Web Analytics Made Easy - Statcounter

۵ آبان؛ تصویب جزئیات طرح تامین کالاهای اساسی، برگزاری جلسه مشترک مجلس با دولت برای تامین منابع طرح‌های حمایت معیشتی، توهم آمریکایی، خباثت‌های سردمداران بی‌خرد کشور فرانسه نشانگر کفر آنهاست برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، ۵ آبان؛ تصویب جزئیات طرح تامین کالاهای اساسی،  برگزاری جلسه مشترک مجلس با دولت برای تامین منابع طرح‌های حمایت معیشتی،  توهم آمریکایی، خباثت‌های سردمداران بی‌خرد کشور فرانسه نشانگر کفر آنهاست از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در یکشنبه ۴ آبان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیسیون برنامه و بودجه اولویت‌های کاری پیشنهادی مرکز پژوهش‌ها را بررسی می‌کند

براساس دستور کارِ این هفته کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در روزهای دوشنبه (5 آبان ماه) و سه‌شنبه (6 آبان ماه) جلسه دارد.

کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس روز دوشنبه عصر استماع گزارش رئیس مرکز پژوهش ها و بحث و تبادل نظر پیرامون اولویت‌های کاری پیشنهادی مرکز برای انجام بهینه وظایف کمیسیون، طرح یک فوریتی حذف بند(ن) تبصره(۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور و طرح استفساریه تبصره ۶۲ قانون برنامه دوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران را در دستور کار خود دارد.

روز سه‌شنبه عصر هم رسیدگی به گزارش دیوان محاسبات کشور در خصوص عملکرد مالی ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی در اجرای جزء(۲) تبصره(۱) ماده(۵۱) آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، رسیدگی به بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۰ دیوان محاسبات کشور در اجرای ماده(۹) قانون دیوان و رسیدگی به لایحه نحوه پرداخت هزینه دادرسی دستگاههای اجرائی را در دستور کار کمیسیون دارد.

همچنین کمیته اقتصادی این کمیسیون بررسی لایحه نحوه واگذاری اموال، تاسیسات، ماشین آلات و هرگونه مالکیت مربوط به تاسیسات آب و فاضلاب(فرعی) شماره چاپ(۱۱۷) ۲ بررسی لایحه اصلاح ماده(۱۴) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران) و کمیته امور اجتماعی و فرهنگی، بررسی عملکرد بودجه سنواتی و پیش بینی بودجه سال ۱۴۰۰ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی را در روز سه‌شنبه  در دستور کار خود دارند.

 

۵ آبان؛ تصویب جزئیات طرح تامین کالاهای اساسی

افزایش مشکلات اقتصادی به ویژه پس از شیوع بیماری کرونا در کنار افزایش بی رویه قیمت ها باعث شد تا طرح تامین کالاهای اساسی که از یک ماه و نیم پیش در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در حال بررسی بود 6 مهر در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با ۲۰۰ رای موافق، ۸ رای مخالف و یک رای ممتنع از مجموع ۲۳۰ نماینده حاضر در اولویت بررسی قرار گیرد.

 

بنابراین گزارش در این طرح پیش بینی شده که ۳۰ هزار میلیارد تومان برای کالاهای اساسی در اختیار مردم قرار گیرد به طوری که بر اساس خواسته نمایندگان قرار شد که مصوبه کمیسیون برنامه بودجه ۳۰ هزار میلیارد تومان از محل بند «و» تبصره ۲ و محل تبصره ۱۴ برای کالاهای اساسی تخصیص داده شود.

 

منظور از کالاهای اساسی کارت‌هایی است که در اختیار مردم قرار می‌گیرد و حدود ۶۰ میلیون ایرانی با این کارت‌ها یارانه معیشت دریافت می‌کنند. حدود ۲۰ میلیون نفر ایرانی تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند و هفت میلیون نفر هم تحت پوشش هیچ جا نیستند بنابراین قرار شد ۲۰ تا ۲۱ میلیون نفر بر اساس این طرح ماهیانه ۱۲۰ هزار تومان و یک خانواده ۵ نفره ۶۰۰ هزار تومان کالا دریافت کند که این کارت کالایی است و نقدی نیست.

 

به دنبال موافقیت نمایندگان در اولویت بررسی قرار دادن این طرح نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن علنی سه شنبه 8 مهرماه مجلس شورای اسلامی با ۲۱۳ رای با  طرح یک فوریتی تامین کالاهای اساسی موافقت کردند.

 

برگزاری جلسه مشترک مجلس با دولت برای تامین منابع طرح‌های حمایت معیشتی

محمد سعید احدیان در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:

«جلسه مشترک مجلس با دولت برای تامین منابع طرح‌های حمایت معیشتی و تامین سبد کالا هم اکنون در حال برگزاری است تا این طرح با تفاهم پیش برود و کار به نتیجه واقعی و ملموس برسد.»

 

خباثت‌های سردمداران بی‌خرد کشور فرانسه نشانگر کفر آنهاست

محمد باقر قالیباف در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: ‏

«و سَیَعلَمُ الَّذینَ ظَلَموا أیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبونَ

مسلمانان و موحدان جهان، یکصدا دشمنی وقیحانۀ سردمداران بی‌خرد و لجوج کشور فرانسه با ⁧‫پیامبر رحمت‬⁩ (ص) را به شدت محکوم می‌کنند، خباثت‌های این افراد بی‌آبرو، نشان‌دهندۀ کفر آنها به خداوند و دشمنی‌شان با تمامی ادیان آسمانی است.»

 

توهم آمریکایی

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکابه دنبال اعمال تحریم نهاد‌های ایرانی به بهانه مداخله در انتخابات ۲۰۲۰ این کشور گفته بود که واشنگتن مداخله کشور‌های دیگر در انتخابات خود را نپذیرفته و این موضوع را تحمل نمی‌کند و دولت آمریکا از همه ابزار‌های خود برای مقابله و هدف گرفتن افراد و یا کشور‌هایی که تلاش می‌کنند تا در روند سیاسی و انتخابات این کشور دخالت کنند، نهایت استفاده را می‌کند.

 

وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا طی اظهارات خود بار دیگر به ادعای این کشور مبنی بر دخالت ایران در انتخابات آمریکا اشاره کرد و مدعی شد: ایران قصد دارد تا با کمک زیرساخت‌های رسانه‌ای که دارد، انتخابات آمریکا را ضعیف کند.

پس از آن سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام احضار سفیر سوییس و حافظ منافع آمریکا در کشورمان از سوی دستیار وزیر و مدیرکل آمریکای وزارت امورخارجه، که در پی انتشار برخی ادعاهای بی‌اساس مقامات رژیم آمریکا در خصوص دخالت سایر کشورها در انتخابات پیش رو در این کشور صورت گرفت، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران ضمن رد ادعاهای تکراری و گزارشات ساختگی، ناشیانه و متقلبانه مقامات رژیم آمریکا، بار دیگر تاکید می کند برای تهران هیچ تفاوتی نمی کند کدام یک از دو کاندیدای فعلی راهی کاخ سفید شود.

 

وی ادامه داده است: رژیم آمریکا و دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی این کشور که سابقه طولانی در دخالت و ایجاد آشوب در انتخابات دیگر کشورها را در پرونده داشته و در دنیای متوهمانه و متقلبانه خود نیز محبوس  هستند، در آستانه انتخابات این کشور ادعای بی اساسی را مطرح می کنند تا با فرافکنی، پروژه غیردموکراتیک و سناریوی از پیش تعریف شده خود را جلو ببرند. دور از ذهن نیست که طراحان  چنین سناریو های بچه‌گانه‌ای، به دنبال انحراف توجهات و افکار عمومی و انجام تحریکات مشکوک در آستانه انتخابات باشند.

 

سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرده است: توصیه جمهوری اسلامی ایران به  ایالات متحده آن است که دست از فرافکنی های بیهوده،  اتهام‌زنی های بی اساس و سناریوسازی‌های مشکوک، برداشته و سعی نماید مانند یک کشور عادی در سطح روابط بین‌الملل و  در ارتباط با کشورهای دیگر عمل نماید.

همچنین عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان نیز در صفحه شخصی خود در توییتر  درباره دخالت ایران در انتخابات آمریکا نوشته بود: ایران بارها اعلام کرده در امور داخلی کشورها دخالت نمی کند و فراتر اینکه نیازی به این دخالت نمی بیند.

 

وی افزود: انتخابات آمریکا نیز موضوعی است داخلی که ایران علاقه و لزومی به دخالت در آن نمی بیند. البته ترامپ هم باید بداند دوران دخالت در امور داخلی کشورها به پایان رسیده است!

 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز به این ادعای تازه واکنش نشان داده اند و در همین زمینه محمد حسن آصفری، نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی به اظهارات پامپئو مبنی بر اینکه « ایران به دنبال تضعیف انتخابات آمریکا است» اشاره کرد و به خانه ملت گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچگونه دخالتی در روند انتخابات آمریکا ندارد و البته هیچگونه سندی نیز دال بر دخالت کشورمان در انتخابات ایالات‌ متحده وجود ندارد.

 

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: مطرح کردن چنین اظهار نظرهایی  نشان ازیک سناریوی از پیش تعیین شده دارد و بیشتر به دنبال این هستند که با چنین صحبت‌هایی فشار حداکثری را علیه کشورمان بیشتر کنند و همچنین به واسطه اینچنین مسائلی مجددا در مجامع بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی ایران قطعنامه صادر کنند.

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران سردمداران بی خرد انتخابات آمریکا کمیسیون برنامه توهم آمریکایی کشور فرانسه دستور کار سه شنبه ۵ آبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۴۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس

به گزارش حوزه  استانهای خبرگزاری تقریب، احمد وحیدی ظهر پنجشنبه در حاشیه سفر خود به مشهد اظهار کرد: همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه هدف آماده شده است.

وزیر کشور گفت: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۸ حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس
  • تصویب تشکیل استان تهران شرقی
  • انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان برگزار می‌شود
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • لایحه ممنوعیت تیک‌تاک در مجلس سنا تصویب شد
  • شن‌هایی که مامور خدا بودند
  • چه کسانی کاندیدای رهبری نظام بعد از امام بودند و چند رأی بدست آوردند؟ /وقتی متمم قاون اساسی با حکم ۲ رهبر به تصویب رسید!