Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@22:01:28 GMT

عادت بد فوتبالیست‌های ایرانی

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۵۶۸۳۰

عادت بد فوتبالیست‌های ایرانی

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، از اتفاقات مهم روز‌های اخیر، انتقال جنجالی محمد نادری از پرسپولیس به استقلال و تکرار سناریوی پاک کردن پست‌های اینستاگرامی است؛ اتفاقی که تبدیل به یک اپیدمی شده و هر بازیکنی در بدو ورود به تیم جدیدش، باید این کار را انجام دهد تا تعهد خودش را نشان دهد.

البته موضوع فقط محدود به محمد نادری یا فوتبالیست‌ها نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شجاع خلیل‌زاده هم هنگام حضور در الریان قطر، پست‌های مربوط به پرسپولیس را در صفحه‌های مجازی‌اش پاک کرد یا علیرضا منصوریان با فشار هواداران تراکتور این کار را انجام داد.

چند ماه قبل یحیی گل محمدی در زمان دلخوری از مدیران پرسپولیس و استعفا از هدایت سرخپوشان، تصاویر مربوط به پرسپولیس را پاک کرده بود.

در واقع اینطور برای فوتبالیست‌های ایرانی جا افتاده که برای هر دلخوری یا انتقال از تیمی به تیم دیگر، یک پیش شرط به نام پاک کردن تصاویر تیم قبلی وجود دارد. این رفتار محصول فوتبال اروپا نیست و یک عادت وارداتی هم محسوب نمی‌شود بلکه ساخته و پرداخته فوتبال ایرانی است که از زمان توسعه شبکه‌های اجتماعی، تبدیل به عادت بدی میان فوتبالیست‌ها شده است که ریشه آن را باید در خواسته‌های نابه‌جای برخی از هواداران جست و جو کرد؛ هوادارانی که منصوریان را مجاب به این کار کردند.

بیشتر بخوانید

خوش شانسی پرسپولیس در روز‌های پرالتهاب/دست یحیی در پوست گردو نماند

* عادتی که ساخته و پرداخته فوتبال ایران است!

درباره بازیکنانی مانند نادری که از یک تیم پرطرفدار به تیم پرطرفدار دیگری منتقل شده، این عمل از روی اعلام حسن نیت و وفاداری به استقلال صورت گرفته است تا هواداران تیم آبی‌پوش بدانند او هیچ تعهدی به پرسپولیس ندارد. در نتیجه او تصاویر مربوط دوران حضورش در پرسپولیس را پاک کرده است در حالی که او می‌توانست به مرور زمان و با انجام بازی‌های باکیفیت در ترکیب استقلال این موضوع را در عمل ثابت کند.

این اتفاق را با فوتبالیست‌های خارجی مقایسه کنید که در تابستان سال جاری میان دو تیم رقیب جابجا شده‌اند. ویلیان، ستاره برزیلی چلسی که از مهره‌های تاثیرگذار این تیم بود، امسال راهی دیگر تیم لندنی یعنی آرسنال شد.

همچنین لوئیس سوارس برخلاف خواسته هواداران، از بارسلونا کنار گذاشته شد و به تیم رقیب یعنی اتلتیکومادرید رفت و در هفته‌های گذشته هم عملکرد خوبی از خود به جای گذاشته و هیچ نیازی به پاک کردن حافظه صفحه اجتماعی خود نداشته است.

تیاگو سیلوا، مدافع و کاپیتان پاری سن ژرمن هم بعد از موفقیت در لیگ قهرمانان اروپا و حضور در دیدار پایانی، راهی چلسی شد و در هفته‌های گذشته هم عملکرد چندان خوبی از خود نشان نداد، اما هیچ گاه مجبور به پاک کردن تصاویر مربوط به حضورش در تیم فرانسوی نشد.

این موضوع درباره ستاره‌هایی مانند رونالدو، زلاتان و نیمار هم صادق است. در واقع در دنیای امروزی، حذف تصویر بازیکنان با پیراهن تیم قبلی ساخته و پرداخته فوتبال ایران است و در کمتر مواردی چنین چیزی رویت شده است.

در واقع فوتبال ایران برای اینکه به سمت حرفه‌ای شدن گام بردارد، باید بیش از اینکه در زمین تمرین و مسابقه با تحولی مثبتی روبرو شود، در خارج از زمین اصلاحاتی را در نوع رفتار بازیکنان و مربیان انجام دهد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فوتبال ایران باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال پاک کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۶۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس: وقاحت رخ داده در آزادی توهین به همه بانوان بود

باشگاه پرسپولیس طی بیانیه ای به اتفاقات بازی این تیم برابر تیم سپاهان واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، سال‌ها است بخشی از جامعه هواداری سپاهان، هر از چند گاهی اقدامات وحشتناکی را رقم می‌زنند. اقداماتی که در مقابله با این پدیده صورت می‌گیرد هم اصلا بازدارنده نیست و حتی به نظر اعتقادی به برخورد جدی وجود ندارد اگر مقامات با فشار افکار عمومی رو به رو نبودند.

در تمام این موارد دیده نشد باشگاه سپاهان حتی یک بار عمیقا متاسف باشد مگر این که از شدت بازتاب ماجرا، مجبور به این امر شده است.

در همین مورد اخیر حتی رویکرد انتقادی به این مسئله را زیر سوال برده‌اند و به آن‌هایی که به واسطه مشمئز کننده بودن، حادثه برانگیخته شده‌اند، اَنگ چسبانده‌اند. البته که آن‌ها هم از این وضعیت پیش آمده خوشحال نیستند، چون روز چهارشنبه شاهد شروع یک جریان فکری و رفتاری بودیم که اگر در همین نقطه با شدت تمام در نطفه خفه نشود آغاز یک جریان خشونت و هتک حرمت نسبت به بانوان در تمام جامعه خواهد بود. آنچه اتفاق افتاد علیه بانوان هوادار تمام باشگاه‌ها از جمله خود سپاهان نیز بود.

ملت ما شهدای عزیز و گرانقدری را در دفاع از حرم داد تا پای داعش و تفکرات داعشی که جلوه‌ای از آن در نگاهی بود که به زنان داشت به این کشور باز نشود و حالا در کمال تعجب یکی همان تفکر را فریاد زده و در داخل و خارج فوتبال و ورزش باید بسیاری به حال خود متاسف باشند اگر به قدری متاثر نشدند که واکنش لازم را داشته باشند.

این ها غلو و بزرگ‌نمایی نیست، واقعیاتی است که کمتر جرات بیان آن وجود دارد و اما در ارتباط با رفتارهای بخشی از جامعه هواداران سپاهان و نه همه آن‌ها حکایت طولانی است.

حمله به خودروی حامل مدیران باشگاه رقیب که با توجه به ابعاد سنگ و آجرها به نظر به قصد جان‌شان بود، نابینا شدن سرباز احمدی از دو چشم به خاطر پرتاب نارنجک دست‌ساز، حمله وحشیانه و بی‌رحمانه به تعدادی از هواداران پرسپولیس و ضرب و شتم آن‌ها، نابینا کردن هوادار پرسپولیس، تهدید و ارعاب هواداران پرسپولیس در شهر و محل زندگی خودشان (اصفهان)، حمله به خودروهای خبرنگاران در تهران، آتش زدن خودروی یکی از خبرنگاران در حادثه‌ای دیگر، حمله به ماموران داخل ورزشگاه در بازی خارج خانه، حمله به اتوبوس حامل اعضای تیم فوتبال پرسپولیس با نارنجک که می‌توانست با شوک به راننده و از کنترل خارج شدن اتوبوس به اتفاقی فاجعه‌بار بدل شود، بخشی از حوادثی بوده‌اند که جدای از برخوردهای لفظی و فیزیکی معمول در ورزشگاه‌ها توسط این عده رقم زده شده است.

حالا هم پای مسائل ناموسی را به میان کشیده‌اند که دیگر برخوردهای انضباطی و اخلاقی برای مواجهه با آن کفایت نمی‌کند. این ماجرا قرار است تا کجا پیش برود؟

توجه افکار عمومی را به این نکته جلب می‌کنیم که توهین آن فرد معلوم الحال که معلوم نیست در چگونه دامانی بزرگ شده‌است فقط قسمت کوچکی از رفتارها و توهین‌های مشمئز کننده بخشی از هواداران سپاهان نسبت به بانوان بود.

باشگاه پرسپولیس مدارک و فیلم‌ها را جمع‌آوری کرده و در قالب شکایات علیه این فرد به طور خاص و علیه جمعی از هواداران و باشگاه سپاهان در اختیار ارکان قضایی فوتبال و دستگاه‌های ذیربط قرار می‌دهد اما قطعا این کفایت نمی‌کند.

چرا باید جامعه هواداری بعضی باشگاه‌ها به خاطر کوتاهی یا نگاه رنگی بعضی مسئولان امر و دستگاه‌ها در شهرهای خود به باوری برسند که برای خود حاشیه امنیت این‌چنین قائل باشند؟

همچنین به ارکان ورزش و فوتبال کشور، تضمین می‌دهیم چنین اتفاقاتی در قالب مواردی چون خشونت علیه زنان در ابعاد بین‌المللی فوتبال قابل پیگیری است اگر احساس نشود برخوردی که صورت می‌گیرد متضمن امنیت و حرمت بانوان هوادار همه تیم‌ها باشد و در این امر هیچ فرقی بین بانوان هوادار پرسپولیس، استقلال، سپاهان، تراکتور، خوزستان، گیلان، مازندران، کرمان و … نیست.

دیگر خبرها

  • باز هم جنگ در آزادی؛ نورافکن هواداران پرسپولیس را عصبانی کرد
  • فرار سریع نورافکن از هواداران پرسپولیس (عکس)
  • آغاز بلیت فروشی دیدار نساجی و پرسپولیس
  • شیدا مقصودلو ماند و پیرمرد هتاک اصفهانی
  • عبدالکریم و تمجید فوق‌العاده از هواداران پرسپولیس
  • انتقاد تند مدیر سپاهان از هواداران زن و مرد پرسپولیس
  • خداحافظی بهترین فوتبالیست 20 سال گذشته امارات
  • واکنش تند باشگاه پرسپولیس به اقدام هواداران سپاهان
  • پرسپولیس: وقاحت رخ داده در آزادی توهین به همه بانوان بود
  • پرچم پرسپولیس به آلیانز آرنا رسید؛ یادگاری پیش از بازی رئال مادرید و بایرن مونیخ! + عکس