Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@04:58:18 GMT

کمبود مواد شوینده و بهداشتی وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۸۱۷۹

کمبود مواد شوینده و بهداشتی وجود ندارد

«بختیار علم‌بیگی» امروز (شنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: دو تا ۲.۵ برابر نیاز و مصرف کشور، ظرفیت تولید در کالاهای صنایع شوینده، آرایشی و بهداشتی وجود دارد.

به گفته این مقام صنفی، در هفت ماهه امسال برخی واحدهای تولیدی علاوه بر تامین نیاز بازار، موفق به صادرات محصولات خود به بازارهای هدف شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه از افزایش نرخ ارز و تامین مواد اولیه، به عنوان مهمترین مشکلات تولیدکنندگان این صنف خبر داد.

علم‌بیگی گفت: در ۶ ماهه نخست امسال قیمت مواد اولیه مورد نیاز وابسته به پتروشیمی‌ها بیش از دو برابر و نرخ ارز مورد نیاز برای سفارش واردات مواد اولیه افزون بر ۱۵۰ درصد رشد داشته است.

وی اظهارداشت: اگر مواردی همچون افزایش حقوق کارگران و کرایه‌های حمل‌ونقل را به این ارقام اضافه کنیم، با رشد قیمت‌های به مراتب بالاتری در امر تولید مواجه خواهیم بود.

علم‌بیگی خاطرنشان‌کرد: ادامه فعالیت تولیدکنندگان صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی با قیمت‌های کنونی امکان‌پذیر نیست و اکثر واحدها درخواست افزایش قیمت بین ۶۰ تا ۷۰ درصدی برای محصولات خود داشتند.

این مقام صنفی ادامه‌داد: از آنجایی که محصولات تولیدی این صنف مشمول قیمت‌گذاری اجباری نیست، طی جلسه‌ای و با رعایت ضوابط سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، رضایت فعالان این صنف و تولیدکنندگان برای افزایش حداکثر ۴۰ درصدی قیمت‌ها جلب شد.

وی بیان‌داشت: به این ترتیب قیمت ۶ قلم محصول شامل پودر رخت‌شویی دستی و ماشینی، مایع ظرف‌شویی، مایع دستشویی، خمیردندان و انواع صابون با ۴۰ درصد افزایش و بقیه محصولات زیرگروه لوازم شوینده، آرایشی و بهداشتی با رشد ۳۰ درصدی مواجه می‌شود.

علم‌بیگی در مورد قیمت خمیردندان توضیح‌داد: حداکثر افزایش قیمت برای خمیردندان‌های داخلی و همچنین خمیردندان های خارجی که در داخل کشور تولید می شوند ۲۸ هزار تومان خواهد بود و گران‌ترین این محصولات با قیمت ۴۰ هزار تومان به فروش خواهند رسید.

به گزارش ایرنا، مصرف سالیانه لوازم آرایشی، بهداشتی و شوینده در کشور حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان است.
ظرفیت تولیدکنندگان داخلی نیز چندین برابر مصرف است، با این حال بیش از ۲ میلیارد دلار (حدود هفت هزار میلیارد تومان) لوازم آرایشی و بهداشتی به کشور قاچاق می‌شود.

برچسب‌ها فرآورده های آرایشی بهداشتی نرخ ارز سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان رونق تولید تولید داخلی جهش تولید افزایش تولید قیمت کالا صنعت شوینده ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرآورده های آرایشی بهداشتی نرخ ارز سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان رونق تولید تولید داخلی جهش تولید افزایش تولید قیمت کالا صنعت شوینده ایران فرآورده های آرایشی بهداشتی نرخ ارز سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان رونق تولید تولید داخلی جهش تولید افزایش تولید قیمت کالا صنعت شوینده ایران اخبار کنکور علم بیگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۸۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی   آذربایجان غربی  با تقدیر از زحمات کارشناسان بهداشت محیط از مردم خواست مواد غذایی مورد نیاز خود را از فروشگاه‌ها و اماکن معتبر خریداری و از خرید از مراکز نامعتبر و دستفروشان پرهیز کنند.

 دکتر ریخته گر همچنین افزود: شهروندان  می توانند هرگونه موارد عدم رعایت موازین بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی را  با سامانه تلفنی رسیدگی به شکایات  ۱۹۰ وزارت بهداشت درمیان گذارند، تا در اسرع وقت توسط کارشناسان بهداشت محیط مراکز بهداشتی مورد بررسی قرار گرفته و اقدامات قانونی لازم در آن خصوص انجام پذیرد.

دیگر خبرها

  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب
  • رژلب‌ها حاوی فلزات سنگین و مواد سمی هستند
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب/ وجود مواد مضر و سمی
  • هشدار سازمان غذا و دارو به خانم ها درباره استفاده از رژهای لب
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی دربوکان