواست که برای نجات ملت فلسطین از ماشین جنگی رژیم صهیونیستی که پیر و جوان و کودک و زن نمی‌شناسد، دست به اقدامی انسانی بزنند و رژیم صهیونیستی را وادار به پذیرش قطع‌نامه شورای امنیت درباره توقف جنگ کنند.

کد خبر 6086538

دیگر خبرها

  • تاج شهرستانی عضو شورای شهر رشت ۶ ماه تعلیق شد
  • العربیه: مصر به اسرائیل پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات در مقابل تعلیق عملیات رفح را داد
  • حکیم یا بردپیت؟
  • پیش بینی سود پتروشیمی بوعلی سینا در سال ۱۴۰۳/ بوعلی در سال ۱۴۰۲ چقدر سود ساخت؟
  • حضور دانشگاه بوعلی سینا در رتبه‌بندی نیچر ایندکس ۲۰۲۴
  • تعلیق رهاسازی پساب فوکوشیما در دریا
  • انتشار کتابی متفاوت درباره آلبرکامو
  • مدرس دانشگاه حکیم سبزواری مربی تیم ملی دارت شد
  • دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین از کار تعلیق شد
  • موضع‌گیری جدید عمار حکیم درباره غزه