Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین ،  محمد سالاری گفت: به دلیل محدودیت ارتفاعی ایجاد شده برای املاک واقع در طرح پهنه رودکی از مشاور خواستیم تا بسته های تشویقی در نوع بهره برداری را برای صاحبان املاک در نظر بگیرند،‌به نحوی که ما به ازای ریالی برای صاحبان این املاک داشته باشد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری در خصوص جلسه خود با مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی و مشاور شهرسازی پهنه رودکی در شهرداری منطقه ۱۱ گفت: توسعه شهری مقوله ای صرفاً محدود به توسعه کالبدی شامل جنبه های فنی و عمرانی و زیرساخت های شهری نیست بلکه همواره از منظر جریان زندگی و حیات مدنی و به تبع آن، فعالیت های اجتماعی و فرهنگی قابل بحث است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرهای بزرگ جهان امروزه جذابترین ویترین های توسعه یافتگی خود را با کالاهای فرهنگی به نمایش می گذارند.

وی ادامه داد: منطقه ۱۱ شهر تهران با توجه به سابقه و اهمیت تاریخی و فرهنگی خود، یکی از مهمترین کانون های توسعه امکانات فرهنگی و هنری تهران در مقیاس شهری و فراشهری به شمار می رود. در همین راستا، طرح ساماندهی پهنه رودکی با هدف ارتقای ارزش ها و ظرفیت های آن به عنوان پروژه پیشتاز پیشنهاد شده و در حال پیگیری و اقدام است.

سالاری افزود: یکی از پیوست های طرح جامع سال ۸۶ تهران، ایجاد پهنه فرهنگی - هنری رودکی است که در دوره های مدیریت شهری گذشته مغفول واقع شد. مدیریت شهری در این دوره تهیه طرح موضعی این پهنه را در دستور کار خود قرار داد و اکنون در آستانه تصمیم گیری در کمیسیون ماده ۵ است.

وی تصریح کرد: ساماندهی و ارتقای ظرفیت های پهنه رودکی از طریق طرح هویت بخشی پهنه، پاسخگوی نیازهای فرهنگی و هنری همه شهروندان در قلمرو هنرهای نمایشی و موسیقی در مقیاس شهری، ملی و بین المللی خواهد بود. از آنجا که پهنه رودکی از حیث زندگی اجتماعی، از محدوده ها و محلات نسبتاً خوب برای زندگی ساکنان محسوب می شود یکی از اهداف پایه در طرح هویت بخشی این پهنه «حفظ ماهیت و بافت مسکونی» آن است.

وی ادامه داد: پهنه رودکی دارای حدود ۳۲ هکتار مساحت و قریب به ۴۰۰ پارسل است که براساس بررسی های انجام شده، حدود ۸۴ پارسل از آن ها واجد ارزش تاریخی شناخته شده اند و این بناهای ارزشمند نیازمند تهیه شناسنامه بنا است. همچنین مقرر شده حدود ۷۵ درصد بناهای این محدوده در طرح نهایی که به کمیسیون ماده ۵ ارائه می شود، با سطح اشغال میانگین ۶۵ درصد، با میزان طبقه ۳/۶ طبقه تثبیت شوند، همچنین حدود ۱۰۰ پلاک نیز امکان تخریب و نوسازی با ضوابط جدید را داشته باشند.

سالاری با اشاره به محدودیت ارتفاعی در این محدوده نسبت به سایر محلات اظهارکرد: به دلیل محدودیت ایجاد شده برای املاک واقع در این طرح از مشاور خواستیم تا بسته های تشویقی را آن هم در نوع بهره برداری برای صاحبان املاک در نظر بگیرند،‌به نحوی که ما به ازای ریالی برای صاحبان این املاک داشته باشد.

بنا براعلام روابط عمومی شورای شهر، وی در پایان گفت: ما اطمینان داریم با تصویب این طرح در کمیسیون ماده ۵، با توجه به مجموعه اقداماتی که در این حوزه انجام شده است، شاهد ایجاد یکی از پهنه های بسیار فعال به عنوان یکی از برندهای پایتخت با چشم انداز هنری و موسقیایی خواهیم بود.

پربیننده ترین تهران شهر گودهای ساختمانی ۱۰اقدام اضطراری شهرداری تهران برای مقابله با کرونا میادین میوه و تره‌بار تهران فردا باز هستند تاکسی‌های فرسوده تهران برای نوسازی تاکسی ثبت‌نام کنند ۱۰۴ نفر از چرخه کارتن‌خوابی در سال گذشته خارج شدند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: رودکی شورای شهر شهرداری تهران تسهیلات شهر سازی محمد سالاری رودکی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت برای صاحبان پهنه رودکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۵۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب کجی نمکزار نهبندان ۳۰ درصد آبگیری شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهبندان از آبگیری ۳۰ درصد از پهنه تالاب کجی نمکزار این شهرستان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، امیر کوهستانی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با توجه به بارندگی‌های اخیر و بررسی تصاویر ماهواره‌ای حدود 30 درصد از پهنه 5 هزار هکتاری آبی تالاب کجی آبگیری شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهبندان، گفت: تمامی پهنه آبی تالاب دارای رطوبت بوده و با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی و ورود سامانه‌های بارشی جدید به منطقه در این ماه انتظار می‌رود سطح آبی تالاب افزایش یابد که این امر باعث کاهش ریزگرد‌ها و تغذیه سفر‌های زیرزمینی خواهد شد. 

وی افزود: پرندگان با آبگیری تالاب در حال و رفت آمد به آن هستند، اما پرندگان مهاجر سیبری اغلب‌شان بازگشته‌اند.

کوهستانی با اشاره به اینکه به موقع آبگیری نشدن تالاب و خشکسالی‌ها سبب شده تا پرندگان مهاجر سیبری امسال در مقایسه با سال‌های قبل کمتر تالاب کجی را به عنوان مقصد زمستانی خویش برگزینند، ادامه داد: باید در نظر داشت که به واسطه خشکی تالاب هامون و سد‌هایی که کشور افغانستان آن سوی مرز‌ها زده است پرندگان مهاجر بیشتر به آن سوی مرز‌ها کشیده شده‌اند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهبندان با بیان اینکه در تعطیلات نوروز حدود یک هزار و 500 نفر از این تالاب دیدن کردند، بیان کرد: تعداد بازدیدکنندگان امسال در مقایسه با سال‌های قبل کمتر بود و دلیلش هم این است که تعطیلات عید نوروز با ماه مبارک رمضان مقارن شد و همین تقارن در کم شدن تعداد مسافران و مهمانان تالاب تأثیرگذار بوده است.

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۳۰ درصد آبگیری شد
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • آغاز فروش تاکسی برقی از امروز در تهران | دارندگان تاکسی فرسوده تسهیلات می گیرند
  • آغاز ثبت‌نام دارندگان تاکسی فرسوده برای جایگزینی با خودروی برقی
  • ثبت نام رانندگان تاکسی برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • ثبت‌نام از دارندگان تاکسی فرسوده برای جایگزینی با خودروی برقی
  • آغاز ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت
  • تسهیل در فرآیندهای صدور سند مالکیت املاک فاقد سند