Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، در یادداشت روز یکشنبه این روزنامه چاپ عربستان به قلم "خالد السلیمان" آمده است: در اروپا افرادی هستند که انتشار تصاویر موهن به پیامبر اسلام (ص) را نشانه آزادی بیان می‌دانند و قوانین این کشورها نیز حامی آن است، اما همزمان همین قوانین بررسی هولوکاست و شمار یهودیانی که در ماجرای نازی‌ها سوزانده شده‌اند را ممنوع کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس کسانی که به دنبال درک واقعیت حادثه هولوکاست هستند، مجازات شده و چه بسا کار خود را از دست می‌دهند، همانطور که این مسأله در مورد "روژ جارودی" پژوهشگر دانشگاهی فرانسوی روی داد و جایگاه بالای علمی‌اش نتوانست مانع از محاکمه‌اش شود.

سلیمان نوشت: شما در غرب می‌توانی وجود خدا، حقیقت مسیح، موسی و تمام انبیا را به چالش بکشی، اما قادر نخواهی بود، صحت اطلاعات را که در مورد هولوکاست منتشر می‌شود، زیر سؤال ببرید!

نویسنده عکاظ افزود: ممنوعیت هولوکاست در غرب و آزادی برای اهانت به ادیان تناقض عجیبی است که حتی کشورهای غربی زحمت توجیه آن را به خود نمی‌دهند، از طرف دیگر قوانین موجود در این کشورها در خصوص آزادی‌ که به آن می‌بالند و آن را مقدس می‌دانند، نمی‌توانند چالش در خصوص هولوکاست را درک کنند، از طرف دیگر نیز سازمان‌های حقوق بشری که آزادی بیان را برآمده از حقوق مطلق انسانی می‌دانند، نیز به این تناقضات نمی‌پردازند.

به دنبال اظهارات "امانوئل مکرون" رییس جمهوری فرانسه که گفته بود کشورش کاریکاتورهای اهانت آمیز به پیامبر اسلام (ص) را بار دیگر منتشر خواهد کرد، هشتگ "تحریم کالاهای فرانسوی" در کشورهای عربی به ترند اول تبدیل شد و بسیاری استفاده از این کالاها را ممنوع کردند.

پس از شروع موج خشم مردمی در میان ملل مسلمان، فعالان در شبکه‌های اجتماعی کمپین تحریم کالاهای فرانسوی را با هشتگ "تحریم کالاهای فرانسوی" در کنار " مکرون به پیامبر اهانت می‌کند" و "پیامبر ما خط قرمز ماست" راه‌اندازی کردند.

کاربران عرب در توئیتر فهرستی از کالاهای فرانسه در بازارهای کشورهای عربی را منتشر کرده‌ و خواستار تحریم این اجناس شده‌اند.

همچنین بسیاری از کاربران تصاویر پروفایل خود در توئیتر، فیسبوک و دیگر شبکه‌ها اجتماعی را به تصاویری از نام رسول گرامی اسلام (ص) تغییر داده و با این اقدام انزجار خود را از هتاکی مقامات فرانسوی علیه پیامبر اسلام نشان داده‌اند.

از سوی دیگر، برخی از فروشگاه‌ها و مراکز تجاری کویت در واکنش به اظهارات رییس جمهوری فرانسه با نصب پلاکاردهایی از آغاز تحریم کالاهای فرانسوی خبر داده‌اند.

در همین حال دانشگاه قطر در حساب توئیتری‌اش اعلام کرد که با توجه به حوادث اخیر و اهانت عمدی به اسلام، مدیریت دانشگاه تصمیم گرفته است که فعالیت هفته فرهنگی فرانسه را به مدت نامعلومی به تعویق بیندازد.

فروشگاه‌های زنجیره‌ای و شرکت‌های توزیع کالا در قطر هم با اعلام اسامی تولیدات فرانسه با صدور بیانیه‌ه‌ایی از جمع آوری این محصولات از فروشگاه‌ها و عدم توزیع آن از این پس خبر دادند.

همچنین "مرزوق الغانم" رییس مجلس الامه کویت اقدام برخی از روزنامه‌های فرانسوی در انتشار کاریکاتور اهانت‌آمیز به حضرت محمد (ص) را محکوم کرد و از دولت کشورش خواست که اهانت‌های عمدی را که به ارکان دین مبین اسلام و مقدسات مسلمانان صورت می‌گیرد، محکوم کند.

برچسب‌ها فرانسه پیامبر اکرم امانوئل مکرون پروندهٔ خبری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی خیانت به فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه پیامبر اکرم امانوئل مکرون فرانسه پیامبر اکرم امانوئل مکرون اخبار کنکور تحریم کالاهای فرانسوی پیامبر اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۲۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهانت به قرآن کریم در کشور سوئد یک جنایت فرهنگی است

نمایندگان ادیان الهی در مجلس در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اهانت به قرآن کریم در کشور سوئد، این اقدام را یک جنایت فرهنگی دانستند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان ادیان الهی در مجلس شورای اسلامی اهانت به قرآن کریم در کشور سوئد را یک جنایت فرهنگی دانسته و ضمن محکوم کردن آن از مقامات سوئدی خواستند از این قبیل اقدامات علیه مقدسات اسلامی و بشری دست برداشته و با عذرخواهی از تمام مسلمانان و موحدان، جهان درصدد جبران آن برآیند.

متن بیانیه به شرح زیر است؛

اهانت به قرآن کریم، اقدام ضد اندیشه، ضد اخلاق و ضد بشری مدعیان آزادی بیان در اهانت به قرآن کریم که تحت حمایت استکبار جهانی، رژیم غاصب صهیونیستی و ایادی غرب در کشور سوئد که با حمایت مقامات این کشور انجام می‌شود یک جنایت فرهنگی است.

مقامات سوئدی که مسبب ایجاد این جنایت بوده‌اند باید از این قبیل اقدامات علیه مقدسات اسلامی و بشری دست برداشته و با عذرخواهی از تمام مسلمانان و موحدان، جهان درصدد جبران آن برآیند.

اهانت به قرآن، هتک فضیلت انسانیت و اخلاق است و دولت سوئد در این اقدام شرم آمیز، آزادی بیان را به مسلخ برد. تکرار زنجیره‌ای این اهانتها در کشورهای غربی، نشانه‌ی برنامه ریزی‌های پنهان جریانهای ضد دینی در اسلام ستیزی است، که این نشان از استیصال غرب و کارنامه سیاه خود که نشان از اسلام هراسی در آن مثل روز روشن بوده که طبعا اقدامات دین ستیز و جنون آمیز با شعارهایی همچون آزادی بیان، پرده از صورت کریه و دستان ناپاک مستکبرین عالم برداشته و ضمیر شیطانی آنان را رسوا کرده و در آینده نیز خواهد کرد.

ما نمایندگان ادیان الهی در مجلس شورای اسلامی ایران این اقدام جنایتکارانه هتک حرمت به قرآن کریم را محکوم می‌کنیم و نیز نفرت و انزجار خود را از این تصمیم شوم و عمل کوردلانه اعلام کرده و اقدام قاطعانه تمام نهادهای بین المللی در تقابل با اینگونه رفتارهای مذبوحانه و جریحه دار کردن عواطف برادران و خواهران مسلمان را خواستاریم و از همه آزادی خواهان جهان میخواهیم در کنار مسلمانان با سیاست پلید توهین به همه مقدسات و نفرت پراکنی مقابله کنند.

روبرت بگلریان نماینده مسیحیان ارمنی اصفهان و جنوب ایران
همایون سامه یح نجف آبادی نماینده کلیمیان ایران
اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان ایران
آرا شاوردیان نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال ایران
شارلی انویه تکیه نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی ایران.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • فرانسه پیشتر سربازان خود را به اوکراین فرستاده است
  • اهانت به قرآن کریم در کشور سوئد یک جنایت فرهنگی است
  • حکومت نظامی شهر فرانسوی برای جوانان
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)
  • حمایت متفاوت دانشجویان فرانسوی از غزه | ببینید
  • ترویج ازدواج شرعی احیای سیره و سنت پیامبر اسلام (ص) است
  • بزرگترین خدمت و جهاد خدمت به مردم است
  • انتفاضه دانشجویان فرانسوی در حمایت از فلسطین
  • خداوند از معلمان و دانشمندان به عنوان لوح محفوظ نام می‌برد
  • اگر جامعه فرهنگی آگاه باشد آن جامعه به پیروزی می‌رسد