Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@13:51:58 GMT

سه ضلع مثلث تاجگردون‌ها برای انتخابات 1400؟

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۶۹۴۸

سه ضلع مثلث تاجگردون‌ها برای انتخابات 1400؟

به نظر می رسد که انتخابات میان دوره ای مجلس در حوزه گچساران و باشت با پیچیدگی های بسیاری مواجه خواهد بود و تعدد کاندیداها از جریان های سیاسی و قومیتی مختلف به طور قطع انتخابات آینده را با چالش های جدی تری نیز روبرو خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صبح زاگرس بعد از اینکه اعتبارنامه "غلامرضا تاجگردون" در مجلس شورای اسلامی رد شد، جریان های سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب و قومیت های مختلف گچساران و باشت به تبع نیز فعالیت خود را برای انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی؛که قرار است در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار شود، به طور رسمی آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روزهای گذشته تنور انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در گچساران و باشت با اعلام کاندیداتوری "ساسان تاجگردون" باز هم داغ تر از گذشته شد و هر چه جلوتر می رویم فضای این دو شهرستان بیشتر به سمت انتخابات متمایل می شود اگرچه به نظر می رسد که در این انتخابات میان دوره ای حساسیت ها و هیجانات انتخاباتی بیشتری نسبت به ادوار گذشته را شاهد باشیم.

هر چند در منطقه باوی و بویراحمد گرمسیر فضا خیلی زودتر از آنچیزی که پیش بینی می شد به سمت انتخابات و عرض اندام سیاسی پیش رفت و کاندیداهایی از این مناطق برای انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه گچساران و باشت به طور رسمی اعلام حضور کرده اند،اما در بین قشقایی ها آنچنان که باید و شاید هنوز به طور رسمی تحرکاتی برای انتخابات پیش رو را شاهد نبوده ایم.

با این تفاسیر قشقایی ها که همواره نقش مهمی در انتخابات مجلس در حوزه گچساران و باشت داشته اند و البته این مهم هم برکسی پوشیده نیست، اما تاکنون برای انتخابات میان دوره ای تحرکات خود را به طور رسمی آغاز نکرده که به طور قطع آنها هم به زودی دست به کار خواهند شد و گام هایشان را برای انتخابات آینده با جدیت هرچه تمامتر بر خواهند داشت.

نگاهی به سوابق قشقایی ها در دوره های گذشته انتخابات مجلس در حوزه گچساران و باشت نشان می دهد که آنها در صورت حمایت از هر کاندیدایی می تواند زمینه پیروزی و راه یابی وی به بهارستان را فراهم کنند و کسی نمی تواند نقش تعیین کننده آنها در ادوار مختلف انتخابات را انکار کند.

با توجه به چنین شرایطی به نظر می رسد که انتخابات میان دوره ای مجلس در حوزه گچساران و باشت با پیچیدگی های بسیاری مواجه خواهد بود و تعدد کاندیداها از جریان های سیاسی و قومیتی مختلف به طور قطع انتخابات آینده را با چالش های جدی تری نیز روبرو خواهد کرد.

اگرچه در جریان انتخابات گذشته این دو شهرستان ، جریان های سیاسی نقش مهمی را ایفا می کردند اما این روزها به نوعی به دلیل فزونی تعصبات قومی و قبیله ای ، به طور قطع قومیت ها نقش اصلی را در انتخابات بازی می کنند و همگان بر این باور هستند که تفکرات قومیتی در باوی، بویراحمد گرمسیر و قشقایی ها خیلی بیشتر از نفوذ تفکر جریان های سیاسی، نبض انتخابات را بدست خواهند گرفت.

این درحالی است در منطقه باشت باوی "سید قدرت الله حسینی" و "عبدالرحیم رحیمی" و "ساسان تاجگردون" کاندیداهای مطرحی هستند که رسما اعلام کاندیداتوری کرده اند، و به نظر می رسد در آینده نیز رقابت سختی در بین این کاندیداها نیز بوجود خواهد آمد، هرچند کاندیداهای دیگری همچون "ریحان محمدپور دهبزرگ" نیز از منطقه عرض اندام کرده اند که با توجه به چنین شرایطی به طور قطع تقسیم آرا در این منطقه هم دور از انتظار نخواهد بود.

با این اوصاف باید گفت که به نوعی شاهد همان رقابت همیشگی بین هواداران "سید قدرت" و "تاجگردون" خواهیم بود، اگرچه "حسینی" به آرای منطقه باشت باوی ، جریان سیاسی اصولگرا، بخشی از آرای بویراحمد گرمسیر چشم دوخته و نیم نگاهی  هم به آرای قشقایی ها دارد،و "ساسان تاجگردون" نیز به اعتبار برادرش "غلامرضا تاجگردون" و همان نگاه ویژه طرفدارانش پا به میدان رقابت گذاشته است!!!.

البته برخی تحلیل ها از "عبدالرحیم رحیمی" به عنوان یک کاندیدای ایضایی در کنار "ساسان تاجگردون" نام برده می شود که از بخت و اقبال بالایی هم برخوردار نیست و ماموریت وی تنها انحراف افکارعمومی تا زمان انتخابات و جلوگیری از تخریب کاندیدای اصلی این جریان و یا کناره گیری دقیقه نودی به نفع تاجگردون ها باشد؟!.

بنابراین در منطقه بویراحمد گرمسیر "علیمراد جعفری" تنها کاندیدای مطرحی بوده که رسما اعلام کاندیداتوری کرده ، اگرچه از "اردلان زینل زاده" هم به عنوان دیگر کاندیدای مطرح این منطقه به عنوان کاندیدای احتمالی یاد می شود ،اما برخی ها بر این باور هستند که با وجود "جعفری" در صحنه، زینل زاده در انتخابات آینده ورود نخواهد کرد.به هرحال جعفری مدتی است که فعالیت های خود را آغاز کرده و چراغ خاموش در حال حرکت است، وی به آرای بویراحمد گرمسیر و جریان اصولگرا امیدوار است و گوشه چشمی هم به آرای منطقه باوی دارد.

اما اینکه قشقایی ها برای انتخابات میان دوره ای مجلس مانند دوره های گذشته از کاندیدای دیگری جز کاندیدای خود حمایت کنند و یا کاندیدای قوی معرفی و با اتحاد از وی حمایت کنند،هنوز جای ابهامات زیادی دارد!!!، قشقایی ها در دوره های گذشته با وجود حمایت قاطع از غلامرضاتاجگردون، نتوانستند به اهداف انتخاباتی خود برسند به قول بزرگان قشقایی، چک ۲۰ هزارتایی آنها پاس نشد و به نظر می رسد آنها در انتخابات آینده به دنبال معرفی یک کاندیدای شاخص و حمایت همه جانبه از وی باشند؟.

اگرچه قشقایی ها آنطور که باید و شاید تحرکات سیاسی شان برای انتخابات میان دوره ای 1400 را آغاز نکرده اند ولی خبرها حکایت از این ماجرا دارد که قرار است آنها برای انتخابات پیش رو با برنامه حضور یابند و همچنان به دنبال وحدت و اتحاد در زمینه انتخابات هستند؟!! که در برخی محافل از "یوسف باقری" به عنوان کاندیدای واحد قشقایی ها در انتخابات یاد می شود؟!.

بنابراین از "یوسف باقری"، "زهره فولادی وندا" ،"علی فولادی وندا"و "هومان عسکری" به عنوان گزینه های مطرح شده قشقایی ها برای انتخابات میان دوره ای گچساران و باشت نام برده می شود اما در فرضیه ای دیگر آنچه که طبق تحلیل ها می توان دریافت اینکه در هر صورتی قشقایی ها یک کاندیدا در انتخابات خواهند داشت(هومان عسکری) ،برخی قشقایی ها از" سید قدرت" نیز حمایت خواهند کرد و تنها کاندیداتوری "یوسف باقری" همان ضلع سوم مثلث (رحیمی،تاجگردون ،باقری) را شکل خواهد داد؟! به این منظور که برگ برنده تاجگردون ها در انتخابات گذشته، بازهم اینبار دلخوش به آرای قشقایی ها باشد!.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مجلس در حوزه گچساران و باشت برای انتخابات میان دوره ای انتخابات میان دوره ای مجلس مجلس شورای اسلامی برای انتخابات بویراحمد گرمسیر جریان های سیاسی انتخابات آینده نظر می رسد طور رسمی طور قطع قشقایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۶۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد فراهم است

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت امروز یکشنبه در حاشیه شورای اداری فرمانداری خرم‌آباد با اشاره به اینکه مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی فراهم شده است، اظهار داشت: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه به‌صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

وی افزود: تجهیزات برگزاری انتخابات به‌صورت الکترونیکی فراهم شده است و فرایند آموزشی برای مردم و دست‌اندرکاران اجرایی با کمک مسئولان و صداوسیمای مرکز استان انجام خواهد شد.

استاندار لرستان، گفت: تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرف‌داران آنها از بامداد روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا هشت صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۰ اردیبهشت ادامه می‌یابد.

شفقت، افزود: امیدواریم که هریک از عوامل دخیل در این انتخابات به نحو احسن نقش خود را ایفا کرده و مردم پرشورتر از قبل به‌پای صندوق رأی بیایند.

بنابراین گزارش، دومین دور انتخابات برای شکل‌گیری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

کد خبر 6090919

دیگر خبرها

  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد فراهم است
  • مناظره ۲ کاندیدای مجلس دوازدهم اردبیل
  • ضبط برنامه تلویزیونی نامزد‌های انتخابات میان دوره‌ای مجلس
  • تقدیر از مجریان برگزاری انتخابات در فیروزکوه
  • زمانبندی تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس
  • از «جهانبخش امینی» چه می‌دانیم؟
  • جنگ بر سر صندلی «شماره یک»؛ همه در برابر قالیباف!
  • جنگ زودهنگام بر سر صندلی «شماره یک» مجلس دوازدهم؛ همه در مقابل یک نفر؛ قالیباف!
  • طلسم پرسپولیس بعد از ۸ سال شکسته شد!