Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر امور خارجه از اقدامات جدید آمریکا علیه کشورش انتقاد کرد و آن را به هدف آسیب رساندن به مردم کوبا خواند.

به نوشته خبرگزاری «پرنسالاتینا» «برونو رودریگز» وزیر امور خارجه کوبا روز شنبه در توییتی به اقدام روز جمعه دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا که بر اساس آن ارسال حواله‌های ارزی به کوبا از طریق موسسات مالی غیر ممکن شده اشاره کرد و  نوشت که این امر تاییدی بر اقدامات جنایتکارانه پایان ناپذیر آمریکا با اعمال سیاست‌های محدود کننده ارتباطی و کمک به خانواده‌های کوبایی ساکن در آمریکا و کوبا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برونو رودریگز همچنین در یک سخنرانی تحریم اقتصادی ایالات متحده علیه کوبا را محکوم کرد. «یوهانا تابلادا» معاون مدیر کل وزارت امور خارجه کوبا نیز در توییتی نوشت، این اقدام تبعیض آمیز مهاجران کوبایی را به مهاجرانی مبدل می کند که نمی‌توانند به خانواده‌های خود کمک کنند.

وزیر خارجه کوبا  چندی قبل نیز در توییت خود آمریکا را  تجاوزگر و تهدید علیه صلح و ثبات منطقه و جهان خواند. وزیر خارجه کوبا در توییت خود نوشت، «دروغگویی» به یک اقدام معمول درسیاست خارجه آمریکا مبدل شده است. این تجاوزگری همچنان تهدید اصلی صلح و امنیت در منطقه است.

او در توئیتر نوشت: «دروغگویی رویه‌ای معمول در سیاست خارجی آمریکا است. ستیزه‌جویی آمریکا کماکان تهدید اصلی علیه صلح و امنیت منطقه است.»

«میگوئل دیاز کانل برمودز» رئیس‌جمهور کوبا نیز چندی قبل در سخنرانی مجازی خود در هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل به شدت از سیاست‌های ایالات متحده آمریکا انتقاد کرد.

رئیس‌جمهور کوبا با انتقاد از سیاست‌های دوگانه دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرد: «دولت دونالد ترامپ با هدف توطئه و براندازی، همکاری در حوزه دموکراسی و حقوق بشر را دستکاری می‌کند و این در حالی است که در قلمرو این کشور، عملاً تا حد کنترل نشده‌ای ابراز نفرت، نژادپرستی، بی‌رحمی پلیس و بی‌نظمی در نظام انتخاباتی و حق رأی شهروندان وجود دارد.»

آمریکا مدت‌هاست که کوبا را به بهانه‌های واهی تحریم کرده است. چندی قبل یک مقام ارشد دولت کوبا در خصوص ادامه روابط دیپلماتیک با آمریکا گفت، تا زمانی‌که واشنگتن تحریم‌های اقتصادی را علیه کوبا حفظ کند، خیلی دشوار است که بتوان درباره پیشرفت در خصوص روابط دوجانبه به طور جدی فکر کرد.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا کوبا وزیر خارجه وزیر امور خارجه تحریم خارجه کوبا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۸۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با فساد در الوند پایان نمی‌پذیرد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مسعود مهدوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر الوند با اشاره به سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: امام صادق (ع) مرد مبارزه، مرد علم و دانش و مرد تشکیلات بود.

وی افزود: همه حرفهای درست اسلام و مفاهیم اصیل قرآن که در طول یک قرن و اندی به وسیله مغرضان و مفسدان یا جاهلان تحریف شده بود، همه آنها را امام صادق (ع) به شکل درست بیان و با تحریفات مقابله کرد.

امام جمعه الوند رهبر معظم انقلاب، تکریم و تشکر از معلم را وظیفه فرد فرد ملت دانست و با اشاره به اینکه آموزش وپرورش از لحاظ اهمیت و تأثیرگذاری با هیچ دستگاه دیگری قابل مقایسه نیست اضافه کرد: هویت سازی نسل نوجوان و جوان و ایجاد شوق و امید در او، تحول مستمر، توانمندسازی مادی و غیرمادی معلمین، حمایت از مراکز تربیت معلم، تقویت معاونت پرورشی و الگوسازی در جامعه معلمین، مهمترین سرفصل‌های کاری آموزش وپرورش است.

وی با بیان اینکه مرگ سند ۲۰۳۰ در نظام آموزشی دولت سیزدهم رخ داد، ادامه داد: هنوز هم بودند کسانی که در بدنۀ دولت به این سند اعتقاد داشتند این سند به عنوان یک رویکرد در دولت پیشین وجود داشت و حتی ردیف بودجه برای آن تخصیص داده شده بود درحالیکه برای سند تحول بنیادین بودجه نداشتیم.

حجت الاسلام مهدوی ادامه داد: غرب برای نجات خودش هم که شده چاره‌ای جز حمله به مقوله حجاب و عفاف در ایران اسلامی ندارد.

وی عنوان کرد: فتنه زن، زندگی، آزادی یک اتفاق و رخداد صرف در پاییز ۱۴۰۱ نبود بلکه یک رویداد با برنامه حداقل ده ساله بود که دستکم از ابتدای دهه ۹۰ به تدریج شروع شده بود.

امام جمعه الوند ادامه داد: رهبر معظم گسترش تظاهرات حمایت از ملت فلسطین در آمریکا و کشورهای دیگر را نشانه استمرار اولویت مسئله غزه در افکار عمومی جهان دانستند و فرمودند جنایات رژیم صهیونیستی و همدستی آمریکا با او، حقانیت مواضع نظام و ملت ایران را در نفی رژیم اشغالگر و بدبینی به آمریکا اثبات کرد و همه بدانند هیچ راه حلی برای حل مسئله فلسطین جز بازگشت این سرزمین به صاحبان مسلمان، یهودی و مسیحی آن وجود ندارد و روابط با رژیم صهیونیستی و عادی سازی، مشکلی را حل نخواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مقام معظم رهبری ائمه جمعه را از ورود به کارهای اقتصادی منع کرده‌اند، ادامه داد: فشارها در رابطه درآمدها و هزینه‌های مصلی و نماز جمعه برای منصرف شدن ما از مبارزه با فساد در الوند است اما ما از مباره با فساد دست بر نخواهیم برداشت ولو بعضی‌ها احساس خطر کنند.

کد خبر 6095737

دیگر خبرها

  • جنجال علیه اخذ مالیات از دلالان دانه‌درشت آن هم با پول بیت‌المال
  • مقامات آمریکا اعتقاد عملی به حقوق بشر ندارند
  • خیزش دانشگاهیان آمریکایی؛ چالشی برای سیاست‌های دوگانه غرب در قبال حقوق بشر
  • مشکلات پایان‌ناپذیر کادر درمان؛ مدل جدید از مهاجرت شکل گرفته!
  • غول خفته والیبال جهان علیه معجزه ایران!
  • رویکرد بایدن در قبال تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا
  • اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی با پاسخ وحشیانه پلیس و ارتش آمریکا مواجه شد
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به برچسب «یهودستیزی» زدن به دانشجویان آمریکایی
  • فرصت‌سنجی سناریوهای تعامل آمریکا در آینده جنگ غزه
  • مبارزه با فساد در الوند پایان نمی‌پذیرد