Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@09:11:27 GMT

روسیه از آتش بس فراگیر در لیبی استقبال کرد

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۶۸۹۴

روسیه از آتش بس فراگیر در لیبی استقبال کرد

به گزارش ایرنا، در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: این رویداد را گام مهمی در مسیر حل و فصل بحران در لیبی و برقراری گفت وگوهای جامع و پایدار می دانیم که هدف آن وحدت و یکپارچگی این کشور و ایجاد سازمان های دولتی توانمند و بازسازی و احیای زیرساخت های اجتماعی و اقتصادی این کشور است.

هیأت‌های طرف‌های درگیر در لیبی (دولت وفاق و ارتش ملی) روز جمعه در مذاکرات ژنو به توافقی برای آتش‌بس فراگیر دست یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  «استفانی ویلیامز»  معاون نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور لیبی در صفحه فیسبوک خود نوشت: مذاکرات کمیته نظامی مشترک ۵+۵ در ژنو سوئیس روز جمعه دستآورد تاریخی به همراه داشت و هیأت‌های طرفین به توافق دائم آتش‌بس در سراسر لیبی دست یافتند.

ویلیامز افزود: این توافق یک نقطه تحول مهمی در تحقق صلح وثبات در لیبی خواهد بود.

معاون فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور لیبی همچنین در سخنانی که پس از این توافق صورت گرفت، وطن دوستی دو طرف درگیری در لیبی را ستود و اعلام کرد و از آنان خواست که به یکپارچگی لیبی و حاکمیت آن احترام بگذارند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه بیانیه خود از طرف های لیبیایی خواست به توافق های صلح پایبند باشند و اجازه سقوط به سوی جنگ و برادرکشی را ندهند.

پس از سرنگونی معمر قذافی دیکتاتور پیشین لیبی در سال ۲۰۱۱ میلادی، این کشور دچار بحران و جنگ داخلی شده است.

لیبی براثر جنگ داخلی به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شده است. در بخش غربی به مرکز طرابلس دولت "وفاق ملی" قدرت را در دست دارد که از سوی سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده است و در بخش شرقی به مرکز "طبرق" نیروهای ژنرال "حفتر" قدرت را در دست دارند.

عربستان سعودی، امارات، مصر، روسیه و فرانسه از نیروهای ژنرال "حفتر" و ترکیه، قطر و برخی کشورهای اروپایی از دولت وفاق ملی پشتیبانی می کنند.

برچسب‌ها روسیه سازمان ملل متحد لیبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه سازمان ملل متحد لیبی روسیه سازمان ملل متحد لیبی اخبار کنکور سازمان ملل متحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۶۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور جدید رایزنی‌های دوجانبه روسیه و ترکیه درباره مسائل سازمان ملل

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، مقام وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو و آنکارا درباره موضوعات چندجانبه که روزهای آینده در دستور کار سازمان ملل قرار خواهد گرفت، بحث و رایزنی خواهند کرد.

به گفته این مقام روس که خبرگزاری تاس به نام و جایگاه او اشاره نکرده «سرگئی ورشینین، معاون وزیر خارجه روسیه در دوم ماه مه به استانبول ترکیه سفر خواهد کرد؛ این سفر دور دیگری از مشورت‌های دوجانبه درباره موضوعات چندجانبه سازمان ملل است.

پیش از این ورشینین با تانجو بیلگیچ، سفیر ترکیه در روسیه برای بحث در مورد دسترسی بلامانع محصولات کشاورزی و کودهای شیمیایی به بازارهای جهانی در چارچوب تلاش‌ها برای تضمین امنیت غذایی جهانی، دیدار کرد.

مقامات روسیه و ترکیه همچنین درباره وضعیت کنونی منطقه، جنگ غزه و به طور کلی در تحولات غرب آسیا با محوریت بحث در مورد این مشکلات در شورای امنیت سازمان ملل متحد و مجمع عمومی تبادل نظر کردند.

کد خبر 6093738

دیگر خبرها

  • مخالفت روسیه با پیش‌نویس قطعنامه سازمان ملل درباره سربرنیتسا
  • توافق خصوصی‌سازی و هلدینگ خلیج فارس بر تغییر نام استقلال
  • دور جدید رایزنی‌های دوجانبه روسیه و ترکیه درباره مسائل سازمان ملل
  • گوترش: تحقیقاتی مستقل درباره گورهای جمعی غزه انجام شود
  • کاخ سفید: از تلاش چین برای برقراری امنیت در منطقه استقبال می‌کنیم
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • روسیه «واگنر» را بازسازی کرد تا از تکرار شورش آن جلوگیری کند
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟