Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-07@03:58:09 GMT

تداوم آلودگی هوا در شهر‌های پرجمعیت و صنعتی

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۵۲۶۴۸

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت طی امروز (۴ آبان ماه) از افزایش ابر و بارش پراکنده همراه با رگبار و رعد و برق در برخی مناطق کشور از بعدازظهر فردا (۵ آبان ماه) خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان اظهارکرد: امروز (۴ آبان ماه) در بیشتر مناطق کشور جو آرام و پایداراست و در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه در استان‌های واقع در سواحل جنوبی دریای خزر، شمال شرق و اردبیل افزایش نسبی دما رخ می‌دهد، گفت: بعد ازظهر فردا و سه‌شنبه (۵ و ۶ آبان) در برخی مناطق سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و بارش پراکنده و در دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد به نسبت شدید پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه اظهارکرد: چهارشنبه (۷ آبان) در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و ارتفاعات البرز رگبار پراکنده گاهی با رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

ضیاییان ادامه داد: پنجشنبه (۸ آبان) در برخی مناطق سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی افزایش ابر، وزش باد و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، طی دو روز آینده شرق تنگه هرمز و دریای عمان و روز سه‌شنبه و چهارشنبه (۶ و ۷ آبان) درای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا (۵ آبان) در شرق و جنوب شرق و بعدازظهر چهارشنبه (۷ آبان) و طی روز پنجشنبه (۸ آبان) در شمال شرق و شرق کشور به‌ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید با احتمال وقوع گرد و خاک دور از انتظار نخواهد بود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۵ آبان) کمی ابری به‌همراه غبار صبحگاهی و در بعدازظهر افزایش ابر گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتیگراد و روز دوشنبه (۶ آبان ماه) قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

برچسب ها: هواشناسی ، آلودگی هوا ، شهرهای صنعتی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: هواشناسی آلودگی هوا شهرهای صنعتی پیش بینی می شود افزایش ابر آبان ماه وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۲۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط جوی ناپایدار در استان اردبیل تداوم می‌یابد

مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره‌کل هواشناسی استان اردبیل در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی از امروز (۱۶ اردیبهشت) تا اواخر وقت چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت) زبانه‌های کم‌فشار بر منطقه حاکم است و با گذر سامانه ناپایدار در تراز میانی جو در این مدت شاهد ناپایداری‌های جوی خواهیم بود.

این اطلاعیه تشریح کرده است: امروز وزش باد جنوبی تند تا به نسبت شدید در بیشتر مناطق استان اردبیل به ویژه در مناطق مرکزی رخ خواهد داد و از فردا، دوشنبه (۱۷ اردیبهشت) تا اواخر وقت چهارشنبه بیشتر مناطق استان به ویژه مناطق مرکزی و جنوبی نیمه ابری تا ابری است.

در ادامه اطلاعیه آمده است: علاوه بر کاهش نسبی دما در این مدت بارش باران گاهی به صورت رگبار و رعد و برق به ویژه در مناطق مستعد با احتمال رخداد تگرگ و برخورد صاعقه در ارتفاعات و مناطق کوهستانی انتظار می‌رود، اما با خروج این سامانه از روز پنجشنبه (۲۰ اردیبهشت) جو استان به نسبت پایدار و بهاری پیش‌بینی می‌شود.

این اطلاعیه همچنین تصریح کرده است: جاری شدن روان‌آب‌ها، آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های استان اردبیل با در نظر گرفتن شدت بارش‌ها دور از انتظار نیست و از این رو هم‌استانی‌ها، عشایر و دامداران درخواست می‌شود ضمن توجه به هشدار سطح نارنجی شماره سه مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی، از اتراق در حریم رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

آسمان اردبیل در حال حاضر صاف تا قسمتی ابری، سرعت وزش باد حدود ۳۵ کیلومتر در ساعت و دمای هوا ۲۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌ها و کاهش دما در نقاط مختلف کشور
  • پیش‌بینی هوا طی روزهای آینده/ تداوم بارش‌ها در این استان‌ها
  • شرایط جوی ناپایدار در استان اردبیل تداوم می‌یابد
  • تداوم فعالیت سامانه ناپایدار جوی در خراسان رضوی/افزایش سرعت وزش باد پیش بینی شده است
  • تداوم فعالیت سامانه ناپایدار در خراسان رضوی/افزایش سرعت وزش باد پیش بینی شده است
  • بهترین روش برای تمیز کردن محیط‌های تجاری
  • هوای اصفهان گرم‌تر می‌شود/ تداوم وزش باد شدید
  • پیش بینی هواشناسی کشور 15 اردیبهشت 1403/ تداوم بارندگی در برخی استان‌ها
  • هواشناسی ایران/ تداوم بارندگی در برخی استان‌های کشور
  • تداوم بارندگی در برخی استان‌های کشور