Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@18:26:51 GMT

۲۰ دکه حاشیه سد مهاباد اخطاریه گرفتند

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۶۷۳۰

۲۰ دکه حاشیه سد مهاباد اخطاریه گرفتند

رضا جهین روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به وضعیت خاص و ایمنی سد مهاباد برای شهروندان و در راستای جلوگیری از آلوده شدن آب آن، نظارت بر فعالیت دکه‌های حاشیه سد با مشارکت محیط زیست، امور آب، شبکه بهداشت و درمان و نماینده فرمانداری در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در همین ارتباط ۲۰ دکه حاشیه سد موظف به رعایت کامل موارد بهداشتی شده و چنانچه صاحبان آن حداقل شعاع ۵۰ متری خود را تمیز و عاری از زباله و مواد آلاینده نکنند، ضمن برخورد و جمع‌آوری به تعزیرات حکومتی نیز معرفی خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس امور آب مهاباد اظهار داشت: مقرر شده برای صاحبان این دکه‌ها توسط کارشناسان شبکه بهداشت و درمان کلاس آموزشی نحوه مراقبت محیط زیست و حاشیه سد مهاباد برگزار شود.

جهین با اشاره به اینکه مسوولیت تنظیف اطراف دکه‌ها بر عهده صاحبان آنها است، بیان کرد: در صورتی دکه های مستقر در حاشیه سد این شهر به صورت سیار و قابل حمل باشند و موازین بهداشتی مطابق دستورالعمل ها رعایت کنند، منعی برای فعالیت نخواهند داشت.

جهین از شهروندان خواست نسبت به رعایت نظافت اطراف سد و جلوگیری از آلودگی آب در بالادست سد حساس باشند و درصورت مشاهده هرگونه عامل آلوده‌کننده آب، موارد از طریق شماره تلفن ۴۴۴۲۲۲۲۰۸۱ بلافاصله به این اداره اطلاع دهند.

سد مهاباد دارای ۱۹۷ میلیون متر مکعب ظرفیت اسمی و ۱۷۲ میلیون متر مکعب ظرفیت مفید است که علاوه بر تأمین آب شرب شهر، بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار می‌دهد.

این سد که مهمترین مکان گردشگری این شهرستان به ویژه در روزهای تعطیل به شمار می‌رود در ضلع غربی این شهر احداث شده است و تنها یک کیلومتر با شهر فاصله دارد از اینرو نزدیک‌ترین سد به مناطق مسکونی در جهان به شمار می‌آید.

برچسب‌ها آذربایجان غربی سد مهاباد بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی سد مهاباد بهداشت و سلامت آذربایجان غربی سد مهاباد بهداشت و سلامت اخبار کنکور سد مهاباد حاشیه سد دکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۶۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت بحران شهرستان تفتان در خصوص وضعیت جوی اخطاریه صادر کرد


با توجه به وقوع بارش های اخیر و هشدارهای هواشناسی،  ستاد بحران شهرستان تفتان همچنان در حالت آماده باش قرار دارد و عملیات، پاکسازی و لایروبی معابر و کانالهای هدایت آب های روان در جهت کاهش خسارات ناشی از سیلاب و آبگرفتگی معابر در حال اجرا است.

اکیپ ‌های خدمت رسانی ستاد بحران متشکل از نیروهای فعال در واحدهای عمران، خدمات شهری، فضای سبز، حمل و نقل و غیره در چند نقطه شهر و بخش های تابعه و در دو شیفت خدمت رسانی خواهند کرد.

در جلسات ستاد بحران شهرستان تفتان گره‌ها و نقاط بحرانی شهر شناسایی شده و اکیپ‌های خدمات رسان برای رفع مشکلات احتمالی آمادگی دارند.

علیرضا شهنوازان فرماندار شهرستان از شهروندان خواست در صورت وقوع هرگونه مشکلی می توانند با شماره ۱۲۵ آتش نشانی و  دفتر ستاد مدیریت بحران  شهرداری تماس بگیرند.

از شهروندان شهرستان انتظار می رود از حضور و تردد در حاشیه رودخانه ها اجتناب کنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مدیریت بحران شهرستان تفتان در خصوص وضعیت جوی اخطاریه صادر کرد
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • ادعای کارفرمایان به رعایت نکات ایمنی با نصب کپسول آتش نشانی
  • ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج
  • تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • دبیر: زخم زبان زدن درست نیست/ قول داده بودند اخلاق را رعایت کنند
  • تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد
  • بازدید کارشناسان مرکز بهداشت مهاباد از پناهگاه حیات وحش تالاب بین المللی کانی برازان
  • بازگشایی چند مطب در تویسرکان پس از رعایت قوانین و استاندارد‌ها