Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@15:34:24 GMT

مشکل اکسیژن بیماران رفسنجان باید به سرعت حل شود

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۵۶۷۵۶

مشکل اکسیژن بیماران رفسنجان باید به سرعت حل شود

معاون وزیر بهداشت در بازدید از بیمارستان علی بن ابیطالب رفسنجان مشکل اصلی را اکسیژن دانست و گفت: این مشکل باید به سرعت حل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان، قاسم‌ جان بابایی عصر یکشنبه ( ۴ آبان ) در بازدید سرزده از بخش بستری بیمارستان‌ علی بن‌ ابیطالب (ع) رفسنجان بیان کرد: امروز از بیمارستان‌ های شهرستان های بافت، کرمان‌ و سیرجان بازدید کردیم‌ متاسفانه در رفسنجان آمار و تعداد بیماران مبتلا به کرونا و نیز افراد سرپایی رو به افزایش است؛ در شهرهای دیگر استان‌ هم که بازدید داشتیم‌ آمار رو به افزایش است؛ متاسفانه مریض‌ های بدحال تری به اورژانس مراجعه می کنند که به خدمات بیشتری نیاز دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: از مردم‌ استدعا‌ دارم اگر دچار علائمی شدند که‌ دال‌ بر علائم کرونا است‌ تاخیری در مراجعه به پزشک‌ نداشته باشند چون با تشخیص زودترِ این بیماری  بهتر می توان‌ آن را کنترل و درمان‌ کرد تا زمانی که بیمار به نارسایی تنفسی برسد و بعد مراجعه کند.

 

 

 


جان بابایی ادامه داد: دانشگاه علوم‌ پزشکی رفسنجان کارهای خیلی‌ خوبی را شروع کرده تا ظرفیت خدمات را افزایش دهد‌ یک بخش مگا آی سی یو با ۳۲ تخت‌ با تمام‌ دستگاه های پیشرفته شامل ونتیلاتور، تخت و آی سی یو آماده کرده‌ و مقداری تجهیزات نیاز است که تا پایان‌ هفته در اختیار دانشگاه قرار می دهیم‌ و می تواند یک مگا آی سی یو بزرگ استان‌ به لحاظ دارا بودن بیش از ۳۰‌ تخت آی سی یو باشد و‌ می تواند مریض هایی که نیاز به مراقبت‌ ویژه دارند را بستری کند.

 

 

وی گفت: قسمت زیادی از بیمارستان‌ علی بن‌ ابیطالب(ع) رفسنجان زیر بار کرونا رفته و بیماران مشکل اصلی اکسیژن‌ دارند که نیاز است این مسئله به سرعت حل شود.

 

 

 

جان‌ بابایی بیان‌ کرد:‌ برای کنترل بیماری کرونا همان مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا مهم هستند که باید اجرا شوند؛ در مورد استان کرمان‌ هم شهرستان  رفسنجان مثل سیرجان‌، بافت و... جزو شهرهایی است که الزاماتی برای محدودیت‌ ها دارد و حتماً باید‌ این‌محدودیت‌ ها اجرا شوند؛  اگر بخواهیم‌ سیکل این‌ بیماری را بشکنیم‌ با بخش های بستری و درمانگاه نمی توانیم‌ سیکل را بشکنیم و سیکل بیماری را فقط با محدودیت‌ می توانیم‌ بشکنیم.

 

 

وی خاطرنشان‌ کرد: باید محدودیت‌ ها در این‌ منطقه اجرا و بیماریابی شود به خصوص کارفرماها که کارگر زیادی در باغات پسته و ترمینال‌ های فرآوری پسته دارند مراقب باشند و اگر فردی به علائم دچار شد حتماً به مراکزی که تست انجام می شود مراجعه کند.

 

 

جان ‌بابایی در خصوص برگزاری امروز آئین تشییع در یکی از روستاهای رفسنجان که با جمعیت زیادی برگزار شد؛ بیان کرد: با وجود کادر درمان خسته و درمانده، یک ‌سری افراد نمی شود که رعایت نکنند و عادی بودن شرایط را سرلوحه قرار دهند و فکر کنند شرایط عادی است و هر زمان بدحال شدند مراجعه کنند و بستری شوند!

پایان پیام/605

منبع: شبستان

کلیدواژه: قاسم جان بابایی ویروس کرونا رفسنجان آی سی یو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۶۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از بیماران سلیاکی با بسته‌های حمایتی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون در دومین همایش بیماری سلیاک در این شهرستان از خانواده‌های دارای فرزند سلیاکی خواست برای دریافت کارت شناسایی و بهره مندی از بسته‌های حمایتی دولت به دانشگاه علوم پزشکی شیراز مراجعه کنند.

این همایش امروز و همرمان با چهارمین روز از هفته سلامت در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کازرون برگزار شد.

بیماری سلیاک مشکل خود ایمنی است که به پوشش روده کوچک آسیب می‌رساند. گلوتن که پروتئین موجود در گندم، جو و چاودار است نشانه‌های این بیماری را تحریک می‌کند.

در حال حاضر درمان قطعی برای بیماری سلیاک وجود ندارد به همین دلیل افراد مبتلا به این بیماری باید از رژیم غذایی پیروی کنند که گلوتن در آن کاملاً محدودشده باشد.

شهرستان کازرون در غرب فارس و در فاصله ۱۳۲ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند!
  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • هر ۸۴۰ تولد؛ یک نوزاد مبتلا به شکاف لب / بهترین زمان جراحی برای بیماران
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • عرضه اینترنتی دارو کلید خورد | اطلاعات بیماران در اختیار پلتفرم‌ها قرار می‌گیرد؟
  • تأثیر عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • حمایت از بیماران سلیاکی با بسته‌های حمایتی