Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@23:27:09 GMT

هفت اثر ناملموس یزد در فهرست آتار ملی ثبت شد

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۵۴۲۹۱

هفت اثر ناملموس یزد در فهرست آتار ملی ثبت شد

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگردی و صنایع دستی یزد این آثار شامل « مهارت پخت نان سوروکوک» به شماره ۲۰۸۹، « مهارت پخت شولی یزدی» به شماره ۲۰۹۰ ، « شیوه تهیه کیک یزدی »  به شماره ۲۰۸۵، « شیوه ساخت خشت اومال» به شماره ۲۰۸۶، « شیوه ساخت دیوار چینه‌ای»به شماره ۲۰۸۷ و « شیوه ساخت قالب جوم یزدی» به شماره ۲۰۸۸ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همچنین بنا بر اعلام روابط عمومی یادشده استاد حسین منتظری، گنجینه زنده بشری در زرگری به شماره ۴۲ در فهرست ملی حاملان (نادره‌کاران) در میراث‌فرهنگی ناملموس به ثبت رسیده است.

از حدود ۶ هزار اثر تاریخی و فرهنگی شناسایی شده استان یزد، یک هزار و ۸۵۰ مورد تاکنون در فهرست آثار ملی قرار گرفته و هرگونه دخل و تصرف در آنها بدون مجوز اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی ممنوع است

برچسب‌ها گردشگری یزد علی ‌اصغر مونسان محمدعلی طالبی میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری یزد علی اصغر مونسان محمدعلی طالبی میراث فرهنگی گردشگری یزد علی اصغر مونسان محمدعلی طالبی میراث فرهنگی اخبار کنکور میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۴۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حریق گالن‌های قیر در پشت بام یک ساختمان در حال ساخت  

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی آتش نشانی مشهد از اطفای حریق گالن‌های قیر در پشت بام یک ساختمان در حال ساخت در خیابان شیرازی ۲۴ خبر داد. 

مدیر روابط عمومی آتش نشانی مشهد افزود: این حادثه در پشت بام یک ساختمان ۷ طبقه در حال ساخت به وقوع پیوست که پس از اعلام مرکز فرماندهی، بلافاصله همکاران ایستگاه یک به محل اعزام شدند.   

وی متذکر شد: همکاران آتش نشان با سرعت عمل بالایی که داشتند شیلنگ‌های آبرسانی را از  مسیر صعب العبور، به محل حریق منتقل و با کنترل شعله‌های آتش از گسترش حریق به ساختمان‌های مجاور و دیگر نقاط پیشگیری کردند.

دیگر خبرها

  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • ساخت یک شهرک جدید؛ تهدیدی برای شهر باستانی جیرفت!
  • حریق گالن‌های قیر در پشت بام یک ساختمان در حال ساخت  
  • جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • تهدیدی برای شهر باستانی جیرفت
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود