Web Analytics Made Easy - Statcounter

به طور کلی بر اساس مطالعات صورت گرفته مشخص شده است که موادی که بو‌های قوی و تند داشته باشند می‌توانند خواص ضد میکروبی، آنتی باکتریال و بعضا ضد ویروس داشته باشند، به طور مثال در خانواده گیاهانی با ترکیبات گوگردی همچون سیر، موسیر، پیاز و انواع کلم‌ها می‌توانند خاصیت ضد ویروسی داشته باشند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ در طب ایرانی دود‌هایی با همین خاصیت ضد میکروبی و ویروسی نیز وجود دارند، در گذشته‌های دور مردم مواد مختلفی را دود می‌دادند که این اصطلاح رایج بخور برای همین موضوع به کار برده می‌شد که مردم اشتبا‌ها اکنون استنشاق ماده‌ای جوشیده در آب را بخور می‌نامند اما، در طب ایرانی به استنشاق دود ناشی از آتش زدن یک ماده، بخور گفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقالاتی در خصوص خواص اسپند و عنبرنسارا وجود دارد، به عنوان مثال برای ماده عنبرنسارا هم برای خاصیت ضد التهابی آن و هم برای خاصیت ضد ویروسی‌اش مقالاتی وجود دارد؛ به شکلی که در مواردی مشخص شده حتی در خاصیت ضد ویروسی قوی‌تر از اسپند است، به این صورت نمی‌توان به صورت مطلق منکر خاصیت ضد ویروسی این مواد شد، همانطور که نباید این تصور به وجود بیاید که اسپند یا عنبرنسارا داروی درمان کرونا هستند.در خصوص دفع بیماری کووید ۱۹ هنوز تحقیق مستقیمی بر اثر بخشی اسپند و عنبرنسارا صورت نگرفته است؛ این ویروس بسیار نو ظهور است و اکنون در این مدت کم نمی‌توان گفت در از بین بردن قطعی کرونا موثر هست یا نه؛ اما، چون تاکنون مشخص شده است بر طیفی از ویروس توانسته موثر عمل کند و آن‌ها را از بین ببرد، گمان می‌رود که ممکن است بر روی ویروس کرونا نیر اثراتی داشته باشد، ولی همه این‌ها در حد گمان است و نمی‌توان در حد یقینی راجع به آن نظر داد.در گذشته‌های دور در مناسبات خاصی از اسپند استفاده می‌شده است که مثال بارز آن دود کردن اسپند در مراسمات شادی، مذهبی و... بوده است؛ با اندکی دقت متوجه می‌شویم وجه اشتراک این موضوع می‌تواند تمرکز جمعیتی قابل توجه در یک محل باشد که با دود کردن اسپند به مقابله با بیماری‌های احتمالی در اجتماعات می‌رفتند، اکنون نیز می‌توان تا هفته‌ای دوبار اقدام به دود کردن اسپند کرد.

یکی از باور‌های غلط در مورد عنبر نسارا این است که عده‌ای بنابر نوع تهیه آن، گمان می‌کنند یک ماده میکروبی است در حالی که این تفکر اشتباه است وقتی چیزی می‌سوزد و تبدیل به ذغال می‌شود هر جانداری که در محیط آن وجود داشته باشد از بین می‌رود، این در حالی است که در دود عنبرنسارا هیچگونه میکروبی وجود ندارد.استفاده از اقلام دود کردنی همچون اسپند و عنبرنسارا برای همه افراد توصیه نمی‌شود، مصرف این دود کردنی‌ها به صورت مکرر می‌تواند تا حدی به مخاطات دستگاه تنفسی آسیب برساند، به همین دلیل هر دو هفته یکبار دود کردن عنبرنسارا می‌تواند مشکلی نداشته باشد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خانواده درمان شادی طب ویروس خاصیت ضد ویروسی دود کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۰۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت

«ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد. وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد. وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت، اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم‌های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می‌کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع‌ترین خبر‌های امسال دارفانی را وداع گفت.

 

منبع: خبر آنلاین

tags # سریال پایتخت سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • ۷ خاصیت بی‌نظیر آب سیب زمینی برای سلامتی
  • تحریم‌های غرب چه تاثیری بر صادرات روسیه داشت؟
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • ریشه‌یابی خشونت‌های فیزیکی و کلامی/ جریمه بدون آموزش تاثیری ندارد
  • بالاخره راز هرم جیزه کشف شد!
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • داروی مهم بیماران قلبی بالاخره توزیع شد
  • امباپه بالاخره قصر ۱۲۰۰ میلیاردی راموس را خرید ! | فیلم و عکس
  • سفر فرزین به ریاض چه تاثیری بر بازار غیررسمی ارز داشت؟