Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@14:11:22 GMT

قاچاق ۱۷۶۸ کیلوگرم چوب کهور در کهنوج

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۹۶۲۵

قاچاق ۱۷۶۸ کیلوگرم چوب کهور در کهنوج

 امیر افضلی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: با تلاش ماموران پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی شهرستان کهنوج امروز یک تن و ۷۶۸ کیلوگرم چوب قاچاق کهور کشف شد.

او افزود: چوب‌های کهور که با یک وانت از استان هرمزگان وارد منطقه شده و به مقصد شیراز در حرکت بود، توقیف و عامل حمل چوب‌های قاچاق دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افضلی تصریح کرد: نیرو‌های یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان به صورت شبانه‌روزی و با کنترل گلوگاه‌های قاچاق با متخلفان برخورد جدی خواهند کرد.

او با اعلام اینکه حفاظت از منابع طبیعی و تلاش برای مبارزه با قاچاق چوب‌آلات جنگلی وظیفه‌ای همگانی است، بیان داشت: انتظار می‌رود در این زمینه مردم همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند.

افضلی افزود: مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با "شماره ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان" گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و ... اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‎های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۹۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری بیش از ۸۰۰ هزارمتر مکعب از سازه‌های آبخیزداری درمیان

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز کدخدا صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به بارندگی‌های اخیر در این شهرستان اظهار کرد: سازه‌های آبخیزداری شهرستان درمیان بر اثر بارندگی‌های چند روز اخیر (۱۴، ۱۵ اردیبهشت) در این شهرستان آبگیری بسیار خوبی پیدا کرد.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان درمیان ادامه داد: این سازه‌ها با حجم بیش از ۸۰۰ هزار مترمکعب آبگیری شد.

کدخدا ادامه داد: هدف از احداث سازه‌های آبخیزداری کنترل فرسایش و رسوب، حفظ منابع آب و خاک، تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، جلوگیری از خطر سیل‌گیری مناطق پایین دست و آبدهی قنوات همراه با توسعه بخش کشاورزی است.

وی یادآور شد: همچنین هدف دیگر از احداث سازه‌های آبخیز داری به تأخیر انداختن سرعت روان آب حاصل از سیلاب است که در این زمینه نقش مؤثری را ایفا می‌کند.

کد خبر 6097808

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • آبگیری بیش از ۸۰۰ هزارمتر مکعب از سازه‌های آبخیزداری درمیان
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • ۴۰۵ سرقت شده از منوجان در کهنوج کشف شد
  • طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند اجرا شد
  • توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در سوادکوه
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند
  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب
  • آغاز به کار شورا‌های همیار طبیعت خراسان رضوی