Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی سال تحصیلی را به صورتی متفاوت آغاز کردیم که در برخی از روستاهای شهرستان رودان مردم و به ویژه دانش‌آموزان از نبود اینترنت گلایه دارند و این موضوع به یک معضل تبدیل‌شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ زمانی اینترنت را یک شبکه جهانی می دانستند حالا اما کارش از جهانی شدن گذشته است، هر فردی که برای ادامه تحصیلات و روند زندگی شخصی و کاری خو نیز به یک مکان خصوصی نیاز دارد تا در این فضای مجازی بتواند زنده بماند و زندگی کند، در عصر ماشینی و تکنولوژی قرن بیست و یک میلادی اینترنت یکی از نیازهای اساسی زندگی مردم است که در پایان قرن چهاردهم شمسی نیز می توان گفت در حال حاضر بسیاری از خدمات اجتماعی، اقتصادی، آموزشی از طریق شبکه مخابراتی و زیرساخت های مربوط به آن فراهم می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گوشی های هوشمند و بستر اینترنت نیز گاهی حتی برخی از افراد و دانش آموزان را به کام مرگ می کشاند و عاملی برای خودکشی و کشتن نفس بشر محسوب می شود عاملی که شاید برای به دست آوردنش ترغیب نباشیم اما هستند روستاهایی در شهرستان رودان هرمزگان  که مردمانش از نعمت اینترنت و آنتن دهی تلفن همراه بی‌بهره‌اند.

دیرزمانی است که عدم آنتن‌دهی موبایل و ضعف اینترنت تلفن همراه به یکی از مهم‌ترین مطالبات در شهرستان رودان تبدیل شده است اما عملا مسئولان گوش شنوایی برای رسیدگی به این معضل و رفع آن ندارند، سال تحصیلی جدید که از ۱۵ شهریورماه آغاز شد کار آموزش در فضای مجازی نیز به یک دغدغه اصلی تبدیل شد، معضلی که تنها راه باسواد شدن را در بر دارد اما در این میان ساکنان روستای بارانی و بادافشان و غیبی رودان از مشکلات اینترنتی گلایه های بسیار دارند.

پیشرفت تکنولوژی و فناوری اطلاعات مردم دنیا را هرروز بیشتر از قبل به اینترنت نیازمند می‌کند به طوری که می‌توان گفت زندگی به دور از اینترنت برای نسل امروز تقریبا غیر ممکن است و رفع مشکل عدم پوشش اینترنت در برخی از روستاها از خواسته های جدی مردم است به ویژه در شرایط شیوع ویروس کرونا و آموزش های مجازی که اهمیت این موضوع را دوچندان کرده است.

در همین رابطه مریم صادقی در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: فرزندان ما از نبود اینترنت رنج می برند و هیچ مسئولی هم پاسخگوی مشکل دانش آموزان نیست، فرزندانمان برای شرکت در آموزش های مجازی نیاز به اینترنت دارند ولی متاسفانه هیچ اقدامی جهت رفع این مشکل و معضل انجام نشده است.

صادقی افزود: شیوه تدریس دانش آموزان با دوران تحصیل ما تغییرات بسیاری کرده است و فرزند نمی تواند بدون حضور و توضیح معلم درس را یاد بگیرد، والدین نیز که آموزش دوره های مربیگری و معلمی را ندیده اند نمی توانند آن گونه که باید راهنمای تحصیلی آنها باشند، کنترل وضعیت تحصیلی فرزندان در محیط خانه کاری دشوار است.

مشکل نبود اینترنت نشان از عدم مدیریت بحران آموزش و پرورش است

وی ادامه داد: اگر آموزش و پرورش مدیریت بهتری در این دوران بحران کرونا داشت با این مشکلات مواجه نمی شدیم، تحصیل در فضای مجازی گویا از کرونا نیز سخت تر است، زیرا اینترنت و امکانات غیرحضوری را نداریم، مسئولین نیز رسیدگی نمی کنند، نیاز ما به فرزندانی تحصیل کرده است تا در آینده دچار مشکل اشتغال و تربیت فرزند نشوند.

مجتبی خادمی نیز اظهار کرد: دو فرزند محصل دارم که یکی ابتدایی و دیگری راهنمایی است، اوایل که تهیه لوازم التحریر و کیف و کفش مدرسه برای ما یک معضل حل نشده بود اکنون نیز خریدن گوشی و بسته های اینترنتی وضع معیشت ما را درتنگنا قرار داده است، یک زمانی بردن گوشی در مدرسه جرم محسوب می شد حالا اما نداشتنش گویا جرمی سنگین تر است.

خادمی افزود: مسئولینی که در شهرها ساکن هستند و خبر از وضعیت روستاهای کشور ندارند حداقل قیمت ابزارمورد نیاز تحصیلات غیرحضوری را با قیمت ارزان تری ارائه دهند تا هیچ دانش آموزی از تحصیل جا نماند، نبود اینترنت و گوشی با کیفیت مطلوب فرزندان را دچار استرس و افسردگی کرده است که بار گرانی دارد.

زمانی که اولویت اول دانش آموزان سرعت اینترنت است

وی ادامه داد: حقوق کارگری با تورم و گرانی که اقتصاد برجای گذاشته است نمی توان پاسخگوی نیاز دانش آموزان بود، قیمت گوشی اکنون به نرخ میلیون است و از ارائه پرداخت ان عاجز هستیم، نداشتن اینترنت نیز معضل دیگری است که فرزندان را خانه نشین و بی سواد کرده است، همین فرزند اگر به سن رشد و کار کردن برسد جامعه از او مدرک تحصیلی می خواهد، آیا مسئولی پاسخگوی بی سوادی او می شود؟

رومینا فیاض از دانش آموزان روستای بارانی نیز در گفت و گو با هرمز اظهار کرد: از زمانی که کرونا آمده است و کلاس هاس درس ما را غیرحضوری کرده است درس خواندن برایمان مشکل شده است، زیرا هم سرعت اینترنت پایین است و هم گوشی هایمان کیفیت مطلوب را ندارند، برای یک کلاس دو ساعته ، نصف زمان را قطعی اینترنت هدر می دهد.

این دانش آموز افزود: تحصیل در فضای مجازی کار دشواری است، علی رغم اینکه معلم در دسترس است اما حضوری برایمان بهتر بود زیرا فهم درس را راحت تر درک می کردیم، برخی از دانش اموزان نیز گوشی هوشمند ندارند و نمی توانند در کلاس هاس آنلاین حضور داشته باشند که این برای آنها دردناک است.

وی ادامه داد: سال گذشته تمام هم و غم من داشتن کیف و کفش مناسب بود اما اکنون سرعت اینترنت برایم مهم شده است تا از تحصیل جا نمانم، من نمی خواهم در آینده فرد بی سوادی باشم آرزویم این است که دکتر شده و بیماری مردم را درمان کنم اما می دانم اگر درس نخوانم و مدرک نداشته باشم نمی توانم به آرزویم برسم.

نتیجه عدم پاسخگویی به نیاز اینترنت یک دانش آموز؛ گرفتن حق اشتغال و سواد یک نسل است

قاسم نگاری مسئول فضای مجازی شهرستان رودان در گفت و گو با هرمز اظهار کرد: باتوجه به نیاز اکنون جامعه که اینترنت و شبکه هایی است که ذیل آن فعالیت می کنند، شهرستان رودان نیز یک حق برابری را با دیگر شهرستان های کشور و جهان طلب می کند، اینترنت بستری جهانی دارد و تمام کشورهای دنیا در این فضا فعالیت می کنند.

مسئول فضای مجازی شهرستان رودان افزود: شهرستان رودان استعدادهای بلغوه ای دارد که اگر بستر اینترنت فراهم نشود این توانایی ها زمینه بروز نخواهند داشت و در این عصر تکنولوژی و تقویت مهارت ها عقب ماندگی جبران ناپذیری را تجربه خواهند کرد که هزینه هنگفتی دارد، نبود اینترنت حتی تحصیل دانش اموزان را با مشکل مواجه کرده است که اگر پاسخ داده نشود یک نسل را از تحصیل، آموزش، حق اشتغال و سواد محروم کرده ایم.

نگاری ادامه داد: مسئولین بدانند عدم رسیدگی به نیاز دانش آموزان عدم ساختن ایرانی آباد است زیرا آینده سازان مملکت همین از تحصیل بازماندگانی هستند که بستر تحصیلشان اینترنت است، ضمن تشکر از امام جمعه شهرستان رودان، فرماندار و رئیس مخابرات شهرستان رودان نیز  از این مشکل بی اطلاع نیستند بنابراین توقع داریم برای حل آن اقدام کنند و به وعده های خود هرچه سریعتر عمل کنند.

وی تصریح کرد: تنها یک محله از روستای بادافشان پوشش های وب دارد که از میان اپراتور ها نیز فقط همراه اول آنتن می دهد، روستای بارانی و غیبی برنطین اصلا اینترنت ندارد، حتی مرکز شهر رودان نیز آنتن دهی و اینترنت بسیار ضعیفی دارد، زندگی در عصری که تمام فعالیت های آن در بستر اینترنت انجام می شود نباید با مشکل قطعی یا عدم دسترسی به آن دست و پنجه نرم کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شهرستان رودان نبود اینترنت دانش آموزان فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۰۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع کتب درسی براساس محل تحصیل دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، صالح بهرام پور گفت: والدین سفارش کتب درسی فرزندان خود را در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و نشانی my.Gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir و یا سامانه irtextbook.ir ثبت کنند.

وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم و پایه‌های تحصیلی استثنایی نیز در مقاطع مختلف از امروز می‌توانند سفارس کتب درسی خود را ثبت کنند.

دیگر خبرها

  • اتصال ۲۳۲ روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت
  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • شناسايي ودستگيري دو شکارچی غير مجاز در شهرستان رودان 
  • وعده تأمین اینترنت برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور
  • توزیع کتب درسی براساس محل تحصیل دانش آموزان
  • برپایی نمایشگاه دانش آموزان فنی و حرفه‌ای و کارودانش کیش
  • ۹۵ درصد روستاهای خوزستان از اینترنت بهره‌مند هستند
  • گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت
  • فعالیت هنرستان انرژی اتمی هرمزگان از مهر ماه سال جاری آغاز می‌شود
  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک در رودان