Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- آژاکس ضمن کسب یکی از بزرگ ترین پیروزی های تاریخش، موقتا صدرنشین اردیویسه هلند شد.
به گزارش آریا، در هفته ششم رقابت های اردیویسه هلند، آژاکس یک نتیجه بسیار جالب کسب کرد و با سیزده گل در خانه تیم فنلو پیروز شد. آژاکس در تاریخ خود پیروزی 14-0 و 14-1 کسب کرده و برد سیزده گله آن ها برابر فنلو، سومین پیروزی پرگل تاریخ آن ها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاسینا ترائوره، مهاجم آژاکس در این بازی موفق شد پنج گل به ثمر برساند.
 آژاکس که اواخر هفته گذشته علیرغم ارائه نمایشی خوب در خانه خود با یک گل مقابل لیورپول مغلوب شده بود، امروز در ششمین بازی خود در فصل جدید لیگ هلند عملکرد فراتر از انتظار ارائه داده و موفق شد با به ثمر 13 گل تیم رده دهمی فنلو را مغلوب کند.
لاسینا ترائوره ستاره تیمش در این دیدار بوده و در شبی تاریخی موفق شد پنج بار دروازه حریف را باز کند. اکلنکمپ و یان کلاوس هونتلار هر کدام دو بار و در ادامه دوشان تادیچ، آنتونی، بلیند و مارتینز زننده دیگر گل های آژاکس در این شب فراموش نشدنی لقب گرفتند.
آژاکس در حال حاضر با کسب 15 امتیاز از شش بازی در صدر جدول لیگ هلند قرار داشته و به نظر می رسد مدعی اول کسب عنوان قهرمانی در این کشور به شمار می آید. این پرگل ترین پیروزی در تاریخ لیگ هلند بود و شاگردان اریک تن هاگ موفق شد اتفاقی بزرگ را در سطح اول فوتبال این کشور رقم بزنند. اگرچه آژاکس در این سالها ستاره های بزرگی را از دست داده، اما به نظر می رسد تن هاگ این فصل نیز تیم آماده ای را روانه مسابقات کرده است.
آژاکس در جریان هفته ششم لیگ اردیویسه هلند موفق شد با نتیجه پرگل 13-0 از سد فنلو عبور کند تا رکورد قبلی خود را بهبود بخشد. به نقل از اپتا، برد 13-0 آژاکس مقابل فنلو، بهترین برد تاریخ لیگ اردیویسه است. تاکنون سابقه نداشته تیمی بیش از 12 گل در لیگ هلند به ثمر رساند و آژاکس این رکورد را به نام خود ثبت کرد. بهترین برد تاریخ هلند پیش از این به برد 12-1 آژاکس مقابل ویتسه در می 1972 برمی گردد که این تیم موفق شد با نتیجه پرگل 12-1 حریف خود را شکست دهد.
البته آژاکس موفق نشد رکورد خود در تمامی رقابت ها را بشکند. این تیم در 19 سپتامبر 1984 موفق شد بود در دور اول جام یوفا با نتیجه 14-0 ردبویز دیفرانژ لوکزامبورگ را شکست دهد و در تاریخ 23 دسامبر 2009 با نتیجه 14-1 WHC را در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی هلند از پیش رو بردارد.
گلزنان آژاکس: لاسینا ترائوره 17، 32، 54، 65، 87، یورگن اکلنکمپ 13، 57، کلاس یان هونتلار 74، 76، دوشان تادیچ 44، آنتونی 55، دیلی بلیند 59، لیساندرو مارتینز 78
اخراج: مارکوس کوم 53 از فنلو

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آژاکس لیگ هلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۰۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان 1 تاجیکستان 2، تاریخ‌سازی تاجیک‌ها

به گزارش "ورزش‌سه"، تاجیکستان به عنوان صدرنشین گروه سوم مسابقات که کره جنوبی و ژاپن در آن حذف شدند، با کسب 5 امتیاز از 3 مسابقه به مرحله یک چهارم نهایی رسیده بود و در سوی دیگر تیم ملی فوتسال افغانستان با قرار گرفتن در رتبه دوم گروه چهارم با 4 امتیاز پشت سر شاگردان شمسایی که 9 امتیازی شدند به این مرحله راه پیدا کردند.

تاجیکستان شروعی خوب در این مسابقه داشت  و تا دقیقه 16 چند موقعیت خوب روی دروازه افغانستان ایجاد شد. سالوموف در دقیقه 16 جعفری را وادار به مهار هوشمندانه دیگری کرد، اما افغانستان هم بیکار ننشست و در دقایق پایانی نیمه اول با ایجاد یک حمله خطرناک تا آستانه گلزنی پیش رفت.

اما این تاجیکستان بود که در جریان بازی دروازه را باز کرد و حرکت کومرون علی اف به سمت چپ منجر به سانتری شد که رضا حسین پور دو دقیقه قبل از وقت استراحت نیمه اول به یک گل به خودی تبدیل کرد.

امتیازات تنها سه دقیقه پس از شروع مجدد به تساوی رسید و فرزاد محمودی با ضربه‌ای موفق شد گل تساوی را به ثمر برساند. پس از آن افغانستان در دقیقه 26 نزدیک بود که پیش بیفتد که یک توپ بلند در زمین به سر کاظمی رسید ولی توپ به تیرک برخورد کرد و به گل نرسید.

نکته قابل توجه این مسابقه این بود که 4 دقیقه مانده به پایان مسابقه گلاره ناظمی داور مسابقه به دلیل خطای یوروف تیم تاجیک را 4 نفره کرد و فرصت خوبی در اختیار افغانستان برای ایجاد تساوی در بازی قرار گرفت. با این حال گلی در این مدت به ثمر نرسید و بازی به وقت های اضافی رفت.

پس از اینکه وقت اضافه اول بدون گل تمام شد، لحظه تاریخ  برای تاجیکستان فرا رسید و  ساردوروف، نام خود را با گل کردن پنالتی‌ای که از روی نقطه پنالتی دوم به ثمر رسید در کتاب رکوردهای کشورش ثبت کرد.

با این پیروزی تاجیکستان به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا صعود کرد و حالا برای صعود به فینال تلاش خواهد کرد. در سوی دیگر ماجراجویی افغانستان با مجید مرتضایی پس از اولین حضور در جام ملت‌های آسیا و اولین صعود از مرحله گروهی تمام شد و آنها باید به فکر آینده باشند.

دیگر خبرها

  • تاریخ‌سازی عیدیان با کسب طلای دوومیدانی جوانان قهرمانی آسیا
  • تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴
  • بالاتر از زیدان: آنچلوتی پرافتخارترین مربی تاریخ رئال
  • پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش
  • خوشحالی ستاره سیتی: همه باید از ما بترسند
  • پیروزی فاینورد در حضور کوتاه مدت جهانبخش
  • تاریخ فعال‌سازی بند فسخ قرارداد برونو گیمارش مشخص شد
  • هشدار تن‌هاخ به ستاره یونایتد: این وضع را تمام کن
  • تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و سپاهان
  • افغانستان 1 تاجیکستان 2، تاریخ‌سازی تاجیک‌ها