Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@21:52:14 GMT

باغ مزار استاد لطفی به بخش خصوصی واگذار می‌شود

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۵۱۹۱۱

باغ مزار استاد لطفی به بخش خصوصی واگذار می‌شود

عبدالرضا دادبود شامگاه شنبه در جلسه رسمی و علنی شورای شهر گرگان ضمن قبول مسئولیت شهرداری برای بهسازی و زیباسازی باغ مزار استاد لطفی گفت که سایر دستگاه‌های فرهنگی و تاریخی قول‌ها و وعده‌های خود را فراموش کردند.

وی افزود : از سال ۹۳ تاکنون اقدامات متعددی در زمینه بهسازی و فراهم ساختن زیرساخت‌های لازم در محوطه باغ مزار لطفی صورت گرفته و همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادبود اظهار داشت: آماده سازی فضای سبز و سنگ مزار لطفی به همراه گماردن یک نگهبان برای حفاظت از محل از جمله اقدامات شهرداری گرگان در خصوص باغ مزار این استاد برجسته موسیقی بود.

وی گفت: بر اساس وعده سازمان عمران و بهسازی وزارت راه و شهرسازی، قرار بود تعدادی از زمین‌های اطراف و خانه‌های مجاور باغ مزار لطفی خریداری و پس از تملک برای ساخت موزه این استاد چیره دست در اختیار متولیان قرار بگیرد اما هنوز این وعده عملی نشد.

دادبود اظهار داشت: کاشت و نگهداری فضای سبز، احداث چندین چشمه آبخوری و سرویس بهداشتی، جدارکشی و احیای بافت تاریخی واحدهای مسکونی پیرامونی و کوچه‌های مجاور از جمله اقدامات شهرداری برای این منطقه است.

وی ادامه داد: در صورت همکاری دستگاه‌های متولی امکان ایجاد موزه شخصی این هنرمند برجسته در محل باغ مزار فعلی وجود دارد.

محمدرضا لطفی در ۱۷ دی ماه ۱۳۲۵ در گرگان دیده به جهان گشود و در ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ در تهران دار فانی را وداع گفت.

لطفی ردیف ‌دان، موسیقی‌ دان، آهنگ‌ساز، نوازنده برجسته تار و سه ‌تار، همچنین پژوهشگر و مدرس موسیقی سنتی ایرانی بود.

او از چهره‌ های تاثیرگذار موسیقی ایرانی بود و با خلق آثاری چون «ایران ای سرای امید»، «کاروان شهید»، «برادر بی‌ قراره» و «عشق داند» به میان توده مردم راه یافت.

زنده یاد استاد "محمدرضا لطفی" در ۶۸ سالگی بدرود حیات گفت و طبق وصیتش در زادگاهش به خاک سپرده شود.

محل دفن "قلندر موسیقی ایران" در محل سرچشمه لاله سیزدهم خیابان شهدای گرگان است.

برچسب‌ها گرگان گلستان میراث فرهنگی چهره ماندگار موسیقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گرگان گلستان میراث فرهنگی چهره ماندگار موسیقی گرگان گلستان میراث فرهنگی چهره ماندگار موسیقی اخبار کنکور باغ مزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۱۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مزایده بناهای تاریخی استان مرکزی در نیمه نخست سال جاری

به گزارش خبرنگار مهر، محمود مرادی نراقی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نراقی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: با همکاری صندوق توسعه و احیا در حال طی مراحل قانونی و آماده‌سازی بسته مزایداتی بناهای استان مرکزی هستیم و امید است در نیمه اول سال جاری بناهای تاریخی استان را از طریق صندوق توسعه و احیا وارد مزایده کنیم.

وی افزود: کاروانسراهای مشهد میقان، ورده، کهک در دلیجان، خشکه رود در زرندیه، حمام تاریخی مامونیه، خانه تاریخی معتمدالایاله و آسیاب جفتی در آشتیان از بناهایی است که در حال آماده‌سازی و طی مراحل قانونی برای برگزاری مزایده و جذب مشارکت مردمی در مرمت و احیا است.

مرادی نراقی با بیان اینکه کاروانسرای دو دهک، موزه مفاخر، خانه حسن‌پور و عمارت امیر مفخم خمین به بخش خصوصی واگذار شده و هم اکنون در حال بهره‌برداری است، تصریح کرد: ۲ بنا هم که در سالیان گذشته به بخش خصوصی واگذار شده بود به علت عدم تحقق تعهدات از سوی سرمایه‌گذار به سرمایه‌گذار دیگری واگذار خواهیم کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی تصریح کرد: از گذشته بسیار دور، استان مرکزی در مسیر جاده ادویه و بعدها نیز در مسیر جاده ابریشم قرار داشته است و یکی از کریدورهای فعال تجارت در گذشته از غرب به شرق ایران از این استان عبور می‌کرد.

وی اضافه کرد: این امر باعث شده تا کاروانسراهای زیادی در این منطقه تأسیس شد.

حفاظت و احیای بناهای تاریخی، بزرگترین انتفاع دولت از واگذاری بناهاست

مرادی نراقی، حفاظت و احیای بنا را بزرگترین انتفاع دولت از واگذاری بناها به بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: رویکرد صندوق توسعه و احیا در واگذاری بناها آگاهانه و کارشناسی شده است و این امر باعث تسهیل فرآیند جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی و مرمت و احیای بناهای تاریخی می‌شود.

وی تاکید کرد: در سالیان گذشته تنها به بناهایی توجه شد که ایده‌آل بوده و به بخش خصوصی واگذار شدند در حالی که اکنون توجه به بناهایی که به حال خود رها شده و شرایط مساعد ندارند، مورد توجه ویژه است.

مرادی نراقی گفت: باید دورنمایی از سرمایه‌گذاری روی بناهای تاریخی و مدت بازگشت سرمایه و همچنین سود حاصل از سرمایه‌گذاری در هر بنا به صورت منطقی و کارشناسی شده تخمین زده شود و برای سرمایه‌گذاران ترسیم شود چرا که این امر، رغبت بیشتری از سوی سرمایه‌گذاران برای مشارکت در مرمت و احیای بناها شاهد خواهیم بود.

کد خبر 6088358

دیگر خبرها

  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص«هفته سنه» در سنندج/رونمایی از سردیس استاد عباس کمندی
  • برگزاری مزایده بناهای تاریخی استان مرکزی در نیمه نخست سال جاری
  • سلطانی: پرسپولیس را به ظاهر واگذار کردند/ از ۱۰۰ میلیارد بدهی به پیشکسوتان می‌دهند!
  • سهم هواداران پرسپولیس از تیم مشخص شد
  • سهم پنج درصدی پیشکسوتان از استقلال و پرسپولیس
  • پرسپولیس و استقلال به صورت رسمی به بخش خصوصی واگذار شد
  • سرخآبی‌ها خصوصی شدند
  • پرسپولیس و استقلال رسماً به بخش خصوصی واگذار شدند
  • سرخآبی‌ها رسماً واگذار شدند