Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پارلمان شرق لیبی اعلام کرد که توافق شد که سرت لیبی مقری برای نهاد اجرایی در دوره انتقالی باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، عقیله صالح، رئیس پارلمان لیبی در کنفرانسی خبری با ناصر بوریطه، وزیر خارجه مراکش بعد از مذاکراتشان در رباط اعلام کرد که این دوره، شاهد سه مرحله خواهد بود که به مستقر شدن دولت منتهی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از مراکش برای حمایت از راهکار سیاسی قدردانی کرد و گفت: از آغاز مذاکرات صخیرات، مراکش برای لیبیایی‌ها هر گونه فرصتی را برای دست یابی به راه حل فراهم کرد.

رئیس پارلمان لیبی عنوان کرد: توافق برای نخستین بار در تاریخ گفت‌وگوی لیبی-لیبی در مورد توزیع هفت پست حاکمیتی معروف به ماده ۱۵ از توافق صخیرات بر اساس سه منطقه‌ تاریخی سه گانه در لیبی که لیبیایی‌ها را راضی نگه دارد، حاصل شده است.

عقیله صالح افزود: ما خواهان این هستیم که دیدارهای دیگری برای حل و فصل مساله لیبی برگزار شود. از جمله تلاش‌ها برای آشتی در لیبی نیز بازگشت پروازها است. همچنین مسیرها در روزهای آتی بازخواهند شد.

وی ادامه داد: دوره نظام انتقالی به سه مرحله تقسیم شده است که مرحله نخست یکپارچه کردن نهادهای لیبیایی و تامین نیازهای شهروندان و مرحله دوم تصویب اصول قانون اساسی و قانونی برای انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی است و در شش ماه اخیر انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری برگزار می‌شود و در آن هنگام شرایط ثبات پیدا می‌کند و مردم لیبی رئیس و پارلمان جدیدی را انتخاب می‌کنند.

از سوی دیگر، جوزپ بورل، مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا به تصمیم کمیته نظامی لیبی ۵+۵ که اخیراً در ژنو برای برقراری آتش‌بس حاصل شد، واکنش نشان داد.

وی امروز (یکشنبه) تصریح کرد: اتحادیه اروپا و کشورهای عضو در این اتحادیه از این توافق استقبال کرده و قویاً از امضای توافق آتش‌بس از سوی نمایندگان لیبیایی کمیته نظامی مشترک ۵+۵ در ژنو در ۲۳ ماه جاری حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: اتحادیه اروپا از تمامی بازیگران بین‌المللی و منطقه‌ای می‌خواهد تا از تلاش‌های لیبی حمایت کنند و مداخله خارجی در این نزاع دست بردارند و به نقض ممنوعیت واردات سلاح پایان دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بحران لیبی اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۵۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) رها کردن یک کبوتر در پارلمان اروپا جنجالی شد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • مقررات جدید اروپا برای مبارزه با پولشویی
  • رای پارلمان اروپا به تضعیف قواعد زیست محیطی به نفع کشاورزان
  • (ویدئو) رها کردن یک کبوتر در پارلمان اروپا جنجالی شد
  • ۵ سند همکاری میان ایران و سریلانکا به امضا رسید
  • افشای گفتگوی خصوصی الخلیفی با لاپورتا
  • پارلمان اروپایی قواعد سلاح برای غیرنظامیان را تشدید کرد
  • امیدواریم توافق‌های سفر به پاکستان با پیگیری مقام‌های دو طرف اجرایی شود