Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-02@03:28:45 GMT

واکنش عجیب یک نماینده به تذکر رهبر انقلاب

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۵۴۴۹۳

واکنش عجیب یک نماینده به تذکر رهبر انقلاب

نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: ان‌شاالله همه با هم تمرین کنیم تا احترام یکدیگر را نگه داریم.

نمایندگان مجلس یازدهم که با شعار بهبود معیشت مردم بر روی کار آمدند، رفتار و گفتارشان به گونه‌ای است که کمتر می‌توان از درون آن دغدغه برای معیشت مردم را یافت. توهین و تخریب به دولت از همان ابتدا در پارلمان نقش بسته بود تاجایی که در روز‌های نخست در مجلس، شاهد طرح استیضاح رییس جمهور بودیم، استیضاحی که پس از دیدار ویدیو کنفرانسی نمایندگان با رهبر انقلاب، کنار گذاشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبری در دیدار با نمایندگان آن‌ها را به همکاری و تعامل با دولت فراخواندند، اما عده‌ای تندرو در مجلس دست از توهین به دولت نکشیدند و از هیچ اهانتی نسبت به رییس جمهور دریغ نکردند.



نمایندگان حتی روحانی را تهدید به اعدام کردند و خواستار محاکمه او شدند. مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، که در راس هتک حرمت و تندروی نمایندگان قرار دارد بار دیگر پس از گفته‌های روحانی در مورد صلح امام حسن، طرح استیضاح رییس جمهور را به جریان انداخت، طرحی که عده‌ای نمایندگان رغبتی نسبت به آن نشان ندادند و حتی در قامت مخالفت با آن برخواستند.


رفتار نمایندگان در همان ابتدا هم مورد انتقاد رهبری واقع شده بود، اما در جلسه ستاد ملی کرونا که در روز شنبه سوم آبانماه در حضو رهبری برگزار شد، ایشان مجددا با تاکید بر لزوم اتحاد و انسجام درونی در کشور بیان کردند که حرمت قوای سه گانه باید حفظ شود و هتک حرمت به مسئولان را حرام دانستند. رهبری در این دیدار بیان کردند: هتک حرمت حرام است و انتقاد با هتک حرمت تفاوت دارد ضمن اینکه امروز کشور بیش از هر زمان دیگری به همکاری و اتحاد و انسجام نیاز دارد.

رهبر انقلاب اسلامی به اقدام اخیر برخی‎ها در مواجهه با دولت و شخص رئیس جمهور اشاره کردند و گفتند: اگرچه در میان این برادران، افراد خوبی هم هستند، اما این کار غلط بود و این موضوع را بطور صریح اعلام می‌کنم. ممکن است انتقاد درستی داشته باشید، انتقاد کنید اشکالی ندارد، اما انتقاد با اهانت و هتک حرمت متفاوت است اینگونه رفتار‌ها و هتک حرمت، روش امریکایی‌ها است که در مناظره‌ها و کار‌های مطبوعاتی، خود را در دنیا رسوا کرده‌اند تا جایی که یک شخصیت برجسته سیاسی آن‌ها می‌گوید، دنیا با هراس و تحقیر به ما نگاه می‌کند.

از جمله نمایندگانی که رییس جمهور را مورد اهانت قرار داد، می‌توان به «علی اصغر عنابستانی» اشاره کرد. خبرنگار برنا در تماس با «علی اصغر عنابستانی»، نماینده مردم سبزوار در مجلس، از او پرسید "در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا رهبری خطاب به کسانی که راه تخریب را در پیش گرفتند تاکید کردند که حرمت هر سه قوه باید حفظ شود و توهین به مسئولان حرام است، نظر شما در رابطه با اظهارت رهبری چیست" گفت: قطعا توهین به رییس جمهور بد است، اما روحانی نازک نارنجی شده است! رهبری که مصداق برای این توهین‌ها تعیین نکرده اند.

عنابستانی بیان کرد: حرف در مصداق است که چه کلامی هتک حرمت محسوب می‌شود یا نمی‌شود. توییت خود به روحانی را توهین نمی‌دانم. ان شاالله همه با هم تمرین کنیم تا احترام یکدیگر را نگه داریم. منبع: برنا

منبع: پارسینه

کلیدواژه: رهبر انقلاب استیضاح روحانی هتک حرمت عنابستانی نماینده مردم سبزوار مجتبی ذوالنوری پارسی خبر رییس جمهور هتک حرمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۴۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند

 

به گزارش تابناک، جلسه نوبت عصر روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس حدود ۴۰ دقیقه بعد از آغاز به کار، به دلیل غیبت تعدادی از نمایندگان و نرسیدن به حد نصاب جلسه با اعلام محمدباقر قالیباف رئیس مجلس پایان یافت.

بنابر گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، گفت: تعداد نمایندگان حاضر در مجلس برای رای گیری به حدنصاب نرسیده است و نمی‌توانیم بررسی بودجه را دنبال کنیم لذا پایان جلسه را اعلام می‌کنم.

 
 
وی گفت که جلسه بعدی مجلس فردا (سه‌شنبه) برای ادامه بررسی بخش دوم بودجه تشکیل می‌شود. این در حالیست که از روز گذشته اعلام شده بود که جلسات صحن مجلس تا پایان رسیدگی به بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در ۲ نوبت برگزار خواهد شد.

قالیباف همچنین از اعضای هیأت رئیسه مجلس خواستار قرائت اسامی غایبان و متاخران جلسه شد که علی کریمی فیروزجایی عضو هیأت رئیسه مجلس اسامی آنها را به شرح زیر قرائت کرد:

- عبدالجلال ایری

- امیرحسین بانکی پور

- علی جدی

- حسین حسین‌زاده

- جعفر راستی

- رجب رحمانی

- جلیل رحیمی جهان آبادی

- جلال رشیدی کوچی

- ابراهیم رضایی

- محمدرضا رضایی کوچی

- مجتبی رضاخواه

- یعقوب رضازاده

- منصورعلی زارعی

- علیرضا زندیان

- قاسم ساعدی

- محمد سبزی

- حسن شجاعی

- مهدی شریفیان

- منصور شکرالهی

- مهدی طغیانی

- فرهاد طهماسبی

- روح‌الله عباسپور

- محمود عباس زاده

- بهزاد علیزاده

- ابوالفضل عمویی

- محسن فتحی

- حسین گودرزی

- محمدرضا مبلغی

- حسن محمدیاری

- غلامرضا مرحبا

- اردشیر مطهری

- محمدطلا مظلومی

- فاطمه مقصودی

- سید محمد موحد

- سید کاظم موسوی

به گزارش ایسنا، بر اساس ماده ۷۱ آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، انعقاد رسمی جلسات و اعتبار اخذ رأی منوط به حضور حداقل دو سوم مجموع نمایندگان در صحن است؛ بنابراین از مجموع ۲۸۶ نماینده فعلی (با حساب ۴ نماینده‌ای که در طول این ۴ سال به هر دلیلی از مجلس جدا شدند)، برای رسمیت یافتن جلسه نوبت عصر روز دوشنبه صحن مجلس باید ۱۹۱ نفر در جلسه حاضر می‌شدند.

دیگر خبرها

  • ببینید | تذکر مهم رهبر انقلاب به مسئولان کشور
  • چهره فقاهت و قرآنی رهبر انقلاب به جهان معرفی می‌شود
  • مهم‌ترین بیانات رهبر انقلاب در دیدار با معلمان از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۳
  • روایت خاندوزی از دستور رئیسی در پی تذکر رهبر انقلاب
  • عدم‌همراهی بیش از ۱۰۰ نماینده در حمایت از طرح «نور»
  • ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از «طرح نور» را امضا نکردند؟
  • بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از طرح «نور» را امضا نکردند
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!