Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@01:52:18 GMT

ذخایر نفت ونزوئلا به مرز اشباع نزدیک شد

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۵۰۳۹۸

ذخایر نفت ونزوئلا به مرز اشباع نزدیک شد

ذخایر نفت ونزوئلا در سه هفته گذشته تحت تاثیر تشدید فشارهای آمریکا برای فراری دادن مشتریان این کشور، ۸۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، افزایش ذخایر نفت خطر آغاز تعطیلی دوباره تولید نفت شرکت PDVSA را به دنبال دارد و جدیدترین نشانه از رسیدن صنعت نفت ونزوئلا به مرز فروپاشی است.

طبق گزارشهای داخلی که توسط بلومبرگ مشاهده شده، بندر خوزه که دروازه اصلی صادرات نفت ونزوئلا به شمار می رود، یک هفته است که خالی مانده است زیرا واردکنندگان نفت ونزوئلا شامل ریلاینس اینداستریز هند، رپسول اسپانیا و انی ایتالیا ماه جاری نفت این کشور را خریداری نکردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سه شرکت ماه گذشته مجموعا ۹.۷ میلیون بشکه نفت خریداری کرده بودند که بیش از نیمی از صادرات سپتامبر ونزوئلا بود.

نفتی که در پایانه خوزه و تاسیسات نزدیک آن نگهداری می شود، از پایان سپتامبر تقریبا دو برابر شده و به ۱۰.۶ میلیون بشکه رسیده و روند کاهشی سه ماهه را معکوس کرده است. این سطح ذخایر نزدیک به حجمی است که در گذشته باعث شد شرکت نفتی دولتی PDVSA فعالیت چاههای نفت را تعطیل کند زیرا جایی برای نگهداری نفت نداشت.

در حالی که تحریمهای آمریکا صادرات نفت ونزوئلا را فلج کرده است، سواپ نفت در برابر دیزل میان شرکت PDVSA و پالایشگاههای آسیایی و اروپایی به دلایل انسان دوستانه مجاز بود. دولت ترامپ در اوت اعلام کرد در حال بررسی اقدامات بیشتر برای قطع باقی مانده مبادلات سوخت است. ریلانس ماه گذشته ۱۲ میلیون بشکه نفت کانادا خرید که ممکن است به منزله فاصله گرفتن دائمی از خرید نفت ونزوئلا باشد.

دولت ترامپ که دیگر گزینه ای برای تحت فشار قرار دادن مادورو ندارد، سواپ دیزل را هدف گرفته است. ماه گذشته یک مقام پرنفوذ دولت ترامپ دیدار محرمانه ای با نماینده دولت نیکلاس مادورو در مکزیکو سیتی داشت و تلاش کرد درباره کناره گیری صلح آمیز وی از قدرت مذاکره کند.

طبق آمار رهگیری نفتکش، آخرین باری که یک نفتکش در پایانه خوزه بارگیری کرد، ۱۶ اکتبر بود و دیگر هیچ کشتی دیگری تا پایان ماه بارگیری نخواهد داشت. تا  سه سال پیش هر ۱۷ ساعت، یک نفتکش در این پایانه بارگیری می کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اکنون که پالایشگاههای بزرگ اروپایی و هندی از بازار ونزوئلا کنار کشیده اند، شرکتهای گمنام جای آنها را گرفته اند و مجموعا ۴.۶ میلیون بشکه نفت بارگیری کرده اند که بسیار کمتر از ۱۷.۴ میلیون بشکه نفت بارگیری شده در سپتامبر بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صادرات نفت ونزوئلا تحریم های آمریکا میلیون بشکه نفت نفت ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۰۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرار نافرجام از زندان + فیلم

تعدادی از زندانیان در یکی از زندان‌های ونزوئلا، پس از یکسال و نیم تلاش برای حفر تونل از زندان به بیرون، در نهایت از ایستگاه پلیس سردرآوردند؛ پلیس ونزوئلا در طول ماه‌ها این چند زندانی را تحت نظر داشته است؛ این افراد دوباره دستگیر و به زندان بازگردانده شدند.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • فرار نافرجام از زندان + فیلم
  • تامین ارز حج ۱۴۰۳ /نزدیک به ۹۰۰ هزار نفر در نوبت تشرف قرار دارند
  • ممنوع شدن صید ماهی مرکب
  • افزایش ۳۵ درصدی بارگیری راه آهن لرستان در نخستین ماه سال
  • رشد ۱۰۷ درصدی تناژ بارگیری محمولات در راه آهن فارس
  • افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران
  • رشد ۲ برابری تناژ بارگیری محمولات در راه‌آهن فارس
  • افزایش میزان ذخایر سد‌های استان کرمانشاه
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت