Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد سعادتمند، مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال در حالی به انتقاد از هیئت مدیره فعلی باشگاه پرداخت که هیچ نقدی به عملکرد و حواشی خودش نکرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، احمد سعادتمند در دورانی که مدیرعامل استقلال بود کم برای تیمش حاشیه ایجاد نکرد. هنوز اتفاقات پیش از دیدار فینال جام حذفی روح و روان هواداران استقلال را آزار می‌دهد، جایی که با سفر مدیرعامل پیشین به ایتالیا و مذاکره با استراماچونی، استقلال وارد چالش و حاشیه‌ای خودساخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتفاقاتی که به قیمت از دست رفتن یک جام تمام شد تا فرهاد مجیدی سرمربی وقت آبی‌ها لب به گلایه و انتقاد از مدیریت بگشاید.

در شرایطی که استقلال با فرهاد مجیدی دربی نیمه‌نهایی جام حذفی را برده بود و در آستانه قهرمانی جام حذفی بود، به یکباره صحبت از مذاکره با استراماچونی شد. سعادتمند در ابتدا بارها خبر مذاکره را تکذیب کرد و گفت تنها برای گرفتن تخفیف از استراماچونی به ایتالیا سفر کرده است. پس از اینکه استقلال قهرمانی را از دست داد، بلافاصله مدیرعامل پیشین استقلال صحبت از آغاز مذاکرات دوباره با استراماچونی کرد. رسانه‌های ایتالیایی نیز بارها مطالبی منتشر کردند که مدیرعامل وقت استقلال برای بازگشت استراماچونی با او از چند مدت پیش مذاکره کرده بود. اقدام بدموقع سعادتمند آسیب‌های زیادی به استقلال و هوادارانش وارد کرد. از دست دادن قهرمانی و مخدوش کردن ذهن هواداران برای بازگشت مربی‌ای که میانه فصل استقلال را ترک کرده بود.

سعادتمند در زمان حضورش در استقلال بارها وعده درآمدزایی داده بود و حتی به همین دلیل قرارداد با کارگزار قبلی را نادیده گرفت و قراردادی جدید با کارگزاری دیگر منعقد کرد.

سعادتمند در تاریخ 24 اردیبهشت ماه، در گفت‌وگویی با اشاره به قرارداد با کارگزار جدید گفت: باشگاه استقلال با توجه به بزرگی و جایگاهش در آسیا و دنیا باید قراردادهایی ببندد که منافع باشگاه در آن تأمین شود. به همین دلیل در مذاکرات متعدد با چندین شرکت معتبر داخلی و جلسات پی در پی، شرکتی را انتخاب کردیم که در اهلیت، توانمندی اقتصادی، صداقت و راستی‌آزمایی‌اش به نتیجه رسیدیم. بابت تنظیم قرارداد سه چهار جلسه تخصصی با واحد حقوقی وزارت ورزش و شخص مقام عالی وزارت و معاونت قهرمانی داشتیم و بند به بند این قرارداد مورد کار کارشناسی و حقوقی قرار گرفت و به تایید عزیزان رسید.

مدیرعامل پیشین استقلال همچنین گفته بود: به هواداران تبریک می‌گویم، چون احساس می‌کنم اسپانسر و در واقع کارگزار باشگاه می‌تواند در موفقیت‌های پی در پی استقلال اثرگذار باشد و ما بتوانیم به سمتی برویم که کادر فنی و بازیکنان و هواداران هر کدام در آرامش کار خودش را انجام دهد. من این را به هواداران نوید می‌دهم که اتفاقات خوبی در پیش است. (متن این گفت‌و‌گو را اینجا مشاهده کنید)

اقدام به فسخ قرارداد با کارگزار توسط سعادتمند نشان می‌داد که نه تنها مطالعه‌ای صورت نگرفته بود، بلکه پیگیری‌ها نشان می‌دهد که این کارگزار کمک مالی چندانی به استقلال نکرده است که اگر این کار انجام می‌شد استقلال تا آخرین لحظه درگیر صدور مجوز حرفه‌ای نبود و امروز پنجره نقل و انتقالاتی‌اش هم باز بود.

سومین موضوع، تمدید قرارداد با بازیکنان پیش از حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا بود. در آن مقطع، سعادتمند به جای مذاکره در باشگاه همه را به هتل فرا می‌خواند. نمایش‌های او برای تمدید قرارداد با بازیکنانی چون وریا غفوری، روزبه چشمی، فرشید اسماعیلی و ... این تصور را بوجود آورد که استقلال حداقل پس از چند سال با کمترین خروجی وارد مسابقات آتی خواهد شد، اما چشمی راهی ام‌صلال شد و نهادهای نظارتی نیز وارد بحث قراردادها شدند. احمد مددی، سرپرست باشگاه استقلال نیز اعلام کرد که قراردادهای بازیکنان بالا است و باید بازنگری شود.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

مسئله دیگر، خروج ارز بدون مجوز توسط سعادتمند به قطر است. مدیرعامل پیشین استقلال بدون داشتن مجوز قصد خروج ارز از ایران را داشت که توسط فرودگاه امام خمینی (ره) به دلیل نداشتن مجوز، اجازه بردن ارز داده نشد.

عدم پرداخت مطالبات شفر و بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالات، برجای گذاشتن بدهی‌های چند میلیاردی، قرار و ملاقات دوباره با هودار به اصطلاح متمول خارج نشین و ... از جمله اقدامات سعادتمند در زمان مدیریت خود در استقلال است. همه این موارد نشان می‌دهد که سعادتمند در دوران مدیریتش کم برای استقلال مشکل ایجاد نکرده و حالا هم که رفته با همان دست فرمان به کارش ادامه می‌دهد. ضمن اینکه، باید به این نکته هم اشاره کرد که سعادتمند بارها گفته بود استقلال صاحب دو زمین با کیفیت تمرین و سالن بدنسازی مجزا است، اما امروز می‌بینیم که زمین تمرینات استقلال کیفیت پایینی دارد و اجازه حضور آبی‌پوشان در سالن وزنه مورد اشاره او نیز داده نشد!

اگر چه نقدهای زیاد، جدی و اساسی به هیئت مدیره فعلی استقلال وارد است، اما سعادتمند که بارها خودش را یک استقلالی معرفی کرده است، بهتر نبود حال که استقلال با توجه به فعالیتش در نقل و انتقالات و انتخاب سرمربی به ثبات موقت رسیده، آرامش را از این باشگاه نمی‌گرفت؟ آیا بهتر نبود مدیرانی که از صندلی مدیریت باشگاه دور می‌شوند، یکبار هم که شده خودشان را نقد کنند؟ چرا سعادتمند درباره مواردی که در بالا ذکر شد و همچنین چگونگی هزینه شدن 10 میلیارد تومان حرفی نزده و نمی‌زند؟  10 میلیاردی که وارد حساب استقلال شد و گفته می‌شود هنوز مشخص نشده که این پول کجا هزینه شده است.

خلیل‌زاده: از مدیرعامل عزل شده استقلال شکایت می‌کنم

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اسماعیل خلیل زاده احمد سعادتمند استقلال اسماعیل خلیل زاده احمد سعادتمند استقلال مدیرعامل پیشین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۳۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات مدیرعامل فجر درباره بازی جنجالی

به گزارش "ورزش‌سه"، حاشیه بزرگ هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ برتر لغو بازی حساس و سرنوشت‌ساز استقلال ملاثانی برابر فجرشهید سپاسی شیراز بود. ماجرا از این قرار بود که دو تیم طبق برنامه تعیین شده و در ساعت مقرر به استادیوم غدیر اهواز رفته بودند ولی درهای استادیوم با مخالفت باشگاه استقلال خوزستان باز نشد تا ناظر مسابقه راهی جز لغو بازی پیدا نکند.
در این شرایط باشگاه فجرشهید سپاسی شیراز معتقد است حق این تیم که دو روز در اهواز بوده در حال ضایع شدن است و باشگاه استقلال ملاثانی را به دلیل عدم انجام تلاش لازم برای مهیا کردن شرایط میزبانی مقصر می‌داند. 
در این زمینه با محمدحسین مفتاحی مدیرعامل باشگاه فجرشهید سپاسی گفتگویی داشتیم که به ابعاد جدیدی از ماجرا اشاره می‌کند. او می‌گوید طبق نامه سازمان لیگ به باشگاه فجرشهیدسپاسی قرار بوده بازی در ورزشگاه تختی اهواز برگزار شود، اما به یکباره در جلسه هماهنگی مسابقه که شب قبل از بازی برگزار شده، بدون اینکه نامی از استادیوم تختی بیاید، نماینده هیئت فوتبال و سرپرست باشگاه استقلال ملاثانی ورزشگاه غدیر را میزبان قطعی مسابقه اعلام کرده‌‍اند.

این مصاحبه را در ادامه می‌خوانید.

باشگاه فجر با احترام به تیم‌ها و قوانین زنده است
باشگاه فجرشهید سپاسی که نام شهید عبدالمجید سپاسی مزین است سال‌هاست که در عرصه فوتبال فعالیت دارد. همیشه اخلاق و منش پهلوانی سرلوحه کار باشگاه بوده است. با احترام به همه حریفان و قوانین ادامه حیات می‌دهد.

به ما اعلام شد بازی در تختی برگزار می‌شود
پیش از این بازی اتفاقاتی افتاد که نیاز بود توضیحاتی ارائه بدهم. قبل از اعزام با پیگیری‌های سرپرست باشگاه از طریق فدراسیون به ما اعلام شد که بازی در ورزشگاه تختی اهواز برگزار خواهد شد. جناب آقای فراهانی اعلام کردند تمهیداتی در حال انجام است تا نور لازم مهیا شود. به نظر قرار بود پروژکتورهایی را منتقل کنند و ما در ورزشگاه تختی اهواز بازی کنیم.

گفتند شاید نیم ساعت زودتر بازی کنید
البته تذکراتی هم دادند که شاید کیفیت لازم از طریق پروژکتورها مهیا نشود و این آمادگی را داشته باشید که در صورت لزوم بازی نیم ساعت زودتر برگزار شود؛ یعنی به جای 18:15 دقیقه نیم ساعت زودتر و ساعت 17:45 دقیقه برگزار شود. ما این موضوع را به سرمربی محترم تیم آقای رجب زاده انتقال دادیم و ایشان با وجود اینکه اعتقاد داشت هوا گرم‌تر است، قبول کردند.

در جلسه هماهنگی پیش از بازی اسمی از ورزشگاه تختی نیامده! 
ما با این ذهنیت دو روز قبل به شهر اهواز سفر کردیم و با پیگیری تمرینات آماده بازی شدیم. طبق روال هم شب قبل از بازی جلسه هماهنگی برگزار شد. سرپرست تیم ما، سرپرست تیم استقلال ملاثانی، نماینده هیئت فوتبال و ناظرین فدراسیون به صورت موکد اعلام کردند که بازی در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار خواهد شد. اصلا اسمی از ورزشگاه تختی به میان نیامد و تمام صحبت‌های مطرح شده در جلسه مکتوب شد.

ناظر بازی همه چیز را دیدند و ثبت کردند
روز بازی هم طبق روال ما سه ساعت زودتر به سمت استادیوم حرکت کردیم که دیگر همه در جریان هستند. در ورزشگاه را به روی ما باز نکردند. ناظر بازی هم اتفاقات را دیدند و رصد کردند. ناظر بازی بعد از دیدن اتفاقات گفتند دو نیم ساعت بیشتر بمانید تا تشریفات قانونی رعایت شود و بعد می‌توانید محل را ترک کنید و به سمت فرودگاه بروید.

مسائلی وجود دارد که همخوانی ندارند
نکته‌ای دیگری هم وجود دارد. گفتند آقای شولی مسئول ورزشگاه غدیر همان روز از سوی فدراسیون ابلاغ دریافت کرده و برای بازی آلومینیوم اراک و ذوب‌آهن سفر کرده است. این نشان می‌دهد که باشگاه مطلع نبوده و ناظر بازی هم حضور نداشته. موضوعی که برای من جالب است اینکه ناظر بازی باید روز قبل از مسابقه برود و زمین را ببیند. زمین باید خط کشی بشود و کارهای لازم انجام بشود. هیچکدام از این اقدامات توسط ناظر بازی و متولیان انجام نشده است ولی در جلسه هماهنگی قبل از مسابقه صورتجلسه شده که بازی در ورزشگاه غدیر برگزار می‌شود. این مسائل با هم همخوانی ندارد. باید ببینیم علت چیست که از یکطرف باشگاه استقلال ملاثانی با هیئت فوتبال صورتجلسه تنظیم می‌کنند که بازی در غدیر برگزار می‌شود و از سوی دیگر باشگاه استقلال خوزستان ادعا می‌کند هیچ گونه هماهنگی در اینباره انجام نشده است!

در این بین تقصیر باشگاه فجر چیست؟
در واقع مثل این است که شما میهمان را دعوت کنید و بعد میهمان‎‌تان را به خانه شخص دیگری ببرید و به آن شخص اطلاع هم نداده باشید. بعد هم انتظار داشته باشید که همکاری صورت بگیرد. موضوع دیگری که به وضوح دیده شده اختلاف‌نظر سه باشگاه استان خوزستان در اینباره بوده و مصاحبه‌های زیادی هم علیه هم طی این مدت انجام داده‌اند. در این بین واقعا تقصیر و گناه باشگاه فجرشهیدسپاسی چیست؟ چه قصوری از طرف باشگاه فجر صورت گرفته که الان نیاز به جلسه باشد که بخواهند علت را پیدا کنند.

تنها یک راه برای تکرار بازی وجود دارد! 
در واقع تنها راه تکرار مسابقه این است که استقلال ملاثانی را از اتفاقاتی که افتاده، مبرا بدانند. در صورتی که باشگاه استقلال ملاثانی میزبان مسابقه بوده و تلاش لازم را برای انجام میزبانی به عمل نیاورده است. به نظرم خیلی موضوع مشخص و روشن است.

کمیته انضباطی حقیقت را پیدا خواهد کرد
شخصا اعتقاد راسخ دارم که با توجه به تمام حواشی و صحبت‌هایی که درباره این موضوع انجام شده، مطمئن هستم که کمیته انضباطی به مانند سابق تمام زوایای پرونده را بررسی کرده و حقیقت را پیدا خواهد کرد و رایی که مبتنی برعدالت باشد را صادر می‌کند.

آیا تعریف عدالت تکرار بازی است؟! 
البته موضوعی هم هست که می‌گویند اگر بازی سه بر صفر شود، فیرپلی زیر سوال می‌رود و حق تیم های دیگر ضایع می‌شود، اما وقتی هیچ قصوری از طرف باشگاه فجرسپاسی اتفاق نیفتاده، آیا تعریف عدالت این است که بازی تکرار شود که به عدالت نزدیک شود؟! وقتی قانون به صورت واضح تاکید دارد که باشگاه برگزار کننده کوتاهی کرده، نتیجه باید سه بر صفر اعلام شود. 

امیدوارم باشگاه‌ها به رشد هم و فوتبال کمک کنند
به هر ترتیب امیدوارم محبت بین باشگاه‌ها حداقل در سطح استانی بیشتر صورت بگیرد. البته در استان خود ما هم شرایط در این زمینه خیلی مهیا نیست. امیدوارم باشگاه‌ها به سمت و سویی بروند که برای کمک به هم و رشد فوتبال تلاش بیشتری داشته باشند.

دیگر خبرها

  • 15 درصد حقوق بازیکنان استقلال پرداخت شد
  • توضیح مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره قیمت خرید زباله در «نوماند»
  • واکنش روزنامه شهرداری به افشای قرارداد ۲ میلیارد یورویی
  • تجهیزات VAR از چین وارد می‌شود | مشکلی در قرارداد شمسایی نیست
  • پتروشیمی، نام باشگاه استقلال را تغییر داد
  • تغییر نام استقلال به استقلال خلیج فارس
  • خطیر در استقلال ماندنی شد
  • عیادت مدیرعامل باشگاه استقلال از مهدی مهدی پور
  • اولین جلسه هیات مدیره استقلال با مالکان جدید
  • توضیحات مدیرعامل فجر درباره بازی جنجالی