Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، "حازم قاسم"  ظهر یکشنبه در گفت‌وگو با المیادین افزود: جنایت اعدام نوجوان فلسطینی، نشانه تروریسم مستمر دولتی اشغالگران علیه ملت ما در کرانه باختری، غزه و قدس است.

وی اظهار کرد: موضوع اسیران فلسطینی، یک مسأله راهبردی برای ماست و در صدر اولویت‌های حماس قرار دارد و باید برای آزاد کردن اسیران در چارچوب توافق تبادل اسیران تلاش کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسم افزود: ما برنامه کاملی برای تقویت پایداری اسیران داریم و پرونده ماهر الاخرس اسیر فلسطینی را که به اعتصاب غذا ادامه می‌دهد، پیگیری می‌کنیم.

وی در واکنش به عادی‌سازی روابط سودان و رژیم صهیونیستی نیز گفت: عادی‌سازی روابط تنها در راستای پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری و ابزاری برای سرپوش گذاشتن بر مشکلات داخلی "بنیامین نتانیاهو" است.

قاسم ادامه داد: عادی‌سازی روابط هیچ نفعی در سطح ملی برای سودان و دیگر سازشکاران ندارد و تنها مشکلات آنان را افزایش خواهد داد.

حکومت سودان جمعه شب به عنوان سومین حکومت سازشکار با رژیم صهیونیستی پس از امارات و بحرین، بر سر عادی سازی کامل روابط با تل آویو رسما توافق کرد. به دنبال این توافق، مردم سودان با برگزاری تظاهرات و سر دادن شعارهای «هیچ صلحی با رژیم اشغالگر وجود ندارد»، اقدام دولت «عبدالله حمدوک» نخست وزیر دولت انتقالی سودان در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

سخنگوی حماس تصریح کرد: مسیر عادی‌سازی تنها در راستای خدمت به رژیم صهیونیستی و طرح‌های استعماری‌اش در منطقه است.

قاسم در خصوص هیأت اعزامی این گروه به مصر نیز گفت: هیأت اعزامی حماس به قاهره، روند تفاهم‌ها و آشتی فلسطینی را بررسی خواهد کرد.

سخنگوی حماس اعلام کرد: نقش مصر در تحقق آشتی میان گروه‌های فلسطینی مثبت است و اعضای هیأت حماس همچنین راه های کاستن از رنج فلسطینی‌ها در غزه را مطرح خواهند کرد.

وی در پایان افزود: هیأتی از غزه هم به هیأت اعزامی حماس در گفت‌وگوهای قاهره خواهد پیوست.

جنبش جهاد اسلامی نیز  به دنبال شهادت "عامر عبدالرحیم صنوبر" جوان ۱۷ ساله فلسطینی به دست اشغالگران قدس خواستار فعال‌شدن نیروهای مقاومت در کرانه باختری برای پاسخ دادن به جنایت‌های رژیم صهیونیستی، مقابله با تروریسم دولتی و شهرک‌نشینان این رژیم شد.

جبهه خلق برای آزادی فلسطین نیز اعلام کرد: پاسخ به جنایت صهیونیست‌ها مستلزم آن است که کشورهای عربی از اقدام خود برای به رسمیت شناختن اسرائیل منصرف شده و تمام توافقات خود را با این رژیم لغو کنند.

بیانیه حماس پس از آن منتشر می‌شود که رسانه‌های فلسطینی از شهادت یک جوان ۱۷ ساله فلسطینی در کرانه باختری خبر دادند.

این رسانه‌ها اعلام کردند که صنوبر از اهالی روستای "یتما" در جنوب نابلس در نتیجه جراحت ناشی از ضرب و شتم شدید با قنداق تفنگ توسط نظامیان رژیم صهیونیستی در جاده رام‌الله در نابلوس به شهادت رسیده است.

برچسب‌ها سودان رژیم صهیونیستی پروندهٔ خبری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی خیانت به فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سودان رژیم صهیونیستی سودان رژیم صهیونیستی اخبار کنکور عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۴۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار قاهره درباره یورش زمینی رژیم صهیونیستی به رفح

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، سامح الشکری وزیر خارجه مصر در کنفرانس خبری مشترک با همتای ایرلندی خود، درباره هرگونه اقدام نظامی رژیم صهیونیستی در رفح وافع در جنوب نوار غزه هشدار داد.

الشکری با بیان اینکه در صورت یورش (رژیم صهیونیستی) به رفح بایستی توانایی برای اتخاذ اقدامات بازدارنده وجود داشته باشد، گفت: ممکن نیست وجدان جهانی تداوم این حجم از کشتار در غزه که تاکنون به کشته شدن ۳۴ هزار نفر از جمله ۲۰ هزار زن و کودک رسیده است را تحمل کند.

وزیر خارجه مصر همچنین بر ضرورت توقف این جنگ و ایجاد چارچوبی برای پایان دادن به این مناقشه از طریق تشکیل کشور مستقل فلسطین تأکید کرد.

به گزارش ایرنا، مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه (هفتم اکتبر ۲۰۲۳) در پاسخ به چندین دهه جنایات رژیم صهیونیستی عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه علیه مواضع رژیم اسرائیل انجام دادند و این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و متوقف ساختن عملیات مقاومت، بطور وحشیانه اقدام به بمباران این منطقه تحت محاصره کرد و پس از مدتی، حملات زمینی خود را آغاز کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی از همان آغاز هدف اصلی خود از جنگ علیه نوار غزه را بازگرداندن اسیران صهیونیست در نزد مقاومت و نابودی جنبش حماس اعلام کرد اما در نهایت، بعد از ۴۸ روز مجبور شد که به آتش بس موقت تن داده و از راه مذاکره با جنبش حماس تعدادی از اسرای خود را در مقابل اسرای فلسطینی آزاد کند.

رژیم صهیونیستی سپس با آغاز مجدد جنگ علیه غزه اعلام کرد که هدف از این اقدام فشار بر جنبش حماس برای آزادی سایر اسیران صهیونیست و نابودی کردن این جنبش است اما جنبش حماس نیز در مقابل اعلام کرد که تا زمانی که یک آتش بس دائمی و پایدار برقرار نشود، اسیران صهیونیست آزاد نخواهند شد و آزادی آنها نیز از طریق تبادل با اسیران فلسطینی خواهد بود.

دیگر خبرها

  • «طوفان الاقصی» توطئه عادی سازی روابط با اسراییل را شکست داد
  • حماس: تعطیلی مسجدالاقصی، مشروعیتی به اسرائیل نمی‌دهد
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت/ تبدیل شدن نوار مرزی شمال اسرائیل به شهر ارواح+ فیلم
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح+ تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشورهای عربی ریخت
  • عربستان تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کرد
  • هشدار قاهره درباره یورش زمینی رژیم صهیونیستی به رفح
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • مهمترین دستاورد طوفان الاقصی توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل است
  • توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل، مهمترین دستاورد طوفان الاقصی