Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، کمیته حفظ محیط زیست تاجیکستان با همکاری «جامعه همکاری بین المللی آلمان» برنامه‌ای را تحت عنوان  اقدام یک ماهه برای «توسعه اقلیم  سبز» آغاز کردند.

این برنامه به عنوان بخشی از مشارکت برای تقویت اقدامات تغییر اقلیم و حفظ تنوع زیستی مطابق با تعهدات تاجیکستان در چارچوب توافق نامه بین‌المللی «پاریس» در زمینه تغییر اقلیم و کنوانسیون تنوع بیولوژیکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنامه اقدام یک ماهه برای توسعه سبز اقلیم در طیف وسیعی از فعالیت‌های آنلاین الهام بخش مانند چالش‌های تغییر آب و هوا، مسابقات هنری، آزمون، بخش‌های دانشجویی، ساخت پادکست و سخنرانی با کارشناسان آغاز و 21 نوامبر با برگزاری میزگردی با شرکت نمایندگان سازمان‌های دولتی، جامعه مدنی و جامعه بین‌المللی به پایان می‌رسد.

این برنامه مبتنی بر بهبود درک و توجه به مشکلات محیط زیست و تغییر آب و هوا در سراسر جهان و متمرکز بر افزایش آگاهی و آموزش از طریق رویدادهای آنلاین در سراسر تاجیکستان و فراتر از آن است.

در چارچوب این رویدادها روش‌های تقویت زیست محیطی و اقلیم در دستور کار ملی این کشور، مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند.

باید گفت که تغییر اقلیم اثرات تخریب محیط زیست را تشدید می‌کند و بسیاری از بخش‌های اقتصاد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین باید در فرایندهای برنامه ریزی در کشور در بخش‌های مختلف مانند بهداشت، آموزش، کشاورزی و مهاجرت مورد توجه قرار گیرد.

هدف از برگزاری این برنامه همچنین افزایش آگاهی از ماهیت مقطعی تغییر اقلیم و جلب مردم به تغییر رفتار و الهام بخشیدن به آنها برای مبارزه با تغییر اقلیم است.

اقدامات لازم و به موقع، همراه با اقدامات لازم برای کاهش پیامدهای بحران فعلی امنیت زیست محیطی و آینده پایدار مردم تاجیکستان را تضمین می‌کند.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: تاجیکستان محیط زیست آلمان توسعه سبز اقلیم تغییر اقلیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۲۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی در استان آذربایجان غربی

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از رفع تصرف از بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، ناصر عتباتی، اظهار داشت: در سال 1402 دستگاه قضایی استان در راستای صیانت از اراضی ملی و طبیعی، با اقدامات خود از بیش از 2 هزار و 100 هکتار از اراضی ملی که مورد تعرض و تصرف عده‌ای افراد سودجو قرار گرفته بود با اقدامات قانونی خود و پای کار آوردن ادارات متولی رفع تصرف کرد.

وی افزود: اقدامات قانونی که در این رابطه انجام شد شامل رفع تصرف بیش از 349 هکتار در اجرای تبصره ماده 55 و بدون ارجاع به محاکم، قلع و قم 182 فقره در مساحتی بالغ بر 159 هکتار، اجرای احکام خلع ید در هزار و 137 فقره به مساحت بیش از هزار و 247 هکتار بود.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی همچنین به اقدامات صیانتی در مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغ‌ها در سال 1402 نیز پرداخت و گفت: دستگاه قضایی استان در سال گذشته به منظور مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغ‌ها با تشکیل قرارگاه پیشگیری از تغییر کاربری غیرمجاز اراضی در استان و شهرستان‌ها با محوریت سازمان جهاد کشاورزی استان، 2 هزار و 686 مورد تغییر کاربری غیرمجاز در سطح استان به مساحت بیش از 82 هکتار را شناسایی و در اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها به تعداد 802 مورد به مساحت بیش از 15 هکتار و اجرای احکام قطعی محاکم کیفری به تعداد 213 مورد به مساحت بیش از 6 هکتار با تعداد هزار و 15 مورد قلع و قمع مستحدثات از تغییر کاربری در این اراضی ممانعت به عمل آمد.

وی همچنین به رفع تصرفات غیرمجاز اراضی ساحلی، بستر و حریم رودخانه‌ها و انهار طبیعی هم اشاره و تصریح کرد: در سال 1402 از بیش از 65 هکتار از تصرفات غیرمجاز اراضی ساحلی، بستر و حریم رودخانه‌ها و انهار طبیعی استان نیز رفع تصرف به عمل آمده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • ناسا هر ساعت تمام آلاینده‌های هوا را اندازه‌گیری می‌کند
  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است
  • برای تحقق رشد اقتصادی نیازمند اجرای برنامه‌های تحول آفرین هستیم
  • بهبود کیفیت محصولات کشاورزی با تلاش متخصصان بومی
  • حضور ۷ گونه پرنده مهاجر در تالاب بین‌المللی هامون
  • فرصت ۲ ماهه دستگاه‌ها برای تهیه برنامه عملیاتی امنیت غذایی
  • اجرای نوبت‌دهی الکترونیکی در پایانه‌های بار سراسر کشور در راستای توزیع عادلانه
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی در استان آذربایجان غربی
  • گام ستاد اقلیم و محیط زیست برای رسیدن به الگوی کاهش آلایندگی در نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ