Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@16:25:20 GMT

جمهوری آذربایجان از آزادی شهر «قوبادلی» خبر داد

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۵۷۵۶۸

جمهوری آذربایجان از آزادی شهر «قوبادلی» خبر داد

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «الهام علی‌اف»، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان یکشنبه‌شب خبر آزادسازی شهر «قوبادلی» در استانی به همین نام را تأیید کرد.

او در حساب توییتری خود نوشت: «امروز ارتش آذربایجان در مناطق "زنگیلان"، "جبرائیل" و "قوبادلی" چند روستا و شهر "قوبادلی" را آزاد کردند».

نیرو‌های جمهوری آذربایجان ساعتی پیش طی ویدیوئی از آزادسازی شهر قوبادی، مرکز استان قوبادلی در مجاوزت ارمنستان خبر داده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس جمهور آذربایجان بار دیگر بر تعلق منطقه مورد مناقشه قره‌باغ کوهستانی به این جمهوری استقلال یافته از شوروی تأکید کرد.

پیشروی نیرو‌های جمهوری آذربایجان بعد از تسلط بر آنسوی مرز با ایران، در حالی از جنوب منطقه قره‌باغ و غرب آن به سمت شمال همچنان ادامه دارد که وزیر خارجه این کشور به همراه همتای ارمنستانی خود برای دست‌یابی به توافق آتش‌بس در منطقه کوهستانی حضور دارند.

«رابرت اوبراین»، مشاور امنیت ملی ایالات متحده آمریکا یکشنبه‌شب گفت که گفتگو‌ها بین این کشور و وزرای خارجه جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است.

اوبراین گفت که ارمنستان پیشنهاد آتش‌بس آمریکا را قبول کرده و واشنگتن منتظر موضع جمهوری آذربایجان در این باره است و تلاش می‌کند باکو را برای پذیرش آن پیش ببرد

منبع: تابناک

کلیدواژه: علائم کرونا طرح وان مذاکرات سودان و اسرائیل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 مهدی رسول پناه مهرداد سپهری جمهوری آذربایجان الهام علی اف قره باغ علائم کرونا طرح وان مذاکرات سودان و اسرائیل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 مهدی رسول پناه مهرداد سپهری جمهوری آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۷۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناآرامی‌ها در ارمنستان به دنبال واگذاری ۴ روستا به جمهوری آذربایجان

آفتاب‌‌نیوز :

به دنبال تصمیم دولت ارمنستان به واگذاری چهار روستا به جمهوری آذربایجان، رسانه‌ها روز پنجشنبه از ناآرامی‌ها در پایتخت این کشور خبر دادند.

 به گزارش منابع خبری، خیابان «چارنتس» در شهر ایروان، پایتخت ارمنستان بسته است. استادان دانشگاه دولتی ایروان به تظاهرات اعتراضی علیه تسلیم روستا‌های ارامنستان در «تاووش» پیوستند. پلیس تاکنون ۱۷ معترض را بازداشت کرده است.

این جاده به طور متناوب توسط معترضان بسته شده و توسط پلیس بازگشایی شده است.

منابع خبری از ادامه اعتراضات متعدد در سراسر ارمنستان در اعتراض واگذاری این با باکو خبر داده‌اند. 

بر اساس این گزارش، در مقابل ساختمان نخست وزیری ارمنستان در ایروان تظاهراتی جریان دارد.

پیش از این نیز دولت ارمنستان از قصد خود برای بازگرداندن این روستا‌ها خبر داده بود؛ در تاریخ ۲۹ اسفند سال گذشته نیز «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان در دیدار با اهالی روستا‌های مرزی منطقه تاووش اعلام کرد که قرار است ۴ روستای مرزی از این منطقه را به باکو واگذار کند.

پاشینیان به اهالی ارمنی این روستا‌ها گفته بود که اگر ایروان این کار را نکند، به معنای آغاز جنگ دیگر است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • آمادگی ارمنستان برای خرید گاز از جمهوری آذربایجان
  • تعیین مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان و ۳ سناریوی پیش رو
  • بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ارمستان با جمهوری آذربایجان
  • بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ایروان با جمهوری آذربایجان
  • ناآرامی‌ها در ارمنستان به دنبال واگذاری ۴ روستا به جمهوری آذربایجان
  • درباره رابطه ایران با گرجستان و ارمنستان!
  • پشت‌پرده توافق اخیر ارمنستان و آذربایجان/ چرا پوتین و اردوغان مخالفند؟
  • ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد
  • پاشینیان: ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد