Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-26@01:35:30 GMT

چاپ اعلامیه ترحیم در قزوین ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۷۸۹۶

چاپ اعلامیه ترحیم در قزوین ممنوع شد

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: از امروز سوم آبان چاپ اعلامیه ترحیم در قزوین ممنوع است اگر اعلامیه‌ای چاپ یا در فضای مجازی منتشر شود اداره کل فرهنگ و ارشاد باید پاسخگو باشد.

به گزارش ایسنا؛ منوچهر حبیبی در جلسه ستاد کرونا در استان قزوین که امروز شنبه سوم آبان در سالن اجتماعات مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: کرونا درمان قطعی ندارد و دولت امکانات مورد نیاز استان را فراهم آورده است اما آنچه که در مقابله با کرونا دارای اهمیت است خود مراقبتی و رعایت بهداشت فردی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مردم باید کرونا را جدی بگیرند، در حال حاضر اگر ما تمام امکانات دولت و کارمندان دولت را به عنوان بازرس در اختیار بگیریم باز نمی‌توانیم بازارگردی مردم را جمع کنیم، بازرسی صورت گرفته نشان می‌دهند که مردم بازارگردی را کنار نمی‌گذارند.

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین اظهار کرد: مراسمات ترحیم به صورت چشم و هم‌چشمی درآمده است، نوعی مسابقه در برگزاری مراسمات ختم و عروسی در قزوین رخ داده است، در حالی که پیش از این نیز برگزاری مراسمات ترحیم ممنوع اعلام شده بود.

وی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از این موضوع از امروز چاپ اعلامیه ترحیم در استان قزوین ممنوع است، حتی کانال‌های فضای مجازی نیز باید از اطلاع‌رسانی مراسم‌های ترحیم خودداری کنند، وظیفه نظارت به این امر بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است و اگر خلاف این امر اتفاق بیفتد اداره کل ارشاد باید پاسخگو باشد.

حبیبی یادآور شد: در بخش‌های شال و محمدیه کمبود نیروی انسانی در حوزه صنعت و معدن و بازرسی به‌شدت احساس می‌شود صنعت و معدن باید به صورت ویژه در این حوزه ورود پیدا کند، همچنین می‌توانند از ظرفیت بسیج و هلال احمر به‌عنوان بازرس استفاده کنند.

وی عنوان کرد: سختگیری کارفرمایان و تأمین اجتماعی باید حذف شود در حال حاضر برخی از کارفرمایان فرد مبتلا به کرونا را مجبور به حضور در محل کار می‌کنند و می‌گویند اگر حاضر نشود اخراج می‌شود، این مسئله مهمی است که باید به صورت جدی پیگیری شود حتی اگر کارفرمایان انگشت‌شماری این کار را می‌کنند باید با آن‌ها برخورد شود.

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین یادآور شد: افراد کم توان مالی که توانایی تأمین ماسک و مواد بهداشتی را ندارند باید شناسایی شود و بخشداران باید در این حوزه باید کمک کنند.

حبیبی تأکید کرد: شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه باید حتماً با نظر ستاد کرونا و دانشگاه علوم پزشکی برگزاری نماز جمعه در شهرستان‌ها را اعلام کند درحالی‌که تاکنون برای برگزاری نماز جمعه مصوبه‌ای نداشتیم نماز جمعه در برخی از شهرها برگزار شده است.

وی عنوان کرد: کارکنان بهداشتی نیز باید به‌موقع در آرامستان‌ها حضور پیدا کند و تأخیر آن‌ها جایز نیست، آرامستان‌های استان در روزهای پنجشنبه و جمعه تعطیل است، به جز در مواردی که فردی فوت کرده است و بستگان به تعداد ۲۰ نفر می‌توانند حضور پیدا کنند.

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین خاطرنشان کرد: مصوبات ستاد، حکم قانون را دارد و همه ادارات دولتی خصوصی و سایر موارد باید این مصوبات را اجرا کنند.

لینک کوتاه: asriran.com/0039rP

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: قزوین جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۷۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند

شهنام عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت هفته سلامت درباره بیماری‌های واگیرداری که در سال گذشته شیوع ببشتری داشتند، گفت: یکی از مهم‌ترین بیماری‌های واگیرداری که سال گذشته با آن مواجه بودیم، بیماری آنفلوآنزا در نیمه دوم سال بود. شیوع این بیماری از اوایل مهرماه آغاز شد و در اسفند به حدی کمتر از اپیدمی رسید. ما هر ساله انتظار داریم آنفلوآنزا از اواسط آبان آغاز و به تدریج در آذر به پیک برسد و در اواخر بهمن ماه فرو بنشیند، اما سال گذشته هم شیوع این بیماری زودتر شروع شد و هم دیرتر پایان یافت.

به گزارش میزان، وی با بیان اینکه در سال گذشته به طور همزمان علاوه بر آنفلوآنزا با کرونا که همان تظاهرات بالینی را دارد نیز رو به رو بودیم و این مسئله کار را برای ما تا حدودی مشکل کرده بود، ادامه داد: خوشبختانه افرادی که واکسن آنفلوآنزا را دریافت کرده بودند، مشکل کمتری داشتند، امیدواریم امسال با تزریق بیشتر این واکسن به گروه‌های هدف شاهد بروز مشکل‌های کمتری در مبتلایان به این بیماری باشیم.

افزایش ابتلای کودکان به آبله مرغان و ویرس RSV در سال گذشته

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن اشاره به گرم شدن هوا و لزوم توجه به بیماری‌های فصلی افزود: خوشبختانه سال گذشته چندان بیماری گاستروانتریت (اسهال و استفراغ) از نوع التور را نداشتیم چراکه دانشگاه‌های مختلف وارد عمل شدند و موارد تکثیر را شناسایی کردند.

عرشی با اشاره به اینکه سال گذشته بیماری آبله مرغان و ویرس RSV را نیز در کودکان داشتیم، بیان کرد: یکی از دلایل افزایش شیوع این بیماری‌ها در سال گذشته این بود که طی ۳ سال گذشته به دلیل شیوع کرونا تماس کودکان با یکدیگر کاهش یافته بود و مدارس غیرحضوری بودند و همین امر موجب کاهش موارد ابتلا به این بیماری‌ها در آن سال‌ها شده بود و به همین دلیل موارد ابتلا به آبله مرغان و ویرس RSV در سال گذشته نسبت به سال‌های قبلش با افزایش همراه شده بود.

وی توضیح داد: خدا را شکر بعد از سال‌ها که از تصویب ورود واکسن پنوموکوک و روتاویروس به سیستم بهداشتی کشور می‌گذشت و موفق به خرید این واکسن‌ها نشده بودیم، در اواخر سال گذشته تامین اعتبار صورت گرفت و واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس وارد کشور شد، امیدواریم طی روز‌ها و هفته‌های آینده حداقل در تعدادی از استان‌ها واکسیناسیون این بیماری‌ها به صورت فراگیر انجام شود.

حجاج این دو توصیه را جدی بگیرند

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با توجه به آغاز ایام حج گفت: مهم‌ترین مسئله برای حجاج این است که به کم آبی بدن توجه و حتما در طول روز آب کافی مصرف کنند به ویژه اینکه ممکن است با توجه گرمای هوا شاهد گرمازدگی فراوان در حجاج باشیم.

وی تاکید کرد: به همین دلیل لازم است حجاج به توصیه‌های بهداشتی که توسط روسای کاروان‌ها به آن‌ها گفته می‌شود، توجه داشته باشند. همچنین حجاج از مواد خوراکی بسته بندی شده و بهداشتی استفاده کنند تا دچار گاستروانتریت (اسهال و استفراغ) نشوند.

شیوع سویه JN ۱ کرونا در کشور

عرشی درباره وضعیت شیوع کرونا در کشور عنوان کرد: شیوع این بیماری در حال حاضر نسبت به فصل زمستان کاهش پیدا کرده هر چند موارد خفیف کووید همچنان در سطح دنیا وجود دارد و این بیماری بخش عمد‌های از سرماخوردگی‌ها را به خود اختصاص می‌دهد.

وی گفت: آخرین سویه‌ای که هم اکنون در جریان است همان سویه JN ۱ است که بسیار واگیردار است، اما شدت بیماری آن زیاد نیست و در افراد عادی با قدرت ایمنی طبیعی شاهد بروز علائم شدید نیستیم، به طور کلی این بیماری همچنان وجود دارد، اما سویه جدیدی شیوع پیدا نکرده است.

دیگر خبرها

  • دستگیری مردی که به بهانه شرکت در مراسم ترحیم مادرش به زنان تعرض می‌کرد
  • تعرض به زنان به بهانه شرکت در مراسم ترحیم
  • آزار زنان در مراسم ترحیم؛ متهم به مادرمرده هم رحم نکرد | مرد موطلایی از طعمه‌ها فیلم سیاه می‌گرفت
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • توزیع یک هزار بسته گوشت قربانی در بین خانواده‌های نیازمند قزوین