Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی در ویژه برنامه شهادت امام حسن عسکری(ع) در حرم منور رضوی گفت: بعد از امام هشتم(ع) وجود مقدس ائمه چهارگانه به نام ابن الرضا لقب گرفتند. این ابن‌الرضا لقبی بود که برای ائمه هم از سوی دشمنان و هم دوستان قائل شده بودند؛ دوستان به امام هادی(ع) و عسکری(ع) و امام جواد(ع) ابن‌الرضا می‌گفتند، با اینکه امام عسکری(ع) نتیجه امام رضا(ع) بودند اما در عین حال هم امام جواد(ع) را به عنوان پسر ایشان ابن الرضا می‌گفتند و امام عسکری(ع) را نیز ابن الرضا لقب می‌دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به مقصود متفاوت شیعه و دشمنان از این لقب، افزود: شیعه می‌گفت ابن الرضا یعنی این آقا همان سیاست امام رضا(ع) که توسعه شیعه و توسعه پیروی اهل بیت(ع) است را دنبال می‌کند بنابراین سیاست امام عسکری(ع) نیز توسعه جریان شیعه و توسعه پیروی از اهل بیت(ع) عصمت و طهارت بود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی ادامه داد: بنی‌عباس نیز به این ائمه بزرگوار ابن الرضا می‌گفتند و دلیلش این بود که می‌خواستند بگویند همان خطری که امام رضا(ع) برای خلافت داشت همان خطر را امام عسکری(ع) نیز برای خلافت دارد.

 

بیشتر بخوانید پیام تسلیت تولیت آستان قدس رضوی در پی شهادت دریادلان ارتش   آیت‌الله‌ علم‌الهدی بیان کرد: ۱۴ سال امام هفتم در زندان بودند، اما وقتی به شهادت رسیدند، تعداد زیادی از مردم برای تشییع به مراسم آمدند و نقشه دشمنان برای سرکوب اهل بیت (ع) و از بین بردن علاقه مردم به اهل بیت (ع) نتیجه معکوس داشت و دشمنان در این نقشه شکست خوردند.

او تصریح کرد: سیاست امام حسن عسکری (ع) توسعه سیاست امام هشتم (ع) بود و مردم ایشان را ابن الرضا صدا می‌زدند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه کار امام هادی و امام عسکری (ع) تشکیلاتی‌سازی و آماده کردن مردم شیعه برای غیبت حضرت، ولی عصر (عج) بود، تاکید کرد: مسئله نیابت را امام هادی (ع) آغاز کردند و امام حسن عسکری (ع) ادامه دادند و در بین همه ائمه معصومین (ع) جریان خفقانی که دشمنان برای امام هادی (ع) و امام حسن عسکری (ع) ایجاد کردند، شرایط سخت‌تری را به وجود آورده بود.

آیت‌الله‌ علم‌الهدی اظهار کرد: با وجود خفقان موجود و دوران سخت برای امام هادی (ع) و امام حسن عسکری (ع)، این دو امام بزرگوار توانستند شیعه را حفظ و توسعه دهند و انسجامی که شیعه در این دوران داشت، بی‌نظیر بود.   او با اشاره به اینکه دشمنان می‌دانستند کسی که جهان را پر از عدل و داد می‌کند و ریشه ظلم را از بین می‌برد، به دنیا می‌آید، افزود: دشمنان از وجود حضرت، ولی عصر (عج) می‌ترسیدند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی ادامه داد: دشمنان به هر وسیله‌ای تلاش کردند جریان عظمت امام حسن عسکری (ع) را از بین ببرند، اما نتوانستند، بنابراین تصمیم گرفتند ایشان را به شهادت برسانند، اما نتوانستند امام حسن عسکری (ع) را علنی به شهادت برسانند و ایشان را مسموم کردند.   انتهای پیام//ا.د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پیام تسلیت سیره اهل بیت شهادت امام حسن ائمه اطهار نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی امام عسکری ع سیاست امام امام هادی ابن الرضا اهل بیت امام ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۴۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از طرح‌های پرورش آبزیان از سیاست‌های اصلی استان است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، احمد محمدی‌زاده در جلسه برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر  اظهار داشت: طرح‌های مختلفی از سوی مردم و بخش خصوصی آماده سرمایه‌گذاری است که در این جلسه توسط اعضا و مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط که فرایند آن در کارگروه تخصصی طی شده است برای تصویب در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بخشی از این طرح‌ها در حوزه پرورش آبزیان و تکثیر لارو و تولید بچه ماهی مطرح شد گفت: طرح‌های پرورش آبزیان جزء سیاست‌های اصلی استان بوشهر است و در این راستا از سرمایه‌گذاران در طرح‌های پرورش ماهی در قفس، به‌ویژه تولید بچه ماهی در استان حمایت می‌شود.

استاندار بوشهر بخشی دیگر طرح‌ها را در حوزه مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در جاده‌های استان دانست و افزود: توسعه مجتمع‌های خدماتی بین راهی مورد نظر ما است چراکه هرچه تعداد این مجتمع‌ها افزایش یابد امکان خدمات به حوزه حمل و نقل جاده‌ای و ایمنی راه‌ها و مسافران بیشتر فراهم می‌شود.

محمدی‌زاده از تصویب ساخت کارخانه سیمان سفید در شهرستان دیر خبر داد و بیان کرد: ساخت کارخانه سیمان سفید در آبدان دیر که فرایند آن طی شده بود در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر تصویب شد.

وی با بیان اینکه در مجموع ۲ طرح مطرح شده در این شورا رأی مثبت لازم را کسب نکرد گفت: مابقی طرح‌های مطرح شده در این جلسه برای اجرا رأی آورد و ان‌شاءالله طرح‌ها و موضوعات جدید سرمایه‌گذاری در جلسات بعد و هفته آینده مطرح می‌شود و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

استاندار بوشهر افزایش مشارکت مردم در طرح‌های سرمایه‌گذاری را یکی از اولویت‌های استان دانست و تأکید کرد: آنچه تدبیر مقام معظم رهبری در راستای جهش تولید با مشارکت مردم و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است در استان بوشهر مورد توجه قرار گرفته و عملیاتی شده است.

محمدی‌زاده بیان کرد: سرمایه‌گذاری مردم راهکار اساسی برای حل اشتغال، تولید و پیشرفت جامعه و استان بوشهر است و ما از بخش خصوصی، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان به جد حمایت می‌کنیم و کار‌ها در این حوزه تسریع می‌شود.

دیگر خبرها

  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • پشت پرده فعال‌شدن دیپلماسی آفریقاییِ ایران چیست؟
  • استاندار : مردم سالاری جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • استاندار آذربایجان‌شرقی: مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • تجهیز اتاق عمل بیمارستان زرقان به میکروسکوپ چشم پزشکی
  • خاتمی: بازی با ایران بازی با دم شیر است / عملیات وعده صادق نشان داد که دوران موشک پایان نیافته است
  • حمایت از طرح‌های پرورش آبزیان از سیاست‌های اصلی استان است