Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-05@20:35:39 GMT

انتشار چاپ چهارم کتاب زندگی فرمانده خانطومان

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۵۳۷۶۸

انتشار چاپ چهارم کتاب زندگی فرمانده خانطومان

چاپ چهارم کتاب «برای زِین اَب» روایت زندگی شهید مدافع حرم محمد بلباسی، توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد.

قدس آنلاین: محمد بلباسی یکی از شهدای مدافع حرم است که در منطقه «خان طومان» سوریه حین مبارزه با تروریست‌های تکفیری به همراه دیگر همرزمانش به درجه رفیع شهادت نائل شد و پیکر مطهرش بعد از چهار سال، چندی پیش به همراه چندتن از یاران و همرزمان شهیدش به وطن بازگشته است‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، متولد ۱۳۵۷ و ولادت و بزرگ شدن سه فرزند خود را دید اما زینب او بعد از شهادتش در دفاع از حریم اهل بیت(علیهم السلام) در عملیات مستشاری در خان طومان سوریه، دیده به جهان گشود؛ زمانی که پدر، چشم از این جهان فروبست ولی دیدگان او نظاره گر این طفل از آسمان ها است.

سال ۹۵ بود؛ آن هنگام که قلبها در خوابی عمیق فرورفته بودند و شعارها فقط روی کاغذ عملی می شدند، مردانی از دیار علویان، دل به دریای خانطومان سوریه زدند تا پرچم عزت کشورمان پایین نیاید.

میان آنها سروقامتی می درخشید که نامش را «محمد بلباسی» می گفتند. مردی که چهار فرزندش را به خدا سپرد و رفت تا فرزندان ایران زمین آرام و هدفمند زندگی کنند.کسی که تا بود، روحیه جهادی اش را مثال می زدند؛ حالا هم که نیست، از تبلور رفتار و مَنِش او، هزاران نفر محمد بلباسی شده اند. محمدی که برمبنای مقتضیات زمانه، آتش به اختیار بود. هرجا سخن از حرکتی جدید و خلاقانه پیش می آمد، او را آنجا می یافتی؛ از اردوهای جهادی گرفته تا بین المللی کردن خادمی شهدا و اربعین و...!

واقعیت این است که شهید بلباسی در بُعد زمان و مکان نمی گنجد. او الگویی است برای تمام جوانان آزاده دنیا تا یاد بگیرند که اگر ولایت پذیر باشند و به هر اتفاقی در زمان و مکان خودش رسیدگی کنند، دیگر هیچ مطلبی در زندگیشان قضا نمی شود.

خستگی ناپذیری محمد بلباسی در مسیر زندگی، قطعا ادامه راه حاج احمد متوسلیان است که به تمام جوانان مسلمان دنیا می گفت: هرگاه پرچم محمد رسول الله را بر افق عالم زدی، حق داری استراحت کنی!

و اکنون محمد و یاران خانطومانی اش، بی شک در زاویه ای قائم از افق ایستاده اند تا ظهور منجی!

در برشی از این کتاب می‌خوانیم:

(به روایت محبوبه بلباسی، همسر شهید)

چند روز دیگر جشن نامزدی‌مان بود. با یک مینی بوس از مهمان، هدایای آقامحمد را از محمودآباد به قائمشهر بردیم. مدتی از آمدن مان گذشت، آقامحمد صدایم کرد و گفت: راضی هستی مراسم را بپیچانیم و برویم کلاس اخلاق؟!فکرش را بکنید! وسط مراسم آمده بود و با خونسردی می‌گفت بیا بی خیال مهمان‌ها بشویم و برویم کلاس اخلاق!راستش بخاطر سرباز بودنش، زیاد او را نمی‌دیدم. فرصت را غنیمت شمردم و پیشنهادش را روی هوا زدم. سریع لباس مهمانی را درآوردم و دوتایی راهی کلاس اخلاق شدیم. جورِ نبودن عروس و داماد را هم خانواده‌های دو طرف با عذرخواهی فراوان از مهمان‌ها کشیدند.

چاپ چهارم کتاب «برای زِین اَب» به قلم سمیّه اسلامی و فاطمه قنبری، با ۳۹۲ صفحه توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: شهید محمد بلباسی انتشارات شهید کاظمی محمد بلباسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۳۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری | تصاویر

به گزارش همشهری آنلاین،‌ ۳۰ سال پس از نگارش این متن توسط امام خمینی، آیت‌الله سید علی خامنه‌ای نیز در تاریخ ۱۳۵۳/۱/۱۷ دست خطی را در این دفتر مرقوم می‌کنند که برای نخستین بار توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر می‌شود.

مرکز اسناد انقلاب اسلامی نوشت: در این مکتوبه که پس از تبعید رضا خان و در ابتدای سلطنت محمدرضا پهلوی نگارش شده است امام با مهیا دانستن شرایط برای قیام اسلامی از حق طلبان درخواست می کند که منافع شخصی را رها کنند و به فکر حرکت اصلاحی به منظور اعاده اسلام باشند.

یکی از نکات بسیار مهم این نامه امتزاج دقایق عارفانه و آیات قرآنی به منظور انعکاس وظیفه کنشگری عموم و خواص است. از آغاز که با استناد به آیه "قُلْ اِنَّما اَعِظُکُم بِواحِدَةٍ أنْ تَقُومُوا لله مَثنی وَ فُرادی" کلام پی گرفته می‌شود و با حکایت مبارزات پیامبران ادامه پیدا می کند و درنهایت با استناد به آیه " وَ مَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهاجِراً اِلَی الله ِ وَ‏‎ ‎‏رَسولِهِ ثُمَّ یُدرِکْهُ الْمَوتُ فَقَد وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَی الله" سخن پایان می پذیرد.

۳۰ سال پس از نگارش این متن توسط امام خمینی در تاریخ ۱۳۵۳/۱/۱۷ آیت‌الله سید علی خامنه‌ای نیز دست خطی را در این دفتر مرقوم می کنند که امروز برای نخستین بار توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر می شود.

آیت‌الله خامنه‌ای نیز در یادداشت خود با استناد به آیه " وَإِذْ أَخَذَ اللَّهُ مِیثَاقَ الَّذِینَ أُوتُوا الْکِتَابَ لَتُبَیِّنُنَّهُ لِلنَّاسِ وَلَا تَکْتُمُونَهُ فَنَبَذُوهُ وَرَاءَ ظُهُورِهِمْ وَاشْتَرَوْا بِهِ ثَمَنًا قَلِیلًا" از عدم کنشگری متولیان امور دینی و عموم امت اسلامی در قیام برای تحقق اسلام گله کرده و آمدن روزی را آرزو دارد که با کنار رفتن مکاتب مادی و سست پایه، اسلام به عنوان برنامه زندگی و بنیان اساسی نظام اجتماعی به کار گرفته شود.

متن کامل این نامه بدین شرح است:
«زیارت گنجینه گرانبهائی از کتاب و نوشته ی اسلامی که محصول کوششی ارجمند است بیننده را به یاد اقیانوس بیکران فرهنگ عمیق و غنی و عریق اسلام عزیز می افکند که در روزگار ترکتازی افکار و مکاتب و فرهنگهای سست و بی پایه ی بشری و در عهدی که پوشالی ترین بنیانهای فکری را در فکر و دل جهانیان مرتبت‌ها و پایگاه‌هاست همچنان و همچنان در عزلتخانه ی کتابها و کتابخانه ها زندانی است و در محوطه ئی بسی دور از زندگی و عمل پیروان اسلامی، تبعیدی. و متولیان و منادیان و مدعیانش را چیزی که کمتر به خاطر است و بیشتر در نسیان، رسالت و مسئولیت و تعهد خطیری است که قرآن و اسلام بدوش آنان نهاده که: و اذ اخذ الذین اوتو الکتاب لتبیننه للناس و لا تکتمونه .... به امید آن روز که امت عظیم اسلام، قرآن و اسلام را همچون برنامه ی زندگی و بنیان اساسی نظام اجتماعی به کار گیرند... به امید بیداری ها و درس گیری ها... به امید تجلی حماسه ی اسلام و تشیع در زادگاه و پرورشگاه اسلام و تشیع
در روز دوشنبه ۱۲ ربیع الاول هزار سیصد و نود و چهار هجری قمری
در حضرت مؤسس عالیقدر کتابخانه ادوم الله برکات وجوده الشریف نگاشته آمد
۵۳/۱/۱۷
سید علی خامنه‌ای »

کد خبر 849523 منبع: فارس برچسب‌ها امام خمینی خبر ویژه رهبر معظم انقلاب

دیگر خبرها

  • مهمان داریم/ تشییع یک شهید تازه تفحص شده گیلانی در روز‌های آینده
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری | تصاویر
  • پرفروش‌های داستانی حوزه مقاومت در نمایشگاه
  • عزیزترین مهمان پرسپولیس در طول فصل
  • روایت زندگی تنها شهید فرانسوی دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب
  • وقتی «علی خاوری» ابراهیم هادی زمانه شد
  • انتقادات عجیب روحانی معروف از سبک زندگی مردم | همه‌تان باید کار کنید | حق ندارید همه چیز را گردن دولت بیاندازید!
  • روایت شهید فاطمیون + فیلم
  • حواشی ناتمام «حشاشین»، مهمان ویژه نمایشگاه کتاب و خبرهای جدیدی از حج
  • بهار کتاب ایران/از افزایش اجاره غرفه‌ها تاابهامات حضور مهمان ویژه