Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از کیش، غلامحسین مظفری با بیان این که این جزیره می‌تواند در زمینه‌های علمی و پزشکی به برند برتر کشور و منطقه خلیج فارس و کشورهای همسایه تبدیل شود، اظهار داشت: با توجه به این که تحقیقات علمی و دانشگاهی در جزیره کیش، موجب رونق سرمایه گذاری در این منطقه شده و کیفیت زندگی را ارتقاء داده است، می توان از آن به عنوان یک ظرفیت قابل توجهی برای ایجاد تحول اقتصادی و علمی در جزیره کیش از جمله راه اندازی مرکز منطقه ای سلامت استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر ضرورت بهره مندی از ظرفیت‌های ایجاد شده در این منطقه تاکید کرد و گفت: نقش و رسالتی که این سرمایه عظیم می‌تواند برای کشور در حوزه دانشگاه‌های پزشکی و غیر پزشکی ایفا کند، بسیار مهم است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه با اظهار خوشحالی از رشد شرکت‌های دانش بنیان در این جزیره گفت: تا کنون بیش از ۴۰ شرکت دانش بنیان در مرکز نوآوری کیش استقرار یافتند و برخی از دانشگاه های کشور از جمله دانشگاه های شهید بهشتی، تهران، صنعتی امیر کبیر و علم و صنعت با یک رویکرد جدید فعالیت خود را در این مرکز آغاز کردند.

وی شرایط اقلیمی "آب و هوا، ساحل، دریا، اکسیژن خالص و زیست محیطی" در جزیره کیش را برای مراکز سلامت، پیشگیری و درمان و بخش هایی که می توانند نقش مهمی در این حوزه ها داشته باشند فرصت بسیار خوبی برای مجموعه های دانشگاهی مستقر در این منطقه برشمرد.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش در رابطه با این که در حوزه پزشکی اقدامات خوبی انجام شده است گفت: منطقه آزاد کیش در حوزه پزشکی از شرایط خوبی از قبیل: دانشگاه ها و اساتید برجسته و توانمند برخوردار است و در این خصوص می توانیم یک کار اقتصادی بزرگی انجام دهیم.

غلامحسین مظفری با اشاره به جمعیت ۸۰ میلیونی ایران که بخش عمده آنان مسافرانی هستند که به کیش سفر می کنند و خوشبختانه از یک توان مالی خوبی برخوردار هستند اظهار داشت: برای پیش بینی بخش زیادی از نیازهای سلامت این منطقه را می توان در قالب برنامه راهبردی تدوین کرد.

مظفری اقدامات انقلابی و جهادی را در حوزه های سلامت یکی از شاخص‌های اصلی تحقق یافتن تامین نیازهای درمان کشور عنوان کرد و گفت: با فراهم شدن این مهم برای ارائه خدمات ویژه در حوزه سلامت و درمان می توان از خروج ارز جلوگیر و ارزش افزوده برای این منطقه ایجاد کرد.

48

کد خبر 1447159

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مناطق آزاد جزیره کیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۷۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بیش از ۲۰۰ شرکت تولیدکننده و دانش بنیان در کنگره ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی

به گزارش انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران، شهروز همتی دبیر علمی پانزدهمین کنگره بین المللی و بیست و یکمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران در حاشیه برگزاری این کنگره اظهار کرد: کنگره امسال از تاریخ ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت ماه در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود که در این کنگره، ۲۵ محور علمی وجود دارد و ۴۵کارگاه آموزشی برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این کنگره و در بخش نمایشگاهی، بیش از ۲۰۰ شرکت تولید کننده و دانش بنیان حضور دارند .

همتی بیان کرد: هرسال کنگره یک رویکرد اصلی دارد ودر سنوات گذشته رویکرد اصلی کنگره کرونا  هوش مصنوعی بوده است، اما امسال نقش ومحوری کنگره، نقش آزمایشگاه‌ها در نظام سلامت است.

وی ادامه داد: مطالب علمی در کارگاه‌ها براساس نیازسنجی‌ها ارائه می‌شود و پیش بینی می‌شود ۸ هزار نفر از کنگره امسال بازدید کنند و ۳۵۰۰ نفر تاکنون در بخش علمی ثبت نام کرده اند که نسبت به سال گذشته افزایش مخاطب شاهد هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • وزیر بهداشت: حمل دارو توسط سکو‌های اینترنتی موجب تسهیل امور مردم می‌شود
  • درمان کودکان زیر ۷ سال رایگان می‌شود
  • توضیحات وزیر بهداشت درمورد رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال
  • تمهیدات جدید بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد
  • جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها
  • حضور صد‌ها شرکت تولیدی و دانش بنیان در همایش ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • حضور بیش از ۲۰۰ شرکت تولیدکننده و دانش بنیان در کنگره ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد