Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حسینی سرپرست شبکه بهداشت و درمان ثلاث باباجانی گفت : با توجه به مبتلا شدن تعداد زیادی از پرسنل خدوم و زحمتکش بهداشت و درمان و افزایش آمار بیماران نیاز به بستری و پر شدن ظرفیت بیمارستان‌های استان قطعا ادامه این روند منجر به افزایش بیشتر موارد ابتلا و مرگ به علت بیماری کرونا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : عاجزانه از مردم شریف شهرستان ثلاث باباجانی خواهشمندم که با رعایت موارد بهداشتی و دستورالعمل ها در جهت پیشگیری و مبارزه با این بیماری خطرناک، و در نتیجه با کاهش یافتن تعداد موارد مبتلا به کادر زحمتکش بهداشت و درمان کمک کنند.

حسینی افزود : توجه به نکات ذیل برای پیشگیری از ابتلا به کرونا ضروری است مانند به محض خروج از منزل حتما از ماسک استفاده کنید رعایت فاصله گزاری اجتماعی و حضور نیافتن در محل‌های پر خطر و با تجمع زیاد شستشوی مرتب دست‌ها اگر حس می‌کنید بیمار هستید حتی با داشتن علایم خفیفی، چون سردردو آبریزش بینی، تا زمان بهبود در خانه بمانید و اتاق خود را از سایرین جدا کنید. پرهیز از ارتباط با دیگران و عدم مراجعه به مراکز درمانی می‌تواند موجب عملکرد بهتر این مراکز و کمک به محافظت از شما و دیگران در برابر کووید۱۹ و سایر ویروس‌ها باشد.

او افزود :کسب وکار‌های خود را از نظر تردد و تجمع مدیریت کنید، به خرید و قدم زدن‌در خیابان‌ها، پاساژ‌ها و پارک‌ها و تردد‌های غیر ضروری جدا پایان دهید.از حضور در مراسمات خاکسپاری، ختم، عروسی، و... و از برگزاری چنین مراسماتی به جد پرهیز کنید، چون احتمال ابتلا و مرگ افراد و بازماندگان در چنین مراسماتی بسیار بالا و خطرناک است.مهمانی، شب نشینی و دید و بازدید را کناربگذارید و در صورت امکان در خانه بمانید چرا که بهترین راه پیشگیری از شیوع گسترده این بیماری و به خطر انداختن جان عزیزانمان می‌باشد.

حسینی ادامه داد : وضعیت شهرستان از لحاظ آمار مبتلایان و مرگ ناشی از آن و روند افزایشی این آمار از وضعیت هشدار و قرمز خارج و در وضعیت بحرانی در مهرماه و آبان ماه قرار گرفته است.

او افزود : همکاری نکردن و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی از طرف همشهریان گرامی طی روز‌های آتی می‌تواند موجب به خطر افتادن سلامت و چه بسا افزایش مرگ ومیر در بین آنان گردد .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی دستورالعمل های بهداشتی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۹۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟

آفتاب‌‌نیوز :

افراد مختلف با توجه شدت و نوع بیماری و همچنین سطح سلامتی شان ممکن است علائم مختلفی را در اثر ابتلا به ورم معده تجریه کنند. به طور کلی رایج‌ترین علائم بروز بیماری گاستریت عبارتند از:

دل درد، سوزش معده، رفلاکس اسید معده، سوء هاضمه، بروز علائم بد گوارشی بعد از خوردن غذا، حالت تهوع، استفراغ، احساس پر بودن ناحیه بالایی شکم بعد از مصرف غذا، نفخ، سکسکه، کم شدن اشتها، مدفوع سیاه رنگ، استفراغ خون یا موادی شبیه قهوه و ….

در صورت مشاهده این علائم و داشتن تجربه بیماری‌های عفونی معده مانند زخم معده، بهتر است در اولین زمان ممکن به پزشک مراجعه کنید. توجه داشته باشید که تشخیص به موقع و زود هنگام در درمان بیماری گاستریت بسیار موثر است.

چه عواملی خطر بروز گاستریت معده را افزایش می‌دهند؟

استفاده مکرر از برخی دارو‌ها و مسکن‌های رایج مانند آسپرین و ایبوپروفن بدون تجویز پزشک می‌تواند باعث ایجاد پیش زمینه بیماری گاستریت شوند. علاوه بر این مصرف نوشیدنی‌های الکلی، استرس شدید و افزایش سن نیز عواملی هستند که می‌توانند خطر ابتلا به بیماری گاستریت را افزایش دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد رعایت شود
  • ۷ دلیل که باید انار بخورید
  • تخلیه روستاهای بحرانی زیرکوه‌
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • تخلیه روستاهای بحرانی/ خسارت جانی در زیرکوه نداشتیم
  • کشف ۱۳۰۰ کیلوگرم مرغ زنده قاچاق در ثلاث باباجانی
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • شناسایی ۶۱۲ مبتلا به سرخک در ۱۴۰۲/ بیشترین آمار در ۴ استان