Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

دولت عراق در بیانیه ای به نقل از احسان عبدالجبار، وزیر نفت عراق اعلام کرد دو طرف مذاکراتی درباره پروژه‌های گاز طبیعی در غرب عراق و نزدیک بصره در جنوب این کشور داشته اند و امیدوارند بزودی به توافق برسند.

وزیر نفت عراق که در هیات همراه مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در سفر به انگلیس، فرانسه و آلمان حضور داشت، با مقامات توتال در پاریس دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از اهداف این سفرها، جذب سرمایه گذاری اروپایی بوده است.

اقتصاد عراق که تقریبا تمام درآمدش را از نفت به دست می آورد، امسال به دلیل ریزش قیمت نفت در پی شیوع ویروس کرونا تحت فشار شدیدی قرار گرفته و دولت این کشور در تلاش برای توسعه ذخایر وسیع گازی و کاهش وابستگی به نفت است.

عراق به تسریع طرحهای توسعه برای سرمایه گذاری در فرآوری گازهایی که به همراه نفت استخراج می شوند و پرداختن به مسئله آلایندگی، نیاز دارد. این کشور علاوه بر ضرورت کاهش مشعل سوزی و آلایندگی در بزرگترین میدان نفتی خود، به تولید گاز برای کاهش وابستگی به واردات که عمده آن از ایران است، نیاز دارد. طبق گزارش سال ۲۰۱۹ آژانس بین المللی انرژی، پتانسیل قابل توجهی برای گاز طبیعی در عراق وجود دارد زیرا تولید گاز به عنوان محصول فرعی استخراج نفت در یک دهه گذشته افزایش پیدا کرده است. عراق اخیرا با شرکت BP  هم در خصوص سرمایه گذاری در تولید گاز که به همراه نفت در میدان نفتی رومیله استخراج می شود، مذاکراتی داشته است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، توتال که یکی از بزرگترین شرکتهای انرژی جهان است، به مدت حدود یک قرن در عراق فعالیت داشته و جزو کنسرسیومی بوده است که میدان کرکوک را در اواخر دهه ۱۹۲۰ کشف کردند. این شرکت فرانسوی در پهنه نفتی حلفایه در جنوب عراق و در بلوک اکتشافی سارسنگ در کردستان سهم دارد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: نفت عراق قیمت نفت استخراج نفت سرمایه گذاری عراق گاز استخراج نفت سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۰۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «پاتریک رایدر» سخنگوی پنتاگون روز سه شنبه اعلام کرد که مذاکرات با مقامات نیجر برای خروج نظامیان آمریکا از این کشور آغاز شده است.

این مقام پنتاگون مدعی شد که این کشور به ماموریت خود برای مبارزه با تروریسم در منطقه ساحل، با وجود مذاکرات برای خروج نظامی خود از نیجر، ادامه خواهد داد.

بر اساس گزارش های رسانه ای، دولت واشنگتن یک هیات از نمایندگان پنتاگون و فرماندهی آفریقای آمریکا را برای شرکت در مذاکرات به نیجر اعزام کرده است.

روزنامه نیویورک تایمز این هفته به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که دولت آمریکا به شورای نظامی حاکم بر نیجر اطلاع داده که در ماه‌های آینده هزار نظامی آمریکایی را از خاک نیجر خارج می‌کند.

کد خبر 6086845

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار نفر در طرح های صنعتی ایلام مشغول به کار هستند
  • احتمال توقف صادرات ال‌ان‌جی روسیه در ۴ سال آینده
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • تکذیب کشف خودروی بمب‌گذاری شده در موصل
  • آغاز تولید خودروهای برقی چینی در تایلند
  • حماس: قصد خروج از قطر را نداریم
  • ترکیه اس-۴۰۰ را در مرز عراق مستقر می‌کند
  • تمرکز ایران برای تبدیل شدن به بازیگر اصلی گازی منطقه/ از تمدید قرارداد گاز عراق تا تکمیل ساخت خط لوله صلح
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!