Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار سید صادق حسینی، فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: دفاع مقدس تمرین عملی جهاد مردم شریف مسلمان کُرد برای دفاع همه جانبه از نظام و انقلاب بود که با مال و جان خود دشمنان را ناکام کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کُردتودی، سردار سید صادق حسینی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در نشست هم اندیشی با مدیران مسئول رسانه های استان اظهار داشت: رسانه های بازوی قدرتمند نظام جمهوری اسلامی ایران هستند لذا واکاوی و بازخوانی فرهنگ ایثار آحاد مردم انقلابی و مظلومیت شهدا یکی از وظایف رسانه هاست  که  لازم است جریان سازی برای افکار عمومی به بهترین شکل ممکن صورت پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: از سوم تا 9 آبان ماه سال جاری با نام هفته استانی دفاع مقدس در کردستان نامگذاری شده است که در طول این هفته با رعایت تمام اصول بهداشتی تعداد 220 برنامه با 45 عنوان  برنامه برگزار می شود.

نامگذاری ایام هفته ی سالگرد استانی هفته دفاع مقدس

وی به نامگذاری ایام هفته ی سالگرد استانی هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: روز سوم آبان ماه با نام پیشمرگان مسلمان کُرد، اقتدار و خودباوری نامگذاری شده است، روز چهارم آبان ماه با نام ولایتمداری و همبستگی ، روز پنجم آبان ماه با نام شجاعت، شهادت و وفاداری، روز ششم آبان ماه با نام مادران شهدا و اسوه های صبر و مقاومت، روز هفتم آبان ماه با نام فرماندهان و رزمندگان مهاجر و انصار، روز هشتم آبان ماه با نام دانش اموزان بسیجی و استکبارستیزی و روز نهم آبان ماه با نام معنویت، شهدا و پرچمداران بصیرت نامگذاری شده است.

سردار حسینی تاکید کرد: دفاع مقدس تمرین عملی جهاد مردم شریف مسلمان کُرد برای دفاع همه جانبه از نظام و انقلاب بود که با مال و جان خود جهادی ماندگار کردند و دشمنان را ناکام کردند.

وی اظهار داشت: نقش محوری و اصلی پیشمرگان مسلمان کُرد در پاک سازی منطقه برجسته، قابل ستایش و سند تاریخی اسلام خواهی به نظام مقدس جمهوری اسلامی است و وظیفه ی مردم ولایتمدار کُردستان حراست و حفاظت از ایران اسلامی در برابر هر گونه ناامنی دشمنان است.

باید یک بازخوانی مجددی از تلاش های همگانی مردم در آن زمان صورت پذیرد

سردار حسینی با بیان اینکه 8 سال نبرد قهرمانانه ملت ایران در مقابله با جبهه ی استکبار بر هیچ کس پوشیده نیست خاطر نشان کرد: رزمندگان مهاجر و انصار هم در پاکسازی مناطق کُردستان از لوث ضد انقلاب و هم در آزاد کردن نقاطی که در اختیار دشمنان بودند نقش اساسی را ایفا کردند لذا باید یک بازخوانی مجددی از تلاش های همگانی مردم در آن زمان صورت پذیرد.

وی ادامه داد: 5496 شهید بومی در کنار 23 هزار شهید مهاجر و انصار، 569 زن شهیده، 519 دانش آموز شهید، 52 شهید روحانی بومی و 67 خانوار سه شهید به بالا جزء افتخارات استان کردستان در دفاع از این انقلاب بوده است.

2 هزار و 800 نقطه ی یادمانی در کُردستان ثبت و ضبط شده است

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان یاداور شد: 2 هزار و 800 نقطه ی یادمانی در کُردستان ثبت و ضبط شده است که گویای حادثه های تلخ و شیرینی بوده است که از دست دادن رزمندگان جزء حادثه های تلخ و پیروزی ملت قهرمان پرور در برابر دشمنان جزء خاطرات شیرین ان دوران بوده است.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان با بیان اینکه حفظ و حراست از انقلاب یک وظیفه ی مهم و همگانی است اضافه کرد: شرایط فعلی یک شرایط از هم گسیخته نیست فقط کنترل دقیقی بر روی بازار وجود ندارد لذا وظیفه ی مسئولین این است که در این خصوص پاسخگو باشند و در معیشت مردم از هیچ تلاشی دریغ نکنند چرا که جنگ سخت که سند افتخار ما در برابر دشمنان بود امروز تبدیل به دو جنگ نرم و جنگ اقتصادی شده است.

به گفته ی سردار حسینی، قطعاً از پیچ مشکلات فعلی با صبر و بردباری عبور خواهیم کرد و خفت و خواری برای دشمنان باقی خواهد ماند لذا هر چه اقتدار کشورمان بیشتر باشد پیشرفت کشور ایران نیز بالاتر خواهد بود.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در پایان گفت:  هیچ مکر و حیله ای نیست که دشمنان ایران اسلامی برای ناکام کردن اقتدار جمهوری اسلامی به کار نبسته باششند اما امنیت کشور برای مردم اهمیت دارد و هیچ گاه اجازه ی نفوذ دشمنان به خاک ایران را نخواهند داد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان آبان ماه با نام مسلمان ک رد دفاع مقدس ک ردستان ی مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۶۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد

سومین مراسم سالگرد شهادت سرلشکر شهید سید محمد حجازی امروز در مسجد پیامبر اعظم(ص) شهرک شهید محلاتی  برگزار شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سومین مراسم سالگرد شهادت سرلشکر شهید سید محمد حجازی امروز در مسجد پیامبر اعظم(ص) شهرک شهید محلاتی  برگزار شد.

در این مراسم سردار سرتیپ پاسدار «اسماعیل قاآنی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ «محمد شیرازی» رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا، سردار سرتیپ پاسدار «محمدرضا فلاح‌زاده» جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، «محسن رضایی» دبیر شورای‌ عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، سردار سرلشکر «محمدعلی جعفری» فرمانده قرارگاه فرهنگی، اجتماعی بقیةالله (عج)، «مهدی فضائلی» عضو دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی،  سردار دریادار «علی فدوی» جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ بسیجی «محمدرضا نقدی» معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ «اسماعیل احمدی‌مقدم» رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی، حجت‌الاسلام والمسلمین «عبدالله حاجی‌صادقی» نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «حیدر مصلحی» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، سردار سرلشکر «مصطفی ایزدی» فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص)، حجت‌الاسلام والمسلمین «علی محمدی‌سیرت» مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار «حسین اشتری» مشاور عالی رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، سردار «قاسم قریشی» جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار سرتیپ دوم «یدالله جوانی» معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری و خانواده شهید حجازی حضور داشتند.

تبلور شهادت‌گونه در زندگی سردار شهید حجازی

گفتنی است سردار سید محمد حسین‌زاده حجازی از جمله فرماندهان سپاه بود که از همان ابتدای تأسیس سپاه، به عضویت آن درآمد.

او در دوران دفاع مقدس مسئولیت‌هایی نظیر ریاست ستاد سپاه منطقه دوم کشوری، جانشینی سپاه منطقه چهار کشور و جانشینی قرارگاه عملیاتی سلمان در جبهه میانی را داشت و پس از آن تا پایان دفاع مقدس به‌عنوان جانشین قرارگاه عملیاتی قدس سپاه مشغول به خدمت شد.

سردار حجازی فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی ارشد مدیریت دولتی از دانشگاه تهران، دانش‌آموخته دکترای دانشکده عالی دفاع ملی در رشته مدیریت استراتژیک و عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) بود.

پس از پایان دفاع مقدس سردار حجازی معاون هماهنگ‌کننده نیروی مقاومت بسیج شد تا اینکه در سال 76 به فرماندهی این نیرو برگزیده شد و تا سال 86 نیز در این سمت باقی ماند. دوران 10ساله فرماندهی سردار حجازی در نیروی مقاومت بسیج یکی از بهترین دوران‌های این نیرو محسوب می‌شود.

پس از آن با حکم فرماندهی معظم کل قوا، رئیس ستاد مشترک و معاون هماهنگ‌کننده فرمانده‌کل سپاه شد و تا سال 87 در این سمت باقی ماند تا اینکه در سال 87 به سمت جانشین فرمانده‌کل سپاه برگزیده شد و همزمان جانشین فرمانده سپاه در قرارگاه ثارالله تهران نیز بود.

سردار حجازی در سال 88 به ستادکل نیروهای مسلح رفت و جایگزین سردار نقدی در معاونت آماد و تحقیقات صنعتی ستادکل نیروهای مسلح شد.

پس از آن سردار حجازی به فرماندهی سپاه لبنان منصوب شد و تا 1398 در این جایگاه خدمات ویژه‌ای در راستای تقویت جبهه مقاومت انجام داد. این شهید بزرگوار در جریان جنگ سوریه نیز کنار شهید سپهبد سلیمانی خدماتی تأثیرگذار را در راستای مبارزه با تروریسم تکفیری انجام داد.

نقش‌آفرینی در تقویت حزب‌الله لبنان و جبهه مقاومت از درخشان‌ترین نقاط کارنامه این شهید بزرگوار است که موجب شد طی سال‌های اخیر صهیونیستها برنامه ترور وی را در دستور کار خود داشته باشند.

پس از شهادت سردار سلیمانی و با پیشنهاد سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، سردار حجازی در 30 دی ماه سال 98 با حکم سرلشکر سلامی فرمانده‌کل سپاه به‌عنوان جانشین نیروی قدس سپاه منصوب شد.

سرانجام این مجاهد خستگی ناپذیر در فروردین سال 1400 پس از یک دوره بیماری بر اثر جراحات ناشی از دفاع مقدس به شهادت رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است
  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است
  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی سپاه در کردستان تشریح شد
  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • اقتدار کشور ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم در مواجهه با دشمنان است
  • جهاد تبیین اولویت اول برنامه های سپاه
  • ۱۵ عنوان برنامه همزمان با هفته عقیدتی سیاسی در ساری اجرا می شود
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی