Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-01@21:33:20 GMT

تلاوت جزء به جزء قرآن مجید/ صفحه ۴۴۲

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۵۱۱۶۱

خبرگزاری میزان-تلاوت صفحه چهارصد و چهل و دوم «سوره یس از آیه ۲۸ تا ۴۰» در قالب فایل صوتی با صدای استاد منشاوی را در اختیار مخاطبان خود قرار داده است.   تلاوت صفحه چهارصد و چهل و دوم «سوره یس از آیه ۲۸ تا ۴۰» کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   در همین زمینه: تلاوت جزء به جزء قرآن مجید

بِسۡمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحۡمَٰنِ ٱلرَّحِيمِ

وَمَآ أَنزَلۡنَا عَلَىٰ قَوۡمِهِۦ مِنۢ بَعۡدِهِۦ مِن جُندٖ مِّنَ ٱلسَّمَآءِ وَمَا کُنَّا مُنزِلِینَ ۲۸
و ما پس از او (یعنى حبیب) بر قومش هیچ لشکرى از آسمان نفرستادیم (تا بر ایمان مجبورشان کنند) و هیچ این کار (با ملتى) نکرده ایم (و نخواهیم کرد)

إِن کَانَتۡ إِلَّا صَیۡحَةٗ وَٰحِدَةٗ فَإِذَا هُمۡ خَٰمِدُونَ ۲۹
نبود عقوبتشان جز یک صیحۀ عذاب آسمانى که به ناگاه همه هلاک شدند

یَٰحَسۡرَةً عَلَى ٱلۡعِبَادِۚ مَا یَأۡتِیهِم مِّن رَّسُولٍ إِلَّا کَانُواْ بِهِۦ یَسۡتَهۡزِءُونَ ۳۰
واى بر حال این بندگان (گمراه لجوج) که هیچ رسولى براى هدایت آن‌ها نیامد جز آنکه او را به تمسخر و استهزا گرفتند

أَلَمۡ یَرَوۡاْ کَمۡ أَهۡلَکۡنَا قَبۡلَهُم مِّنَ ٱلۡقُرُونِ أَنَّهُمۡ إِلَیۡهِمۡ لَا یَرۡجِعُونَ ۳۱
آیا ندیدند چه بسیار طوایفى را پیش از این‌ها هلاک کردیم که دیگر ابدا به (دیار) اینان باز نگردند؟

وَإِن کُلّٞ لَّمَّا جَمِیعٞ لَّدَیۡنَا مُحۡضَرُونَ ۳۲
و هیچ کس (از گذشته و آینده در عالم) نیست جز آنکه همه نزد ما حاضر آورده مى شوند

وَءَایَةٞ لَّهُمُ ٱلۡأَرۡضُ ٱلۡمَیۡتَةُ أَحۡیَیۡنَٰهَا وَأَخۡرَجۡنَا مِنۡهَا حَبّٗا فَمِنۡهُ یَأۡکُلُونَ ۳۳
و یک برهان براى آنان (بر این که ما مردگان را زنده مى کنیم) آن است که زمین مرده را (به باران رحمت) زنده کرده و از آن دانه اى که قوت و روزى خلق شود مى رویانیم

وَجَعَلۡنَا فِیهَا جَنَّـٰتٖ مِّن نَّخِیلٖ وَأَعۡنَٰبٖ وَفَجَّرۡنَا فِیهَا مِنَ ٱلۡعُیُونِ ۳۴
و در زمین باغ‌ها از نخل خرما و انگور قرار دادیم و در آن چشمه هاى آب جارى کردیم

لِیَأۡکُلُواْ مِن ثَمَرِهِۦ وَمَا عَمِلَتۡهُ أَیۡدِیهِمۡۚ أَفَلَا یَشۡکُرُونَ ۳۵
تا مردم از میوۀ آن باغ‌ها تناول کنند و از انواع غذاهایى که (از این میوه‌ها و نباتات) به دست خود عمل مى آورند نیز تغذیه نمایند آیا نباید شکر آن نعمت‌ها به جاى آرند

سُبۡحَٰنَ ٱلَّذِی خَلَقَ ٱلۡأَزۡوَٰجَ کُلَّهَا مِمَّا تُنۢبِتُ ٱلۡأَرۡضُ وَمِنۡ أَنفُسِهِمۡ وَمِمَّا لَا یَعۡلَمُونَ ۳۶
پاک و منزه است خدایى که همۀ ممکنات عالم را جفت آفریده چه از نباتات (و حیوانات) و چه از نفوس بشر و دیگر مخلوقات که اینان از آن‌ها آگه نیستند

وَءَایَةٞ لَّهُمُ ٱلَّیۡلُ نَسۡلَخُ مِنۡهُ ٱلنَّهَارَ فَإِذَا هُم مُّظۡلِمُونَ ۳۷
و برهان دیگر براى خلق (در اثبات قدرت حق) وجود شب است که ما، چون پردۀ روز را از آن برگیریم ناگهان همۀ آنان (و همه چیز) در تاریکى فرو مى روند

وَٱلشَّمۡسُ تَجۡرِی لِمُسۡتَقَرّٖ لَّهَاۚ ذَٰلِکَ تَقۡدِیرُ ٱلۡعَزِیزِ ٱلۡعَلِیمِ ۳۸
و نیز خورشید تابان بر مدار معیّن خود دایم بى هیچ اختلاف به گردش است این طرح و تدبیر خداى داناى مقتدر است (و برهان دیگر بر قدرت اوست)

وَٱلۡقَمَرَ قَدَّرۡنَٰهُ مَنَازِلَ حَتَّىٰ عَادَ کَٱلۡعُرۡجُونِ ٱلۡقَدِیمِ ۳۹
و نیز (گردش) ماه را (در) منازل معیّن مقدّر کردیم تا مانند شاخۀ خشکیدۀ خرما (زرد و لاغر به منزل اول) باز گردد (و این بر قدرت حق برهان دیگرى است)

لَا ٱلشَّمۡسُ یَنۢبَغِی لَهَآ أَن تُدۡرِکَ ٱلۡقَمَرَ وَلَا ٱلَّیۡلُ سَابِقُ ٱلنَّهَارِۚ وَکُلّٞ فِی فَلَکٖ یَسۡبَحُونَ ۴۰
نه (در گردش منظم عالم) خورشید را شاید که به ماه فرا رسد و نه شب بر روز سبقت گیرد و هر یک بر مدار معیّنى (در این دریاى بى پایان) شناورند       برچسب ها: دانلود جزء قران کریم کلام وحی قران کریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تلاوت جزء به جزء قرآن مجید دانلود جزء قران کریم کلام وحی قران کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۱۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: سال‌هاست غرب ادعای دموکراسی دارد؛ حالا ببینید همین دموکرات‌ها چطور استاد دانشگاه را روی زمین می‌کشانند و مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند؛ سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با کارکنان عقیدتی سپاه امام رضا(ع) که ظهر امروز به مناسبت فرارسیدن هفته عقیدتی سیاسی سپاه برگزار شد، با اشاره به آیات سوره مبارکه احزاب گفت: خداوند عالم در قرآن کریم می‌فرماید «وَلَمَّا رَأَى الْمُؤْمِنُونَ الْأَحْزَابَ قَالُوا هَٰذَا مَا وَعَدَنَا اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَصَدَقَ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَمَا زَادَهُمْ إِلَّا إِیمَانًا وَتَسْلِیمًا» و این فراز از سوره مبارکه احزاب، حجت بالغه الهی برای همه کسانی است که دوران پیروزی انقلاب اسلامی را درک کرده‌اند زیرا مسلمانان در جنگ احزاب از نظر تجهیزات نظامی و توانمندی‌های مالی در بدترین شرایط ممکن بودند و در مقابل، جریان استکبار نیز از این نظر در بهترین شرایط به سر می‌برد.

وی افزود: در نهایت هم تمام قبایل ضداسلام با هم متحد شدند تا قدرتشان مضاعف شود و به سر مسلمانان ریختند اما قرآن کریم روایت می‌کند که چطور جمعیت غرق در آهن و تسلیحات در مقابل ایمان اقلیتی از مسلمین به زانو درآمدند و نه‌تنها بساط اسلام برچیده نشد بلکه این ارزش‌ها زمینه توسعه مضاعف پیدا کرد.

 آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: در اثنای ماجرای احزاب دستاوردهای بی‌شماری نصیب مسلمانان شد، اما شاید شاخص‌ترین دستاورد جنگ را بتوان در نمایان شدن چهره واقعی مومنان و منافقان دانست؛ همانطور که ذات اقدس پروردگار می‌فرماید برخی با مشاهده ساز و برگ دشمن گفتند «صَدَقَ اللَّهُ وَرَسُولُه» و برخی که در قلب‌هایشان مرض بود، گفتند «مَا وَعَدَنَا اللَّهُ وَرَسُولُهُ إِلَّا غُرُورًا» یعنی وعده خدا و رسولش جز دروغ و فریب نبود.

تشابه دقیق انقلاب اسلامی با جنگ احزاب

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: تصویر جامعه ما از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، دقیق‌ترین مصداق تشابه با همان واقعه احزاب است؛ تا جایی که شما در سال‌های اخیر به چشم می‌توانستید ببینید کسانی بودند که شاید حتی سوابق درخشان انقلابی هم داشتند اما در مقابل ساز و برگ اردوگاه دشمن به صرافت افتادند تن به سازش دهند، مذاکره کنند و تسلیم شوند.

وی ادامه داد: در مقابل این افراد، دسته دیگری بودند که ایستادند و در صدر آن‌ها رهبر معظم انقلاب بود. اینها همان کسانی بودند که گفتند «وَ صَدَقَ الله وَ رَسوله» و تا به امروز نیز همه کار نظام و اسلام و انقلاب و کشور را با همین مبنا به پیش برده‌اند. خداوند عالم نیز وعده داده کسانی که مستقیم در صراط حق استوار باشند، هیچ اجری هم اگر کسب نکنند در نهایت «وَ ما بَدَّلوا تَبدیلا» می شوند‌ یعنی ذات اقدس پروردگار از تبدیل و تغییر آنان جلوگیری می‌کند.

وجهه دموکراتیک غرب نابود شد

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تحولات اخیر آمریکا و سرکوب گسترده دانشجویان و اساتید معترض تصریح کرد: استقامت بر این منطق، همان دلیل و علتی بوده که امروزه دیگر نه‌فقط ملت ایران و امت‌های مسلمان بلکه مردمان هر کشوری در دنیا را علیه اشرار عالم منسجم کرده و به میدان آورده است. ده‌ها سال است که هم‌تراز با وحی مُنزل در جامعه اسلامی، فرهنگ غرب به دنبال دموکراسی بوده و شعار مردم‌سالاری دموکراتیک سر داده است. حالا ببینید همین دموکرات‌ها چطور استاد دانشگاه را روی زمین می‌کشانند، مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند و داخل ماشین می‌اندازند، در حالی که نه فقط چشم ملت ایران بلکه نگاه همه مردم دنیا به دانشگاه‌هایشان دوخته شده است.

وی با بیان این مطلب که سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است تأکید کرد: ضربه‌ای که این وقایع اخیر به وجهه دموکراتیک جهان استکبار وارد کرده، حتی در خلال جنگ‌های جهانی و جنایات جنگی و ضدبشری آن‌ها نیز مثل و مانند نداشت. اینها نشانه‌های صادق همان افولی است که از سال‌ها قبل، رهبر معظم انقلاب وعده آن را داده بودند و اکنون نشانه‌های تصدیق این وعده صادق بر همگان آشکار می‌شود.

ضرورت اولویت‌بندی در فرآیند تبلیغ

امام جمعه مشهد خطاب به مدیران و کارکنان عقیدتی سیاسی در رده‌های مختلف سپاه استان گفت: عزیزان من، به نسبت همه مجاهدت‌ها و فداکاری‌هایی که در بدنه سپاه پاسداران صورت می‌گیرد، ابعاد و راهکارهای تبلیغ شما نیز باید توسعه‌یافته و گسترده باشد. باید در جریان تبیین و تبلیغ اولویت بندی‌هایی صورت بگیرد.

وی با اشاره به آیه 214 سوره مبارکه شعرا بیان کرد: اینکه خداوند عالم در قرآن کریم می‌فرماید «وَأَنْذِرْ عَشِیرَتَكَ الْأَقْرَبِین» و به پیامبرش تأکید می‌کند که تبلیغ را اول از نزدیکان آغاز کند، این برای هر فرآیند تبلیغ حجت شرعی می‌شود. در عرصه تبلیغ و تبیین باید ابتدا به سراغ خودی‌ها برویم. برادران سپاه و توده اقشار مختلف بسیج، دو بستر مستعد کار فرهنگی هستند. به خصوص بسیج طلاب و دانشجویی که این عزیزان می‌توانند هم سوژه تعلیم و تبلیغ باشند و هم ابزار آن. مجامع خانوادگی، پاتوق‌های صمیمانه، اینها فرصت‌هایی است که می‌توان خیلی از مسائل فرهنگی و برنامه‌های تربیتی را به کمک خلوص ذاتی این فضا نهادینه کرد. باید قدر این فرصت‌ها را بدانید.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است
  • اهمیت شهر مدینه و شخصیت رسول مکرم اسلام(ص)
  • سورپرايز قهرمانان وزنه‌بردارى براى معلمان (عكس)
  • تکریم زائران ایرانی در مدینه به خاطر حمله به اسرائیل
  • فیلم/ تلاوت قرآن کریم قبل از بیانات رهبر انقلاب
  • خانواده نقش موثری در موفقیت علما دارد
  • ترتیل صفحه 244 کلام الله مجید+ صوت
  • شناسایی ۱۲هزار صفحه فروش سلاح در فضای مجازی
  • حنجره خود را در کرسی های تلاوت قرآن در سرزمین وحی، وقف خدا کنید
  • تلاوت آیات سوره بقره از سوی گروه تواشیح بین المللی تسنیم