Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@06:44:48 GMT

امام حسن عسکری(ع) مردم را برای عصر غیبت آماده کردند

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۵۱۵۲۹

امام حسن عسکری(ع) مردم را برای عصر غیبت آماده کردند

میرمهدی با اشاره به مبارزات سیاسی امام حسن عسکری(ع) گفت: با وجود اینکه دوره خلافت امام(ع) طولانی نبود اما در شرایط آن زمان و تحت فشارهای شدید امنیتی توانستند با شیعیان ارتباط بگیرند و مردم را برای عصر غیبت آماده کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام میرمهدی مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک در گفتگو با دیارآفتاب، با اشاره به مبارزات سیاسی امام حسن عسکری(ع) گفت: با وجود اینکه دوره خلافت امام(ع) طولانی نبود اما در شرایط آن زمان و تحت فشارهای شدید امنیتی توانستند با شیعیان ارتباط بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرمهدی اظهار کرد: امام حسن عسکری(ع) به همراه پدر بزرگوار خویش و با دستور حاکم وقت به سامرا منتقل شدند و تحت مراقبت شدید بودند تا از ادامه فعالیت آنها جلوگیری و ارتباط آنها با شیعیان کم شود.

وی افزود: با وجود مضیقه های موجود برای امام حسن عسکری(ع) ولی ایشان توانستند با افراد، دوستان و شیعیان ارتباط داشته باشند؛ همچنین وکلایی از سایر مناطق شیعه از جمله شهر قم داشتند که به محضر امام معصوم(ع) می رسیدند و آن حضرت(ع) دستورات لازم را می دادند.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک بیان کرد: شرایط حاضر شدن در نزد امام حسن عسکری(ع) برای مردم سخت بود و تنها افراد خاص می توانستند در نزد امام(ع) شرفیاب شوند، این مسئله مقدمه ای برای عصر غیبت شد.

میرمهدی ادامه داد: امام حسن عسکری(ع) به مردم زمان خود یاد دادند که هرچند امام معصوم(ع) محور است ولی ایشان دارای سفارشان و بیانات است که برای مردم کفایت می کند. حتی اگر فردی با تفسیر و بیانات ائمه(ع) آشنا نباشد از طریق افراد مورد اطمینان می تواند با مسائل و احکام دینی آشنا شود و راه را ادامه دهد.

وی یادآور شد: امام حسن عسکری(ع) در محلی به نام عسکر و در یک پادگان نظامی محاصره بودند؛ گاهی اوقات مسائلی پیش می آمد که حتی خود خلفا هم نیازمند حضور امام معصوم(ع) می شدند و در شرایط سخت به محضر ایشان می رسیدند.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک خاطر نشان کرد: بیانات و راهنمایی های امام(ع) روش مبارزه ای بود که دستگاه خلافت را دستگاهی غیرسالم معرفی می کردند که صلاحیت حاکمیت نداشت.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: امام حسن عسکری ع امام ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۱۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه پیشگیری از خودکشی در گچساران/ غربالگری سلامت روان

به گزارش خبرنگار مهر، عسکری ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: در این برنامه شهر گچساران و سه روستا مورد بررسی کارشناسانه قرار گرفته و برنامه‌های سلامت اجرایی می‌شود.

وی بیان داشت: آموزش پرورش نیز در راستای غربالگری روانی دانش آموزان دبیرستان، همکاری ویژه داشته و افراد آسیب‌پذیر را به کارشناسان سلامت روان شبکه بهداشت و درمان گچساران معرفی کنند.

عسکری اظهار داشت: والدین نقش مهمی در سلامت روان دانش آموزان دارند و می‌توانند فرزندان خود را برای بررسی سلامت روان به پایگا ه ها و مراکز خدمات جامع سلامت هدایت کنند.

وی افزود: خودکشی سومین علت مرگ نوجوانان بوده و برنامه‌ریزی برای به حداقل رساندن موارد خودکشی ضرورت دارد.

کد خبر 6086440

دیگر خبرها

  • سارق مامورنما در «سبزدشت» بهارستان دستگیر شد
  • تقویت ارتباط مدیران با مردم
  • واکنش رئیس فدراسیون والیبال به غیبت موسوی و غفور در تیم ملی
  • مدیران ارتباط خود با مردم را تقویت کنند
  • قم میزبان اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی می‌شود
  • ارتباط مردم و مساجد از طریق مرکز ارتباطات مردمی مساجد
  • غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی؛ او آماده نیست؟
  • علل انتخاب حضرت عبد العظیم حسنی (ع) برای وکالت در ری
  • ۱۲۸ هزار درخواست مردم استان سمنان در سفر رییس‌جمهور ثبت شد
  • اجرای برنامه پیشگیری از خودکشی در گچساران/ غربالگری سلامت روان