Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدباقر خلفی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه ویروس کرونا در ۹ ماه گذشته در سراسر جهان همه‌گیر شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه تاکنون علم پزشکی نتوانسته واکسن و داروی قطعی برای این ویروس پیدا کند، برای مقابله با این بیماری، ارائه آموزش‌های همگانی و پیشگیری از ابتلای به این بیماری ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به دیدار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر فرزانه انقلاب با رئیس‌جمهوری و مسئولان بهداشتی و درمانی، تصریح کرد: در این دیدار مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) بر تعامل دستگاه‌های متولی، شیوه‌های پیشگیری، بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی و حضور نیروهای داوطلب، مخلص و مؤمن برای کنترل این ویروس تأکید کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر البرز بیان کرد: در راستای اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری طرحی با عنوان آمران سلامت برای توسعه آموزش‌های همگانی، ترویج فرهنگ پیشگیری از بیماری و حمایت‌های بهداشتی درمانی از افراد آسیب‌پذیر جامعه در مواجه به ویروس کرونا در جمعیت هلال‌احمر پایه‌گذاری شد.

وی اظهار کرد: اعضای داوطلب جمعیت هلال‌احمر با برپایی چادر در مکان‌های شلوغ، فروشگاه‌ها، ورودی مترو و ترمینال‌های مسافرتی و غیره روزانه آموزش‌های لازم برای پیشگیری از ابتلای به این ویروس را به همشهریان ارائه می‌دهند.

استقرار ۱۰۰ پایگاه آمران سلامت در سراسر البرز

خلفی خاطرنشان کرد: شرکت‌کنندگان در این طرح با تجهیزات حفاظتی بهداشتی هم‌وطنان را به حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از تجهیزات بهداشتی تشویق می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ پایگاه در سراسر استان البرز فعال می‌شود، یادآور شد: داوطلبان آموزش‌دیده این جمعیت در ۵۰ ایستگاه در شهرستان کرج و شهرستان‌های فردیس، ساوجبلاغ، نظرآباد، اشتهارد و طالقان هر کدام با ۱۰ ایستگاه طرح آمران سلامت را اجرا کرده و به هم‌وطنان خدمات بشردوستانه ارائه می‌دهند.

گفتنی است؛ طرح آمران سلامت ویژه مقابله با همه‌گیری ویروس کووید ۱۹ از پنجم آبان ماه جاری در سراسر کشور اجرا می‌شود.

کد خبر 5056000

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری هلال احمر البرز علی خلفی شهرستان کرج ویروس کرونا ویروس کرونا شیراز آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا شهرکرد گرگان نیروی انتظامی شهادت امام رضا ع کرمانشاه هفته ناجا شهدای مدافع حرم ستاد ملی مقابله با کرونا مواد مخدر آمران سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۵۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه فضا‌های بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد

سید محمد اعتماد اعجازی امروز در نشست با کادر مراکز بهداشت اردبیل گفت: با توجه به سرانه پایین فضاهای درمانی و بهداشتی در اردبیل توسعه آن‌ها در اولویت برنتمه‌ها قرار دارد.

فرماندار شهرستان اردبیل با بیان اینکه چندین پروژه در این راستا در دست اجرا است، افزود: بیمارستان نجف‌زاده یکی از این پروژه‌ها است که در حال حاضر پیشرفت خوبی را در این پروژه شاهد هستیم.

به گفته او، با راه اندازی این پروژه گام بزرگی در توسعه فضاهای بهداشتی در شهرستان اردبیل برداشته می‌شود.

اعتماد اعجازی تصریح کرد: در حال حاضر خیلی از حوزه‌ها به مساُئل اقتصادی گره خورده است و این امر با ورود بخش خصوصی و توسعه اشتغال در حال اجرا است.

او با اشاره به حمایت از سرمایه‌گذاران برای توسعه و عمران اردبیل گفت: در این راستا روند سرمایه‌گذاری در شهرستان تسهیل شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • توسعه فضا‌های بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • کشف هشت هزار کیلو گرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در البرز
  • مردم از اقدامات مؤثر فراجا در مقابله با بی حجابی حمایت می کنند