Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده از وجود ۳۳۵ هزار راس گوساله پرواری و ۷۰ میلیون راس گوسفند در کشور خبر داد و گفت: قیمت منطقی هرکیلوگرم دام سبک در شرایط حاضر ۴۰ و دام سنگین ۳۵ هزار تومان است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، منصورپوریان افزود: حال سئوال اینجاست چرا به رغم تمامی این تولیدات قیمت گوشت قرمز در بازار مصرف همچنان بالاست، افزود: این گرانی متاثر از عوامل مختلفی است و این عوامل هیچ وقت نگذاشته بازار گوشت به ثبات برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اظهارداشت: تصمیماتی به تازگی از سوی توسط دامپزشکی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مبنی بر ممنوعیت جابجایی دام زنده در کشور اتخاذ شده است.

رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده گفت: متاسفانه طی یک ماه گذشته بصورت بی رویه در تمامی شهرها و استان های کشور این اتفاق افتاد و سبب شده بازار با کمبود و جهش قیمت مواجه شود.

وی ضمن اشاره به اینکه سرانه مصرف گوشت در کشور به شدت پائین آمده است، افزود: بالا رفتن قیمت گوشت در حال حاضر به هیچ وجه منطقی نیست چرا که موجب ریزش بیش از حد مصرف کنندگان گوشت در جامعه خواهدشد.

پوریان اظهارداشت: قیمت منطقی هرکیلوگرم دام سبک در شرایط حاضر 40 و دام سنگین 35 هزار تومان است.

وی در ادامه با بیان اینکه کمبود دام و گوشت گرم درکشور وجود ندارد و ذخایر گوشت منجمد نیز در سردخانه ها کامل است، گفت: وقتی بازار خوبی داشته باشیم تولید نیز مطلوب خواهد بود و زمانی که تعادل در بازار به هم بخورد تولید نیز آسیب پذیرمی‌شود.

رئیس شورای تامین کنندگان دام افزود: قبل ازاینکه عرضه و تقاضا در گوشت قرمز دچار مشکل شود باید تدابیر و تصمیم‌های لازم و ضروری گرفته شود تا بازار دچار هیجانات کاذب نشود.

وی یادآورشد: هم اکنون قیمت ها با منطق مصرف کننده همخوانی ندارد که این مسئله باعث کاهش مصرف گوشت قرمز در کشور شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۲۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم ترکیه طی چند روز بر مصرف‌کنندگان اسرائیلی تأثیر خواهد گذاشت؟

سایت خبری اسرائیلی کالکالیست Calcalist می‌گوید که پیامد‌های مالی تحریم ترکیه به زودی بر اسرائیلی‌ها تأثیر می‌گذارد، زیرا مواد اولیه به دست نمی‌آید، قیمت کالا‌های اساسی و مواد غذایی افزایش می‌یابد و قیمت مسکن ممکن است صعودی شود.

گزارش کالکالیست بیان کرد که تصمیم ترکیه برای قطع روابط تجاری با اسرائیل در تل آویو یک اقدام «غافلگیرکننده کامل» بود، زیرا معتقد بود تهدیدات آنکارا برای ممنوعیت کالا‌ها در سایه جنگ غزه، تهدیدی توخالی است.

بر اساس این گزارش، یافتن منابع جایگزین واردات نیازمند زمان و مجموعه‌ای از توافق‌نامه‌ها است و حتی زمانی که آنها امضا می‌شوند، احتمالاً قیمت کالا‌ها بسیار بالاتر از تقاضای عرضه‌کنندگان کالا در ترکیه خواهد بود.

پر کردن این شکاف‌های قیمتی نیز از جیب مصرف‌کنندگان اسرائیلی حاصل می‌شود که در حال حاضر با هزینه‌های سنگین روبه‌رو هستند.

گزارش کالکالیست نشان می‌دهد که صنعت ساخت‌وساز به‌ویژه تحت تأثیر تحریم قرار گرفته است و همچنین صنعت خودروسازی، جایی که خودروسازان بزرگ مجموعه‌ای از خودرو‌های محبوب را از ترکیه به اسرائیل صادر می‌کنند.

آنکارا از روز پنجشنبه، تمامی واردات از اسرائیل و صادرات به آن را متوقف کرد. رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه، پیشتر از در دستور کار بودن قطع کلیه روابط تجاری با رژیم اشغالگر خبر داده بود. رئیس‌جمهور ترکیه تعلیق مبادلات تجاری با رژیم صهیونیستی از سوی آنکارا را اقدامی ضروری دانست و نخست‌وزیر رژیم اشغالگر را فردی بی‌رحم توصیف کرد.

اردوغان پس از اعمال تحریم‌ها علیه اسرائیل گفت مرحله قطع روابط تجاری با [رژیم]اسرائیل ضروری بود و انجام شد. حجم تجارت سالانه ما با اسرائیل ۹.۵ میلیارد دلار بود و ما چنین در نظر گرفتیم که این تجارت وجود ندارد و فاز جدیدی را آغاز کردیم.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • قیمت روز مرغ و ماهی دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سبزیجات در مدار گرانی+جدول
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • تحریم ترکیه طی چند روز بر مصرف‌کنندگان اسرائیلی تأثیر خواهد گذاشت؟
  • امنیت انرژی ایران در گرو استفاده صحیح مصرف کنندگان گاز
  • قیمت جدید دام زنده؛ گوشت قرمز چند است؟
  • تولد گوساله گوزن زرد ایرانی در مرکز ‌احیاء گوزن زرد کشور در لرستان
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد