Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه یمن اعلام کرد که با ارسال دو نامه جداگانه به شورای امنیت و سازمان ملل دستاوردهای عملیات نظامی این کشور علیه القاعده و داعش در استان البیضاء را برشمرده و اسناد رابطه این دو گروهک تروریستی با ائتلاف متجاوز سعودی را فاش کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، وزارت خارجه یمن در مورد آخرین دستاوردهای به دست آمده علیه القاعده و داعش طی عملیات نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی در استان البیضاء این کشور و روابط  این دو گروهک تروریستی با کشورهای متجاوز و خائن علیه یمن، به سازمان ملل و شورای امنیت نامه‌های جداگانه‌ای فرستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پایگاه خبری المسیره، بر اساس اعلام وزارت خارجه یمن، در عملیات نظامی و امنیتی در استان البیضاء، صدها نفر از اعضای القاعده و داعش کشته و اسیر شدند که در میان کشته شدگان سرکرده‌ها و اعضایی از ملیت‌های عربی و خارجی که بیشتر آنها سعودی بودند، حضور داشتند.

در عملیات استان البیضاء، مقادیر زیادی سلاح، بمب و کمربند انفجاری، ضبط و بخشی از بایگانی القاعده و داعش توقیف شد.

کشورهای ائتلاف متجاوز از ۲۶ مارس ۲۰۱۵ علاوه بر حمایت  از القاعده و داعش در زمینه پول، سلاح، پشتیبانی لجستیک، مراقبت‌های پزشکی و تسهیل در حرکت  آن، پوشش هوایی نیز برای فعالیت‌های تروریستی آنها فراهم کردند.

وزارت خارجه یمن اعلام کرد که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی، سلاح و تجهیزات نظامی با کیفیتی را از نزد تروریست‌های القاعده و داعش یافتند که فقط برخی از کشورها مانند عربستان سعودی و آمریکا در اختیار دارند و همین امر، رابطه این کشورها با دو گروهک تروریستی را تأیید می‌کند.

در نامه وزارت خارجه یمن آمده است که اسناد حمایت عربستان سعودی از عناصر تروریست القاعده و داعش به دست آمده است که شامل پشتیبانی مالی و اعطای حقوق ماهیانه به تروریست‌ها و صدور کارت‌های نظامی برای آنها توسط وزارت دفاع کشورهای خائن به منظور داشتن مجوزهای تردد در مناطق اشغالی یمن است.

در این نامه آمده است اسنادی نیز به دست آمده که ثابت می‌کند که شماری از مجروحان القاعده و داعش در بیمارستان‌های عربستان سعودی و استان مأرب نظیر بیمارستان دولتی مأرب و بیمارستان نظامی این شهر تحت درمان قرار گرفتند.

وزارت خارجه یمن گفت: «قبل و بعد از عملیات البیضاء شماری از عناصر القاعده و داعش به برخی مناطق اشغالی از جمله مأرب گریختند و در آنجا در قالب نیروهای ارتش منصور هادی فعالیت کردند.»

بر اساس نامه‌های یمن به سازمان ملل و شورای امنیت، رابطه میان القاعده و داعش با کشورهای متجاوز و خائن به یمن به سطحی رسیده که سرکرده‌های این دو گروهک، پست‌های عالی رتبه در دولت مستعفی منصور هادی می‌گیرند، با وجود اینکه برخی از این عناصر در وزارت دارایی آمریکا به عنوان حامیان گروه‌های تروریستی شناخته می‌شوند.

وزارت خارجه یمن گفت: آنچه دولت مشروع یمن خوانده می شود، در مذاکرات درباره مبادله اسرا خواهان آزادی ۹۶ عضو القاعده وداعش شده بود که نزد دولت نجات ملی یمن در صنعاء در بازداشت به سر می‌برند.

وزارت خارجه یمن در نامه خود به شورای امنیت و سازمان ملل از آنها خواست همکاری میان کشورهای ائتلاف متجاوز علیه یمن با القاعده و داعش را محکوم کنند.

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: داعش عربستان سعودی شورای امنیت تروریسم سازمان ملل متحد وزارت خارجه یمن ائتلاف متجاوز سعودی القاعده و داعش وزارت خارجه یمن استان البیضاء شورای امنیت سازمان ملل دو گروهک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۰۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردن خود را متعهد به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی می‌داند

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه اینترنتی رأی الیوم در مقاله‌ای به همراهی حکومت اردن با سیاست‌های رژیم صهیونیستی در منطقه اشاره کرد؛ سیاست هایی که اخیرا در جریان عملیات وعده صادق و همراهی کامل اردن با صهیونیست ها نمود پیدا کرد.

این مقاله تاکید کرد که ایران به عنوان یکی از دولت‌های متعهد در حمایت از آرمان فلسطین از مدت‌ها پیش در قلب حوادث منطقه قرار گرفته است. همین همراهی و همبستگی باعث شد ایرانی ها اخیرا اقدامی عملی علیه حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه و همچنین هدف قرار دادن کنسولگری این کشور در دمشق انجام دهند که ثابت می‌کند تعهد ایران در حمایت از آرمان فلسطین و مقابله با صهیونیسم تحت هر شرایطی خدشه ناپذیر است.

رای الیوم می افزاید که در سایه نسل کشی گسترده در نوار غزه پیش بینی می‌شد که جوامع عربی و اسلامی و به ویژه حاکمان آنها مواضع متحدی ضد رژیم صهیونیستی اتخاذ کنند، اما واقعیت کاملاً مغایر با این پیش‌بینی‌ها بود و برخی از سران عرب به جای دفاع از مظلومان فلسطین در کنار رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

رأی الیوم به تلاش‌های دولت‌های متوالی آمریکا شامل دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در تشکیل ائتلاف منطقه‌ای اشاره و تاکید کرد که آمریکا هدف علنی از این ائتلاف را مقابله با تهدید ایران اعلام کرده است، اما در واقع هدف اصلی تشکیل آن، حمایت از امنیت اسراییل به عنوان متحد راهبردی آمریکا است. البته با وجود تلاش‌های متعددی که در این عرصه صورت گرفته دسترسی به این هدف بسیار بعید است، چرا که پتانسیل‌های سیاسی و منطقه‌ای اجازه تشکیل آن را نمی‌دهد و برخی دولت‌های منطقه‌ای نظیر ایران و عربستان به این نتیجه رسیده‌اند که حل اختلافات فیمابین از طریق گفت و گو امکان‌پذیر است نه تشکیل ائتلاف‌های امنیتی که باعث پیچیده‌تر شدن اوضاع خواهد می گردد.

کد خبر 6084107

دیگر خبرها

  • مادورو: کشورهای ائتلاف بولیواری خواهان جهان چندقطبی هستند
  • امضای تفاهم نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • قدرت از غرب به شرق در حال انتقال است
  • امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • آمریکا برای این سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد
  • ائتلاف تهران مسکو، محوری در نظم جدید جهانی
  • دیدار آلومینیوم و پرسپولیس بدون حضور زنان برگزار می‌شود
  • آمریکا برای سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد
  • اردن خود را متعهد به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی می‌داند
  • احمدیان اهداف سفرش به روسیه را تشریح کرد