Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زالی، فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران درباره اجرای فرمایشات رهبری مبنی بر اطلاع رسانی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: در شهر تهران ۳۵۴ محله وجود دارد که باید یک برنامه ریزی و ترسیم نقشه‌ای در حوزه بهداشتی و درمانی با محوریت مساجد و کمک نیرو‌های بسیجی و داوطلب داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: مساجد نقاط معروف و شناخته شده‌ای در محله‌ها محسوب می‌شوند و ما باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم. ما باید محله‌ها را به خوبی از نظر انتشار بیماری کرونا و دیگر مسائل آسیب شناسی کنیم. آموزش همگانی باید بهتر از گذشته انجام شود، امروزه سازمان بهداشت جهانی تاکید جدی به موضوع آموزش همگانی دارد.

زالی تاکید کرد: اقدامات بازدارنده شکل جدیدی به خود می‌گیرد، بنابراین آموزش‌ها باید بهتر از قبل شود تا میزان تاب آوری مردم در مواجهه با ویروس کرونا افزایش پیدا کند. بر اساس انجام طرح پایلوت بر روی ۵۴۰۰۰ نفر از ساکنان شهر تهران ما نقاط آلوده را شناسایی کرده و اقدامات پیشگیرانه در خصوص عدم انتشار بیماری کرونا انجام گرفته است. با کمک مراقبان بهداشت لیست بیماران با تست کرونای مثبت در اختیار بسیج و نیرو‌های داوطلب قرار می‌گیرد.

او اضافه کرد: خیرین در زمینه کمک به شناسایی خانواده‌های آسیب پذیر اقدامات خوبی را انجام داده اند، در این خصوص بسته‌های حمایتی به این خانواده‌های کم برخوردار داده می‌شود. بیماران در دوران قرنطینه باید از تغذیه خوبی برخوردار باشند که خیرین در این خصوص کمک خواهند کرد. همچنین در برخی از محلات افراد پرخطری هستند که باید شناسایی شده و مورد حمایت قرار بگیرند.

زالی گفت: ما باید در انتهای هفته، تحلیلی در خصوص میزان ابتلای افراد در محلات داشته باشیم. در آینده نوع غربالگری تغییر پیدا می‌کند به طوری که مراکز مراقبان سلامت در محله‌ها، کار شناسایی بیماران را انجام خواهند داد.

او افزود: در آینده میزان تست pcr افزایش پیدا می کند، اما این موضوع بدین معنا نیست که هر فردی به مراکز بهداشتی بیاید از او تست خواهیم گرفت. اگر کرونای فردی مسجل شود از چهار نفر از اعضای خانواده او و دو نفر از همکاران در وحله اول تست گرفته می شود که این میزان تست در فاز بعدی از ده نفر از اطرافیان فرد بیمار تست گرفته خواهد شد.

بیشتر بخوانید

صادرات ۸ قلم تجهیزات بهداشتی مبارزه با کرونا به کشورهای اروپایی

زالی گفت: در برنامه جدید، از افراد پر خطر مثل مادران باردار توسط نیرو‌های بسیجی کار نمونه گیری انجام می‌شود. البته نیروی انتظامی در این خصوص نیرو‌ها را یاری می‌کند تا از نظر امنیت این افراد، مشکلی پیش نیاید. ما باید یک فهرستی از داوطلبان داشته باشیم تا نیرو‌های جهادی را به طور منطقی توزیع کنیم و با تجهیزات حفاظتی کامل در جایگاه مشخص کار‌های محوله را انجام دهیم.

اجرای طرح یاوران مهدی در زمینه کمک به انجام غربالگری

در ادامه مراسم حسین یزدی فرمانده سپاه تهران گفت: از امروز طرح یاوران مهدی به صورت جهادی در زمینه کمک به تست بیماران مشکوک کرونایی و ضد عفونی اماکن عمومی پس از آموزش‌های لازم توسط نیرو‌های بسیجی داوطلب انجام می‌شود.

او افزود: در حال حاضر یک میلیون و ۴۰۰ هزار ماسک به صورت صلواتی و بخشی با قیمت کم در مسیر‌های اتوبوس و مترو در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

یزدی بیان کرد: گشت‌های ارشادی توسط نیرو‌های داوطلب بسیجی انجام می‌شود که مسائل آموزشی و تذکرات در خصوص استفاده از ماسک توسط نیرو‌های بسیجی انجام می‌شود.کار تهیه و توزیع آب معدنی و آب میوه مخصوص بیماران و کادر درمان از روز سه شنبه مجددا راه اندازی می‌شود.

فرمانده سپاه تهران ادامه داد: در آینده‌ای نزدیک از ظرفیت ۱۱۴ گردان صایبری برای ساخت انیمیشن و دیگر تولیدات استفاده بهینه می‌شود. 

یزدی تاکید کرد: ما از نیرو‌های بسیجی تحت عنوان سلامت یار استفاده خواهیم کرد و در این خصوص آموزش‌های لازم به این افراد داده می‌شود. برخی از نیرو‌های بهداشتی به دلیل نداشتن تجهیزات حفاظتی ممکن است خود تبدیل به کانون بیماری شوند.

۲۲۲ خانه بهداشت در تهران خدمات درمانی ارائه می‌دهند

در ادامه بهادری معاون بهداشت ستاد کرونا تهران گفت: از میان افرادی که غربالگری شده اند تنها دو درصد به مراکز ۱۶ ساعته ارجاع داده شده و ۹۸ درصد از آن‌ها بدون مشکل بودند که از میان ارجاع کنندگان به مراکز ۱۶ ساعته حدود ۷۰ درصد از آن‌ها بدون مشکل بودند، ۲۵ درصد از این افراد دستور قرنطینه در منزب بدون هیچ درمانی، دو درصد درمان دارویی و تنها سه درصد از این افراد به بیمارستان‌ها ارجاع داده شده اند.

او بیان کرد: در حال حاضر ۲۲۲ خانه بهداشت و بیش از ۲۷۰۰ مراقب سلامت در تهران خدمات به مراجعه کنندگان ارائه می‌دهند و به ازای هر مرکز یک و نیم پزشک وجود دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کووید۱۹ تجهیزات بهداشتی نیرو های بسیجی توسط نیرو انجام می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۳۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرزبانی ایران: ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور بازگشتند

به گزارش صدای ایران از ایسنا،بعدازظهر ۶ اردیبهشت تعداد ۶ نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی استان خراسان جنوبی که برای رصد و پایش نوار مرز در نقطه صفر مرزی حضور یافتند، با نیرو‌های طالبان مواجه می‌شوند.

این افراد به دلیل جلوگیری از بروز هرگونه تنش مرزی و انجام درخواست نیرو‌های طالبان مبنی بر رفع سوتفاهم پیش آمده، به مذاکره می‌پردازند.

پس از چند ساعت با ورود مرزبان درجه ۲ و انجام ملاقات مرزی با همتای کشور مقابل موضوع خاتمه یافت و کارکنان مرزبانی با کمال احترام و در صحت و سلامت کامل به خاک مقدس کشور عزیزمان بازگردانده شدند.

دیگر خبرها

  • تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال ۹ هزار افزایش می‌یابد
  • اجرای طرح ایمن‌سازی مناطق حادثه‌خیز تهران
  • تلاشهای آموزش و پرورش در برنامه‌های فرهنگی قابل تقدیر است
  • جیمی ردنپ: کوین دی بروین از استیون جرارد و فرانک لمپارد هم بهتر است
  • متلاشی شدن ۴۵۴ باند تبهکاری در ترکیه در ۱۰ ماه گذشته
  • مرزبانی ایران: ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور بازگشتند
  • ماجرای بازداشت مرزبانان ایرانی توسط طالبان چه بود؟
  • بازگشت ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور
  • مطهری: باید کمتر حرف‌بزنیم و بیشتر عمل کنیم
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد