Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا؛ از آمارهای وزارت صنعت،  در ۶ ماهه نخست امسال ۵۹۰ هزار و ۵۰۰ دستگاه انواع تلویزیون در کشور تولید شد. این آمار در مقایسه با ۶ ماهه نخست ۹۸ رشد ۸۴ درصدی نشان می‌دهد.

در مدت یاد شده، تولیدکنندگان داخلی ۹۱۹ هزار و ۶۰۰ دستگاه یخچال و فریزر تولید کردند که در هم‌سنجی با پارسال رشد ۳۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ درصدی داشته است.

تولید ماشین لباس‌شویی نیز در نیمه نخست امسال رشد ۵۴.۵ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال تجربه کرد و به ۴۵۴ هزار و ۱۰۰ دستگاه رسید.

به گزارش ایرنا، پیشتر سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم‌خانگی یادآور شد:‌ با وجود افزایش تولید، اما از آنجایی که تا پارسال ۶۰ درصد بازار لوازم‌خانگی در اختیار خارجی‌ها بود و امروز آنها متاثر از تحریم‌های آمریکا از کشورمان خارج شده‌اند، هنوز آن فاصله پُر نشده است.

«حمیدرضا غزنوی»، مشکلات کنونی تامین مواد اولیه و همچنین مشکلات قیمتی را ناشی از خروج یک‌باره خارجی‌ها از بازار ایران برشمرد، اما تاکیدکرد: پُر شدن این فاصله و بازگرداندن تعادل به عرضه و تقاضا، نیازمند حمایت هرچه بیشتر از تولید داخل است.

وی ادامه‌داد: در مقابل رشد تولید، اما کاهش واردات مواد اولیه و قطعات به ثبت رسید؛ این به معنای بالا رفتن عمق ساخت داخل است.

غزنوی خاطرنشان‌کرد: در صورتی که این روند ادامه یابد، حتی اگر در سیاست‌ها و روابط اقتصادی‌مان با دیگر کشورها تغییری هم ایجاد نشود، وابستگی ارزی‌مان کاهش خواهد یافت و امنیت اقتصادی در حوزه  صنعت لوازم‌خانگی ارتقاء خواهد یافت.

پیش از این، دبیرکل انجمن صنایع لوازم‌خانگی ایران در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به داخلی‌سازی ۲۲۰ میلیون دلاری در صنعت لوازم‌خانگی در سال گذشته، ابراز امیدواری کرد امسال بتوانیم حدود ۵۰ میلیون دلار بیش از پارسال به داخلی‌سازی اختصاص دهیم.

پربیننده ترین گل‌فروشی‌ها پرپر شدند نرخ واقعی هر کیلو مرغ چند؟ احتمال فاسدشدن ۲۰۰هزار تن برنج وارداتی در گمرکات کارگر پول خرید روزانه ماسک را ندارد! فروش بزرگ بنزین در بورس

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: لوازم خانگی قیمت لوازم خانگی وزارت صنعت معدن و تجارت تولید لوازم خانگی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت لوازم خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۷۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت بیش از یک میلیارد ریالی قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد ، حسین نجف زاده افزود: پرونده قاچاق ۲۵ قلم انواع لواز خانگی شامل سرخ کن، چای ساز و ... به ارزش ۵۲۴ میلیون ریال در شعبه دوم ویژه مبارزه با قاچاق کالا وارز تعزیرات حکومتی شهرستان مهاباد رسیدگی شد.

او افزود: شعبه رسیدگی کننده با بررسی محتویات پرونده و ارائه نکردن اسناد و مدارک معتبر گمرکی، تخلف انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط کالا‌های کشف شده متهم را به پرداخت ۵۲۴ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ارزش ریالی کالا محکوم کرد.

نجف زاده گفت: همچنین شعبه متهم را به پرداخت ۵۲۴ میلیون ریال معادل ارزش ریالی کالا بابت حمل کالای قاچاق و در مجموع به پرداخت یک میلیارد و ۴۸ میلیون ریال محکوم شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: ماموران انتظامی شهرستان مهاباد کالا‌های کشف شده را در بازرسی از یک دستگاه خودروی سواری کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به  تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

دیگر خبرها

  • حضور غایب بزرگ پارسال در نمایشگاه کتاب امسال
  • محکومیت بیش از یک میلیارد ریالی قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • مطالبه لوازم‌خانگی و خودروی کیفی ارزان بر زمین مانده است
  • تولید خودرو در نخستین ماه بهار افت کرد
  • قول وزیر صمت، اجرا نشد/ تولید خودرو در فروردین امسال نسبت به فروردین پارسال کم شد
  • استارت سرد خودروسازی
  • مجازات قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • آب سد سفیدرود رها سازی شد
  • با «ساخت ایران» مشکل دارند!