Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@02:55:42 GMT

اجرای طرح آمران سلامت در خوزستان

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۵۵۶۳۹

اجرای طرح آمران سلامت در خوزستان

ایسنا/خوزستان مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان از اجرای طرح آمران سلامت در راستای لبیک به فرمایشات روز گذشته مقام معظم رهبری خبر داد.

دکتر علی خدادادی با اشاره به اجرای طرح آمران سلامت در سراسر استان خوزستان اظهار کرد: با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا به یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های حال حاضر کشور و استان‌مان تبدیل شده است و شاهد وضعیت قرمز در تمامی نقاط استان هستیم، در راستای لبیک به فرمایشات روز گذشته مقام معظم رهبری در خصوص لزوم تلاش مضاعف، ابتکارات جدید و بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود برای کنترل ویروس کرونا، طرح آمران سلامت با هدف ترویج فرهنگ پیشگیری، جلب مشارکت مدنی و حمایت بهداشتی و درمانی از اقشار آسیب‌پذیر جامعه در مواجهه با بیماری کووید - ۱۹ و همچنین توسعه آموزش‌های همگانی به اجرا در خواهد آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از جمعیت هلال احمر خوزستان، وی افزود: در این طرح، اعضای داوطلب بشردوست جمعیت هلال احمر در قالب تیم‌های سحاب و سحر با برپایی ایستگاه‌های موقت در سطح شهرها به ویژه اماکن پرتردد به ارائه خدمت خواهند پرداخت.

خدادادی بیان کرد: راهنمایی لسانی به افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، توصیه به حفظ فاصله اجتماعی و امر به رعایت نکات بهداشتی با حفظ احترام به شان و منزلت انسانی به منظور کمک به سلامت جامعه از اهم وظایف آمران سلامت است.

وی تصریح کرد: با توجه به سرعت انتقال بیماری کووید - ۱۹ و شرایط ویژه پاییزی برای مهار شیوع این ویروس و شکسته شدن زنجیره انتقال آن، نیازمند همدلی و مشارکت همگانی هستیم .صدای شکسته شدن سیل‌بندهای مقابله با ویروس کرونا با سیر صعودی ابتلا و مرگ و میر ناشی از این پاندمی، هشداری جدی برای روزهای سخت آینده خواهد بود و در صورت ادامه بی‌اعتنایی عده‌ای به استفاده از ماسک، شرکت در اجتماعات بزرگ، عدم رعایت فاصله اجتماعی و سایر دستورالعمل‌های بهداشتی، امکان کنترل وضعیت برای کادر درمان بسیار مشکل می‌شود و به دنبال آن احتمال بروز فاجعه‌های انسانی وجود دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس هلال احمر طرح آمران سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۵۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، اعظم گودرزی عصر امروز جشنواره سفیران سلامت منطقه گل تپه، آموزش سلامت را از اهداف هدفمند حوزه تعلیم و تربیت در مدارس خواند و با بیان اینکه نگاه مهارت افزایی آموزشی در این عرصه بسیار اهمیت دارد، اظهار داشت: در بخش تأمین و جذب نیرو، کوشش لازم انجام شده است.

گودرزی افزود: برای تحول در این بخش، رشته بهداشت مدارس در دانشگاه فرهنگیان ایجاد شده است و با اولویت تخصیص و بکارگیری نیروی بومی، این نیاز جدی سازمانی و منابع، پیگیری خواهد شد.

وی تاکید کرد: ایجاد آموزش‌های مهارت محور، یکی از فرآیندهای آموزشی است، خوشبختانه به صورت پایلوت در چند منطقه و حوزه در کشور، اجرای آن کلید خورده است.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: از ظرفیت و فرصت تعامل نهاد هلال احمر برای این پروسه مطابق با تفاهم نامه‌های که منعقد شده به منظور تربیت مهارتی همکاران و خانواده‌ها، استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: نهضت فعال سازی زیرساخت‌های بهداشتی در مدارس، در دستور اجرا قرار دارد و در بخش بهسازی سرویس‌های بهداشتی با اعتبارات و مشارکت‌های مختلف، اهتمام شده و محقق لازم به عمل آمده است.

گودرزی خاطرنشان کرد: کمک به بهبود تغذیه دانش آموزان از موارد جدی بوده و با این مبنا در دوره جدید نسبت به احیای پوشش شیر مدارس، اهتمام صورت پذیرفته است.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در خاتمه تصریح کرد: تغذیه سلامت نیز از دغدغه‌های دیگر است و با ساماندهی و پیشبرد مطلوب این مساله چه در بعد و محور آموزش و چه رفتار و چه الگو سازی، تأثیر و نقش تشکل سفیران سلامت بسیار ارزنده است و این مجموعه شایسته است مأموریت خود را ایفا کند.

کد خبر 6088102

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه های هفته سلامت با مشارکت مردم
  • چاقوی هوش مصنوعی چگونه نظام سلامت را جراحی می‎‌کند
  • فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود
  • افتتاح ۲ طرح بهداشتی در جوین
  • فعالیت بیش از ۴۰۰ هزار سفیر سلامت در مازندران
  • ساماندهی بهداشتی اولویت طرح تضمین سلامت فرآورده‌های شیلاتی است
  • توزیع صد بسته بهداشتی بین دانش آموزان روستای ویدوجا
  • مردمی سازی سلامت در مهریز
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • وجود ۳۰۸ خانه بهداشت فعال در چهارمحال و بختیاری