Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا؛ دکتر کیانوش جهانپور با اشاره به اینکه یک شرکت به تازگی خط تولید انسولین قلمی تحت لیسانس در کشور را راه اندازی کرده است، اظهار کرد: این شرکت عملاً مونتاژ این دارو را در داخل انجام می‌‌داد و متاسفانه اخیراً با عدم عمل به تعهدات خود باعث تشدید کمبود و بروز مشکل در دسترسی بیماران دیابتی به این دارو شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اشاره به تحریم‌‌های آمریکا عنوان کرد: براین اساس، سازمان غذا و دارو برای جبران کمبودهای ایجاد شده، اقدام به واردات فوریتی انواع انسولین قلمی با قیمت یک سوم قیمت داروی وارداتی شرکت مذکور کرده است و مشخص شد در شرایطی که تخصیص و تامین ارز مورد نیاز دارو با چالش‌‌هایی مواجه است، شرکت مذکور هزینه‌‌های مضاعفی را به سیستم تحمیل کرده و تداوم چنین رفتاری به هیچ وجه قابل قبول نیست.

به گزارش تسنیم؛ در حالی که توجیه سخنگوی سازمان غذا و دارو برای کمبود انسولین در سطح کشور "تحریم آمریکا" عنوان شده است اما میزان واردات انسولین از مبادی رسمی و گمرکات کشور، خلاف این ادعا را نشان میدهد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۲۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۹۰هزارتن کالا از گمرک ریلی رازی به خارج از کشور ترانزیت شد

اکبر خدادوست در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: گمرک ریلی رازی تنها مبدا تجاری و ترانزیتی ریلی از ایران به اروپا ست و نقش مهمی را در صادرات و ترانزیت کالا از طریق ریلی به خارج از کشور ایفا می‌کند، در این راستا در شش ماه گذشته بیش از ۱۹۰ هزار تن انواع کالا از این مبدا ریلی به داخل و خارج از کشور ترانزیت شد.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته بیش از ۲۹۰ هزار تن انواع کالا به ارزش ۲۶۴ میلیون دلار از طریق بیش از ۲ هزار دستگاه واگن قطار ترانزیت شد که از نظر ارزش و وزن نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۲ درصد رشد داشته است.

خدادوست خاک روی، ورق فولادی و ام دی اف را از جمله کالاهای ترانزیتی در این مدت دانست و افزود: افغانستان، ترکمنستان و ترکیه از جمله کشورهای مقصد ترانزیت ریلی کالا از گمرک رازی بودند.

مدیر گمرک رازی این گمرک را یکی از مهمترین مبادی صادراتی کشور دانست و تصریح کرد: در یک سال گذشته ۱۷۷ هزار تن انواع کالا به ارزش ۷۲ میلیون دلار از این گمرک به صورت ریلی صادر شده است که مصالح ساختمانی، زغال سنگ و میلگرد از مهمترین کالاهای صادراتی بودند.

از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ هزار نفر مسافر از مرز و پایانه رازی تردد کردند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد رشد داشته است.

این پایانه سالانه میزبان بیش از یک میلیون ۲۰۰ هزار نفر مسافر است و و پارسال رتبه نخست را در ترد د مسافر در بین پایانه‌های استان آذربایجان غربی به خود اختصاص داد.

کد خبر 6086223

دیگر خبرها

  • بلینکن وارد چین شد
  • ایران یک کشور صادراتی با محوریت دانش بنیان تبدیل خواهد شد
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • ۱۰۰ واردکننده برتر سال ۱۴۰۲ معرفی شدند + فهرست
  • ۹۰ هزار ایرانی در مراسم حج امسال شرکت خواهند کرد
  • مخالفت مجلس با ارسال گزارش دارو به قوه قضائیه
  • بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور
  • احمدیان وارد سن‌پترزبورگ شد
  • انگلیس؛ شمار مرگ افراد ناشی از مصرف الکل به بالاترین میزان رسید
  • ۱۹۰هزارتن کالا از گمرک ریلی رازی به خارج از کشور ترانزیت شد