Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: قطعا گرانی‌ها راه دارد و مجلس نیز می‌تواند در این رابطه کار کند، قدرت مجلس در قانون اساسی بسیار زیاد است، اما به شرط آنکه دولت و فضای جامعه اقتضائات ورود مجلس را داشته باش.

خبرگزاری میزان- محسن زنگنه، عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با حضور در برنامه پایش شبکه یک سیما به تبیین عملکرد مجلس یازدهم پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در رابطه با اینکه آیا گرانی‌ها راه دارد و آیا مجلس می‌تواند در این رابطه راهگشا باشد گفت: قطعا گرانی‌ها راه دارد و مجلس نیز می‌تواند در این رابطه کار کند، قدرت مجلس در قانون اساسی بسیار زیاد است، اما به شرط آنکه دولت و فضای جامعه اقتضائات ورود مجلس را داشته باشد، بدین معنی که اگر مجلس بخواهد گاهی اوقات از قدرت خود استفاده کند ممکن است با این کار معیشت مردم را سخت‌تر و اوضاع کشور را پیچیده‌تر کند.

وی افزود: مجلس یازدهم صلاح را بر این می‌داند که باتوجه به شرایط فعلی بتواند از اختیارات خود در جهت تعامل با دولت پیش برود و برخی از روش‌هایی که عموم مردم از مجلس مطالبه می‌کنند، دیگر نسخه‌های آخری است که مجلس می‌تواند از ابزار قدرت خود استفاده کند.

این عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای ادامه داد: برداشت بنده این است که در شرایط فعلی و با سلوک سیاسی رییس جمهور و هیات دولت استفاده از این ابزار می‌تواند کشور و معیشت مردم را بیشتر آسیب بزند.

زنگنه یادآور شد: مجلس یازدهم از ابتدای شروع به کار، نسبت به مدت مشابه سایر مجالس قبلی کار‌های کم نظیری همچون بحث اصلاح ساختار بودجه، مالیات ها، مجوز‌های کسب و کار و مسکن انجام داده و هم اکنون در هر حوزه‌ای یک طرح جدی و کلان روی میز کمیسیون‌ها وجود دارد.

بیشتر بخوانید: گام مجلس برای نجات تدریجی فعالان اقتصاد از امضا‌های طلایی

وی با تاکید بر اینکه ورود مجلس به حوزه اجرا ناقض اصل تفکیک قوا است و مجلس می‌تواند تنها از ابزار‌های خود استفاده کند، گفت: یکی از ابزار‌های مجلس بحث تذکر است و اولین تذکری که در مجلس یازدهم شکل گرفت، تذکر به وزیر اقتصاد و در حوزه بورس بود.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما از چهار ماه گذشته جلسات متعددی را با وزیر اقتصاد در حوزه بورس برگزار و نگرانی‌ها و راه حل‌های خود را نیز در میان گذاشتیم و در حوزه مباحث ارز نیز جلسات متعددی با رییس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد و شورای پول و اعتبار داشتیم.

وی با تاکید بر اینکه مجلس از تمام راه کار‌هایی که جواب می‌دهد استفاده خواهد کرد، خاطرنشان ساخت: اگر امروز در کمیسیون‌ها و صحن مجلس قدم بزنید متوجه می‌شوید مجلس علی رغم تکلیف قانونی خود به حوزه اجرا ورود جدی کرده که در این رابطه می‌توانیم به ورود هیات رییسه مجلس به حوزه فولاد اشاره کنیم که باعث تعدیل قیمت‌ها شد.

زنگنه با بیان اینکه مشکلات امروز ما دو علت دارد، تصریح کرد: یک علت ناکارآمدی است که دستگاه‌های اجرایی در حوزه مدیریتی تحت اختیار خود دارند و مجلس نیز نمی‌تواند به اختیارات آن‌ها ورود کند، به طور مثال مجلس نمی‌تواند به اختیارات بانک مرکزی ورود کند و قیمت ارز را تعیین کند و یا اگر بخواهد به حوزه خودرو ورود داشته باشد، مردم و هیات دولت، خود اولین معترضین خواهند بود لذا ما باید تنها از ابزار‌های خود استفاده کنیم.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با، طرح این سوال که چرا مجلس از تمام ابزار خود استفاده نمی‌کند، گفت: در رابطه با وزیر اقتصادی که دولت پیش از وزیر فعلی به مجلس معرفی کرده بود، مجلس او را شایسته ندانست که مسئولیت این وزارتخانه را عهده دار شود و بر اساس این تصمیم نیز وزارتخانه مدتی بدون وزیر ماند و حالا خیلی‌ها از بنده سوال می‌کنند که چرا در حوزه وزارت اقتصاد که حوزه‌های مهمی را همچون گمرک، بانک‌ها و بورس در بر می‌گیرد و بیشترین چالش را نیز ما در این حوزه‌ها داریم به وظیفه خود عمل نمی‌کنیم.

زنگنه افزود: سوالم از آن‌ها این است که فرض کنید ما یک وزیر را استیضاح کردیم و او رای نیاورد، آن وقت چه اتفاقی می‌افتد؟ ممکن است چهار، پنج ماه این وزارتخانه بدون وزیر بماند که در نهایت دودش به چشم مردم می‌رود.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یک زمانی است که مجلس و دولت عزم شان بر تعامل است، یعنی بر اساس واقعیات به دولت مشورت می‌دهد که فلان وزیر یا ریاست یک سازمان کارآمدی لازم را ندارد و دولت هم این را می‌پذیرد و نفر بعدی را کارآمدتر معرفی می‌کند، اما تمام نگرانی ما این است که استفاده از این ابزار در شرایط فعلی ما را عقب بیاندازد لذا ما مکلف به تعامل هستیم ضمن اینکه در بعضی از حوزه‌ها نیز وزرا همکاری می‌کنند و البته مشکلات بیرونی و تحریم‌ها را نباید فراموش کرد، چرا که این عوامل موثر خواهد بود.

در حال تکمیل...

برچسب ها: مجلس شورای اسلامی گرانی کالا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی گرانی کالا بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی عضو کمیسیون برنامه گرانی ها راه مجلس یازدهم خود استفاده وزیر اقتصاد مجلس نیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۷۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: افراد انگشت شماری در برابر قانون مقاومت می‌کنند

وزیر کشور با بیان اینکه فراجا در چارچوب های قانونی خود را موظف به رعایت قوانین می داند، گفت: به فراجا گفته شده که بین کسی که اغفال و اهمال دارد با کسی که مقاومت می کند فرق بگذارند، اساس این است که با تذکر اصلاح شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمد وحیدی امروز در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی مذهی و سنتی ماست، اظهار کرد: غالب بانوان عفاف و حجاب را راعایت می‌کنند و خود را متعهد می‌دانند. تعداد اندکی هستند که رعایت نمی‌کنند که عده قابل توجهی با اندک تذکری رعایت می‌کنند، در میان آنها افرادی که در برابر قانون مقاومت می‌کنند انگشت شمار هستند.

وی افزود: فراجا در چارچوب‌های قانونی خود را موظف به رعایت قوانین می‌داند. به فراجا گفته شده که بین کسی که اغفال و اهمال دارد با کسی که ساختار شکنی می‌کند فرق بگذارند، اساس این است که با تذکر اصلاح شوند.

وحیدی ادامه داد: اجرای این طرح جزو وظایف ذاتی فراجا به عنوان ضابط قضایی است این کار به عنوان ضابط قوه است و اگر مشکلی باشد باید به قوه قضاییه ارجاع شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری دور دوم انتخابات پرداخت و توضیح داد: دور دوم انتخابات در ۲۱ اردیبهشت، و در ۲۲ حوزه برگزار می‌شود. از این ۲۲ حوزه، در ۸ حوزه که شامل تهران هم می‌شود انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.

وزیر کشور در خصوص آموزش‌های مورد نظر به مردم برای برگزاری انتخابات الکترونیکی، گفت: آموزش‌های لازم در این خصوص به مردم از طریق صدا و سیما و سایر مراکز اطلاع رسانی، داده خواهد شد. ضمن آنکه در دوره قبل که در چند الکترونیکی برگزار کردیم بسیار موفقیت آمیز بود.

وی در خصوص تبلیغات داوطلبان اظهار کرد: تبلیغات نمایندگان از یک هفته قبل از شروع دور دوم انجام خواهد شد.

وزیر کشور درباره نشست‌های امنیتی ایران و پاکستان اظهار داشت: در سفر به پاکستان با مسئولان امنیتی مذاکراتی داشتیم؛ نظرهای طرفین یکی بود، و هر دو در خصوص برقراری امنیت تأکید داشتند و معتقدیم جریان‌های تروریستی که هم در خاک ایران و هم پاکستان عمل می‌کنند از طرف جریان‌های تروریستی خارجی هدایت می‌شوند.

وی تصریح کرد: برای برقراری هماهنگی‌های بیشتر در کنترل مرز و هماهنگی‌های اطلاعاتی بیشتر، مذاکراتی صورت گرفت که امیدواریم در عمل شاهد امنیت بیشتر مرزها باشیم.

کد خبر 747551

دیگر خبرها

  • دور دوم انتخابات مجلس در هشت حوزه انتخابیه کشور تمام الکترونیک خواهد بود
  • حامیان گشت ارشاد
  • شورای گفتگوی بخش خصوص با دولت و بانک‌های گیلان
  • بیژن زنگنه متهم ناترازی بنزین/ احیای پالایشگاه‌سازی در دولت سیزدهم
  • کدام نهاد مسئول گرانی خودرو است؟
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره مزد کارگران؛ افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؟
  • مرحله دوم انتخابات مجلس در ۸ حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • وزیر کشور: افراد انگشت شماری در برابر قانون مقاومت می‌کنند
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؛ ۱۱۹ درصد افزایش یافت