Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان در خصوص علت تغییر محل دپوی پسماند روی از روستای مرصع به سردهات گفت: این اقدام، تصمیم کارگروه استانی بود و انتقال پسماندها به محل جدید کاملا اصولی، حساب‌شده و با نظارت خواهد بود و هیچگونه مشکل زیست‌محیطی ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین آبسالان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: انتقال پاسماندهای روی به محل جدید، حساب‌شده و با رعایت تمام موارد بوده و هزینه میلیاردی برای فراهم کردن محل جدید انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به اینکه مطالعات و هزینه‌های زیادی برای انتخاب مرصع انجام شده بود که تغییر محل دپو، تلف کردن زمان و انرژی است، خاطرنشان کرد: روستای مرصع، قطعی نبود زیرا چند محل برای دپور پسماندها در نظر گرفته و اولویت‌بندی شده بود که یکی از آن‌ها مرصع بود.

آبسالان با بیان اینکه انتقال پسماندها به روستای مرصع، هزینه‌های کمتری برای شرکت بهین‌فرآور داشت، افزود: شرکت برای انتقال پسماندها به روستای سردهات، هزینه‌های زیادی را تقبل می‌کند به‌گونه‌ای که فقط در فاز اول آماده‌سازی محل، بیش از 6 میلیارد تومان هزینه خواهد کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه چنین هزینه‌هایی در فازهای بعدی هم انجام خواهد شد، گفت: ایجاد محل جدید برای دپوی پسماند کاملاً حساب‌شده، فنی و با نظارت بوده و تمام مسائل در آن باید رعایت شود.

وی تصریح کرد: پسماندها بعد از انتقال نیز به صورت فنی مدیریت می‌شوند و هیچگونه آلودگی زیست محیطی در این محل وجود نخواهد داشت.

آبسالان با بیان اینکه پسماندهای قبلی در محل خود باقی خواهد ماند، اظهار داشت: محل قبلی، مالچ‌پاشی و دیوارکشی شده و در آینده نیز مواد آن استحصال خواهد شد و فقط پسماندهای جدید پس از آماده شدن محل به روستای سردهات منتقل خواهند شد.

این مسئول در خصوص مطالبات و اعتراضات اهالی روستای سردهات نسبت به انتقال پسماندها به این روستا خاطرنشان کرد: زمین از منابع ملی است که در اختیار شرکت قرار داده شده و فاصله مناسبی نیز از روستا دارد و به دلیل نظارت‌های فنی هیچ مشکلی برای اهالی روستا پیش نمی‌آید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: شرکت بهین‌فرآور نیز طبق قانون و تا حدی که متعهد شده، پاسخگوی مطالبات قانونی روستاییان خواهد بود.

وی درباره پیش‌بینی زمان انتقال اولین مرحله پسماندها به روستای سردهات، اظهار داشت: زمانی را نمی‌توان پیش‌بینی کرد و هر زمانی که محل، آماده باشد اولین مرحله پسماندها منتقل می‌شوند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: انتقال پسماندها محل جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۹۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال انتظار

معاون اقتصادی استانداری کرمان گفت: مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال محقق شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو حسن زاده معاون اقتصادی استانداری کرمان در جریان بازدید از شهرک صنعتی زرند گفت: شهرک صنعتی شماره ۲ زرند در سال ۱۳۸۶ تملک، ولی متاسفانه به دلایل مختلفی مجوز استقرار و بهره برداری واحد‌های صنعتی صادر نشد.

او افزود: سرانجام در ۲۷ فروردین ماه امسال پس از چهار بار بازنگری در طرح ارزیابی زیست محیطی مجوز شهرک مذکور به میزان ۳۰ هکتار از اراضی در اختیار و آن هم تا رده سه زیست محیطی، پس از ۱۷ سال وقفه با همت تیم اقتصادی استان دریافت شد.

وی ابراز امیدواری کرد با مشارکت و سرمایه گذاری شاهد راه اندازی صنایع مختلف و ایجاد اشتغال در این شهرک باشیم.

سپس حسین میجانی مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان هم با اشاره به زیرساخت‌های موجود آب، برق و گاز افزود: از هم اکنون این شهرک آماده واگذاری به سرمایه گذاران واحد‌های مختلف تولیدی است.

شایان ذکر است طبق اعلام شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان، سند تک برگ شهرک صنعتی زرند ۲ در چند سال اخیر آماده بوده، اما به دلیل مخالفت حفاظت محیط زیست مجوز استقرار و بهره برداری واحد‌های صنعتی صادر نشده بود که اواخر فروردین ماه امسال پس از ٤ بار بازنگری در طرح ارزیابی زیست محیطی شهرک مذکور به میزان ۳۰ هکتار از اراضی در اختیار و آن هم تا رده سه زیست محیطی، مجوز احداث و بهره برداری پس از ۱۲ سال کسب کرد.

همچنین بنا بر گزارش ها، به دلیل مخالفت سازمان غذا و دارو امکان استقرار واحد‌های صنعتی غذایی حتی تا رده سه نیز در شهرک مذکور و نیز ناحیه صنعتی بهشت وحدت، میسر نیست و شهرک فاقد زون غذایی است. 
موقعیت ۳۰ هکتاری دارای مجوز، در ضلع جنوب شرقی ناحیه صنعتی بهشت وحدت قرار دارد، همچنین مطالعات هیدرولوژی شهرک نیز برای کنترل سیلاب در حال انجام است.

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: رهاسازی چاه‌های نفت آب و خاک خوزستان را آلوده می‌کند
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • تعیین تکلیف سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه در گام‌ نهایی
  • صدور مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال انتظار
  • پایش واحد های شن و ماسه شهرستان چایپاره
  • نظارت بر حمل و نقل پسماندهای ویژه در شهرستان کرج
  • میزان تفکیک از مبدا پسماندها در اصفهان به بالای ۱۰ درصد رسید
  • میزان تفکیک از مبدا پسماندها به بالای ۱۰ درصد رسید/ مصمم هستیم کار نیمه تمامی باقی نماند
  • ۲ گروه صیادی و شکارچی غیرمجاز در پلدختر دستگیر شدند
  • برنامه دولت انگلیس برای مقابله با تغییرات اقلیمی غیرقانونی اعلام شد