Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، تغییرات هفتگی قیمت ها در بازار لوازم خانگی که تولیدکنندگان عامل اصلی آن را افزایش نرخ ارز و مشکلات تأمین مواد اولیه می دانند باعث شده تا خرید و فروش کالا در بازار راکد شده و رونقی در معاملات وجود نداشته باشد. اما در این شرایط قاچاقچیان از این اوضاع سوء استفاده کرده و با ارائه اجناسی ارزان تر از سایر کالاها سعی در فروش آنها در بازار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این شرایط مصرف کنندگان که با کمبود درآمد روبه رو هستند به سمت خرید این کالاهای فاقد گارانتی و کیفیت می روند. اما باید این نکته را مدنظر قرار داد که خرید کالای بدون گارانتی در آینده مشکلاتی را برای خریدار به وجود آورده و حتی متأسفانه بعد از چند بار استفاده خراب خواهد شد و مصرفکننده باید برای تعمیر و خرید قطعه خرابی در بازار سرگردان شود تا شاید بتواند کالا را تعمیر کند.

در یکی از شگردها فروشنده محصول بدون گارانتی که عمدتاً از محل قاچاق وارد کشور شده است را به شرط کیفیت و خارجی بودن به مشتری می فروشد، اما در زمان نصب محصول مشتری نخست باید هزینه ای را جهت گارانتی شدن کالا به شرکتی که فروشنده معرفی کرده پرداخت کند. بعد از خرید گارانتی توسط مشتری باز باید هزینه  بالایی را جهت نصب کالا و راه اندازی آن در منزل خود بپردازد.

این در حالی است که در محصولات دارای گارانتی تعهد نصب و تأمین قطعات آن کالا  پیش بینی شده و مشتری از این بابت نگرانی ندارد. حتی نصب کالا هم رایگان است و فقط هزینه های حاشیه ای نقل و انتقال کالا از مشتری گرفته می شود.

*مردم فریب تماس های شرکت ها برای تعویض قطعات لوازم خانگی را نخرند

علاوه بر این جالب اینجاست در شرایطی که فروش کالای قاچاق آنهم به شگرد های خاص در بازار لوازم خانگی رونق دارد عده ای دیگر با دسترسی به شماره های تماس خریداران در صدد کسب سودهای بالا برای خود هستند. به این صورت که عده ای با تماس با مشتریان اعلام می کنند که دوره فیلتر یخچال شما به اتمام رسیده و باید تعویض شود در این شرایط مصرف کننده هم بی اطلاع از این موضوع ادرس منزل را برای تعویض فیلتر به تماس گیرنده داده و آنها نیز با دریافت مبالغی زیاد فیلتر سالم را از یخچال برداشته و فیلتری فاقد کیفیت را نصب می کنند. در این شرایط هم هزینه ای برای نصب فلیتر جدید از مشتری گرفته اند و هم توانسته اند فلیترهای بی کیفیت خود را بفروشند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: لوازم خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۶۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری

فضل‌الله رحمتی  با اشاره به وجود ۳۰ محصول صادرات محور اظهارداشت: خوراک آبزیان، شیرخشک، اسکیم (پودر پایه شیر خشک نوزاد)، پودر بستنی، چربی‌های گیاهی، کاشی، سرامیک، لوله موکت، کفپوش از نمد، سیمان، کیلنکر، سنگ ساختمانی، چینی بهداشتی، ورق گالوانیزه، کابل شبکه، سیلندر گاز، محصولات فولادی و ادوات کشاورزی از جمله محصولات صادراتی چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود.

وی یکی از مشکلات چهارمحال و بختیاری را نبود خط ریلی عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به فاصله جغرافیایی این استان با مرز‌های کشور و بالابودن هزینه حمل و نقل، امید می‌رود با همت مسوولان این زیرساخت مهم و اساسی در بخش اقتصادی در استان فراهم شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری یکی دیگر از مشکلات این استان را فعال نبودن منطقه ویژه اقتصادی عنوان کرد و گفت: فعالیت منطقه ویژه اقتصادی کمک مهمی به صادرات محصولات استان می‌کند.

رحمتی در خصوص اهمیت حضور در نمایشگاه‌های مختلف اظهار داشت: سال گذشته چهارمحال و بختیاری با هدف شناخت مقاصد صادراتی، معرفی گروه‌های کالایی، تنوع بخشی به بازار‌های صادراتی در پنجمین نمایشگاه ایران اکسپو حضور یافت و نتیجه این حضور جهش صادراتی در استان بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به حضور این استان در ششمین نمایشگاه "ایران اکسپو" گفت: تلاش می‌شود در این دوره از نمایشگاه ایران اکسپو که با حضور ۲ هزار شرکت تجاری برگزاری می‌شود مشتریان و هدف‌های جدید صادراتی برای محصولات این استان شناسایی شود.

رحمتی با اشاره به حضور ۴۱ شرکت تولیدی در چهارمحال و بختیاری تولید کننده محصولات صادراتی و موفق به گرفتن استاندارد‌های جهانی در ۶ گروه کالایی شده‌اند، افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده میز توانمندی‌های صادراتی را در غرفه زنجیره ارزش استان در اختیار گرفته شده که بتوانیم از این طریق توانمندی صادراتی استان را به بازرگانان و شرکت‌کنندگان حاضر در این نمایشگاه از ۸۰ کشور دنیا ارائه شود.

وی ادامه داد: ۶ واحد و شرکت تولیدی برای حضور در نمایشگاه "ایران اکسپو" به صورت مستقیم دارای غرفه‌های مجزا هستند.

رحمتی یادآور شد: افزون بر این ۲۰ محصولی که امکان افزایش تولید در صورت وجود بازار صادراتی دارند انتخاب شده که در غرفه ارائه توانمندی‌های صادراتی به صورت مستقیم با ۲ هزار نفری که از ۸۰ کشور دنیا در این نمایشگاه حضور دارند وارد مذاکره می‌شویم.

بیشتر بخوانید

رفع موانع تولید ۱۵ واحد تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری

وی تاکید کرد: حضور در نمایشگاه ایران اکسپو موجب معرفی محصولات استان، ایجاد مشتری‌های جدید، افزایش مقاصد صادراتی و تنوع بخشی به گروه‌های کالایی می‌شود.

رحمتی با بیان اینکه نمایشگاه ایران اکسپو در ۲ بخش حاکمیتی و خصوصی برگزار می‌شود، گفت: در بخش حاکمیتی در غرفه ۴۱ همه استان‌ها دارای غرفه هستند و هر غرفه دارای سه بخش شامل زنجیره‌های ارزش استان، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و ظرفیت‌های صادراتی است که اداره کل صمت استان مسئولیت جایگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری را برعهده دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • اجرای طرح مبارزه با قاچاق در استان سمنان/ ۹ متخلف دستگیر شدند
  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟
  • فروش اقساطی خودرو کارکرده؛ رونمایی از تب جدید معاملات خودرویی
  • کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق در بهار
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا
  • ماجرایی تازه برای خریداران طلا/ مالیات جدید در راه است؟
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • آتش‌سوزی گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • 5 لوازم خانگی که قبض برق شما را نجومی می‌ کنند